Gå til innhold

Betennelse på spiserøret

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen at jeg høyst sannsynlig har en betennelse på spiserøret. fikk Somac på resept og det virket et par dager som alt var bare velstand, men i natt har det gjort så inmari vondt igjen og klarte heller ikke å ligge å sove, men måtte sitte.

Noen som har hatt dette? Lurer på hvor lang tid det er forventet å gå før man blir bedre?

Anonym poster: e1353744f007d5b90d91738abcc2b395

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt dette! Og det gjør vondt, ja... Jeg opplevde, som deg, at det gikk relativt fort bedre da jeg fikk Somac på resept. Men jeg kan ikke huske å ha fått tilbakefall.

Har du vært nøye med hva du har spist den siste uka? Alt som er surt er jo ganske dumt...

Jeg fikk spiserørsbetennelse fordi jeg har nedsatt lukkemuskelatur mellom magesekk og spiserør. Hvorfor har du fått det? (Om du f.eks. er gravid kan det jo hende at betennelsen stadig blir trigget, uavhengig av hva du spiser.)

God bedring! Ta selvsagt kontakt med legen din igjen om det ikke blir bedre!

Skrevet

Takk for svar :-). Jeg er ikke gravid eller overvektig (har lest litt at dette kan være en årsak). Legen mente det var stressrelatert...? Ikke vet jeg, for jeg har aldri vært bort noe som dette før. Jeg har nettopp flyttet og det er langt til fastlegen min så jeg tok kontakt med legevakten her i sted, og de var veldig imøtekommende. Sykepleieren jeg snakket med skulle få vakthavende lege til å ringe meg opp igjen for en samtale og evt se om jeg skulle komme så han/hun får sjekket litt mer.

Jeg har holdt meg unna svært sure og sterke saker den siste uken. Spist normalt ellers men holdt meg unna ting som jeg leser kan trigge dette.

TS

Anonym poster: e1353744f007d5b90d91738abcc2b395

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...