AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #21 Skrevet 8. februar 2013 Er jo litt forskjell på å si at fugler kan fly og det å si at kvinner er mer primitive når det gjelder dyr. Det at fugler kan fly, de fleste i alle fall, er noe man kan se og alle er enige i det. Når det gjelder ting som at kvinner eller menn er sånn og sånn så er det ikke beviselig, og bidrar kun til å fremheve seg og sin egen gruppe som bedre enn en annen. Ser ikke at du henger deg så veldig opp at første svar i tråden skriver at "kvinners empati er grunnen". Jeg er helt enig med darthoven og det blir for dumt å hevde noe annet bare så kvinner ikke skal få en liten knekk på selvtilliten. Anonym poster: c8a5b2263c6254a0950af15afb68849c
Gjest Darthoven Skrevet 8. februar 2013 #22 Skrevet 8. februar 2013 Er jo litt forskjell på å si at fugler kan fly og det å si at kvinner er mer primitive når det gjelder dyr. Det at fugler kan fly, de fleste i alle fall, er noe man kan se og alle er enige i det. Når det gjelder ting som at kvinner eller menn er sånn og sånn så er det ikke beviselig, og bidrar kun til å fremheve seg og sin egen gruppe som bedre enn en annen. At kvinner er mer naive og tiltrekkes til det søte, fremfor harde fakta, biologi og forståelse for hvordan ting faktisk henger samme fremfor å bare føle er jo ikek akuratt noe som ikke er beviselig da. Alle vet dette, unntatt Lorentzen på humanetisk.
Anoia Skrevet 8. februar 2013 #23 Skrevet 8. februar 2013 Hvorfor er det et problem at han generaliserer slik for å forklare den generaliseringen ts kommer med? Anonym poster: c8a5b2263c6254a0950af15afb68849c Jeg fikk plutselig et voldsomt behov for å påpeke ekstistensen til de som ikke hører hjemme under generaliseringen 3
Gjest Crazycatlady Skrevet 8. februar 2013 #24 Skrevet 8. februar 2013 At kvinner er mer naive og tiltrekkes til det søte, fremfor harde fakta, biologi og forståelse for hvordan ting faktisk henger samme fremfor å bare føle er jo ikek akuratt noe som ikke er beviselig da. Alle vet dette, unntatt Lorentzen på humanetisk. Kilde? Nå forventer jeg andre kilder enn Wikipedia eller en eller annen tvilsom nettside. 2
Gjest meh Skrevet 8. februar 2013 #25 Skrevet 8. februar 2013 Men det er helt tydelig flere kvinnelige vegetarianere/veganere enn mannlige, og det handler jo også om dyrevennlighet. Jeg tror rett og slett kvinners sterke empati har noe med saken å gjøre. Hvis man skal vurdere dyrevennlighet bør man heller ta miljøvennlighet i betraktning.
Gjest Badabing Skrevet 9. februar 2013 #26 Skrevet 9. februar 2013 Kanskje har det mest med oppdragelsen å gjøre? At det ikke anses som særlig tøft og mandig å vise omsorg for dyr? Jeg vet ikke. Selv er jeg sammen med en mann som setter dyr så høyt at han ikke vil spise dem. Og han sender meg stadig linker til en eller annen hundevideo eller til morsomme bilder av dyr. 2
Rainbow Skrevet 9. februar 2013 #27 Skrevet 9. februar 2013 Tråden er ryddet for avsporinger. Rainbow81, mod
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #28 Skrevet 11. februar 2013 I mens menn i større grad FORSTÅR naturen og respekterer den. Det er menn som sitter ved ørret-tjernet og undrer seg, og som behandler fisken med ytterst respekt når de slipper den tilbake. Det er menn som forstår gi-og ta forholdet i naturen, at det å drepe et dyr ikke nødvendigvis er noen dårlig eller ond handling, men noe vakkert og naturlig, et gjensidig forhold. For meg virker det som om kvinner er mer primitive kulturellt på dette. Haha, WOW. Vet at det har blitt påpekt allerede, men her lyser det generaliseringer og stereotypier LANG vei. Anonym poster: 2971d68f2f44447e4993c5e9d7be63e1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #29 Skrevet 11. februar 2013 Haha, WOW. Vet at det har blitt påpekt allerede, men her lyser det generaliseringer og stereotypier LANG vei. Anonym poster: 2971d68f2f44447e4993c5e9d7be63e1 Hva så? Gjør det liksom ikke det i første innlegg i tråden da? "kvinnners sterke empati"? Dere er så feige. Dere framhever dere selv over alt, underbygger menns egenskaper over alt, og tar ut klørne med engang vi våger "å inbille" oss noe som helst. det er ganske ynkelig. Anonym poster: c8a5b2263c6254a0950af15afb68849c
Armitage Skrevet 11. februar 2013 #30 Skrevet 11. februar 2013 Samboeren min elsker dyr, Han er over 30 og står og kysser på katta:P Og så sitter han og "aaawer" hver gang han ser en søt video om et dyr på tv eller internett. Skulle bare mangle. Kunne ikke ha vært sammen med noen som ikke setter like mye pris på dyr som meg. Men at det nesten ikke finnes kvinnelige dyremishandlere er bare tull. Det samme med kvinner som mishandler barna sine eller pedofile kvinner. Empati er nok ikke kjønnsbestemt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå