Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat fått meg "kjæreste", og vurderer å begynne på p-piller. (Ja, begge er testa for sykdommer.) Problemet er bare at vi kun kommer til å bo på samme sted i de neste fire månedene. Det er derfor "kjærester" står i hermetegn, for vi får vel egentlig bare ta ting som de kommer. Jeg har aldri gått på p-piller før, og så vil jeg jo ikke ødelegge tiden vi har sammen ved å ha mensen hele tiden. Men det er jo i grunn litt stress å bruke kondom i nesten et halvt år også, da vi kun har sex med hverandre... Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville satt inn spiral, den kan du ha inne i årevis.

Anonym poster: 928c42d2333c8658071668aa8fe5a8cd

Skrevet

Du har vel ikke mensen hele tiden? Og p-piller tar ikke automatisk bort mensen hos oss kvinner. Men man kan jo bruke p-piller til å hoppe over mensen ved å ikke ta en pillefri uke. Dra til legen din og be om p-piller!

Men da må du kunne stole på "kjæresten" din, at han ikke har noen kjønnssykdommer, fordi det beskytter ikke p-piller mot. Jeg har selv blitt fortalt av en eks at han testet seg men han ga meg både klamydia og kjønnsvorter, jeg hadde testet meg før sex med han og ikke hatt sex med noen andre i mellomtiden så jeg var frisk før sex med han.

Anonym poster: 20f2cb755dabcfe1ab6eea5d73fcc137

Skrevet

jeg ville begynt på p-piller. jeg tar dem kontinuerlig og har aldri mensen. selv om dere etterhvert kommer til å bo på forskjellige steder kan dere vel prøve å ha et avstandsforhold? trenger ikke kutte helt ut fordet vel hvis dere er forelska? :) jeg er selv i et avstandsforhold og det går mye opp og ned, men det gjør det jo i "vanlige" forhold også. verdt er forsøk!

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar!

Jeg har bare hørt om så mange som får ekstra og uregelmessige blødninger når de starter på p-piller? Har lest litt nå, og dette vil jo ikke skje med hormonspiral?

Og jeg skal forsikre meg om at han ikke har sex med andre. Kanskje naivt av meg, men jeg har en god følelse av at han ikke har det :)

Skrevet

Så sant du begynner på første blødningsdagen så er sjansene for mellomblødninger liten. Begynner du midt i syklusen så er sjansen ganske stor for mellomblødninger.

Jeg har ikke blødd en eneste dag etter jeg startet på p-piller, er snart 4 mnd siden. Jeg er storfornøyd.

Hormonspiral kan også gi mellomblødninger i starten. Mange mister mensen helt etter noen mnd. Det være direkte smertefullt å få satt den inn, ihvertfall hvis du ikke har født.

Anonym poster: fb967cc0df7a291bdeb6474a7409bb49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...