Gå til innhold

Hva er en feminist?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg nok et annet syn på abort enn deg, i og med at jeg synes både menn og kvinner bør bestemme over egen kropp og det som måtte være i den - men ja, jeg bryr meg om menns rettigheter slik jeg jeg bryr meg om kvinners rettigheter. :)

Anonym poster: ec53f168ab28096055a07f5848baa57f

Ikkesant, menns rett til å kunne fraskrive seg ansvaret slik kvinner kan fraskrive seg ansvaret for handlinger de angrer på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Feminist" uttrykt brukt av kvinnehater, for en stereotype kvinner som tydeligvis mener at kvinner er bedre enn menn og at menn er dritt.

Utrolig at det skal være negativt å være normal feminist jaja,kvinner,dere får fortsette å kle av dere og sende bilder til media og websider for å få bekreftelse, mens det media egentlig gjør er å ødelegge deres selvoppfatning og verdi som menneske. Men det er likestilling, det er likestilling når kvinner tar av seg klærnene men ikke menn) og nedvurderer seg selv som et seksuelt objekt. Bra at hun ikke er feminist i hvert fall!

Anonym poster: b6b8f1345c94b462c63ae2640569a6de

• Liker 2
Gjest Bolsjevidkun
Skrevet

Jeg er interessert i å vite hva majoriteten av KG tror/mener om feminisme.

Beskriv hva en feminist er i dine øyne, og prøv å definer feminismen slik du ser den.

En feminist er i dag en slags fascist, en som mener at mennesker ikke skal behandles som individer, men snarere på bakgrunn av kjønn/rase/religion o.s.v. En feminist krever speisalbehandling av kvinner, på samme måte som en nazist krever spesialbehandling av ariske. "Rødstrømpefeminister" er den korrekte termen på disse.

Så har man også høyre-feminister, eller liberalister om du vil. For disse var det også relevant å kalle seg "feminist" for ca. et halvt århundre siden, da man fortsatt ikke hadde oppnådd full likestilling. I dagens samfunn, hvor full likestilling er oppnådd og balansen snarere har tippet over den andre veien igjen, blir det kjøtt på flesk å være en liberalistisk feminist. I dagens samfunn gir det mer mening for en liberalist å kalle seg "maskulinist", ettersom det i dag er menn som ikke har like rettigheter.

For å oppsummere, finnes det to former for feminisme: Venstrefeminisme (en form for fascisme) og høyrefeminisme (irrelevant i dagens samfunn).

Skrevet

Jeg trodde jeg kom til å angre å lese denne tråden. Jeg hadde rett. Ganske synd at de fleste ikke har peiling på hva feminisme er, men ikke nøler med å si negative ting om det.

Jeg er feminist. Jeg hater ikke menn. Jeg syns menns rettigheter også er viktig.

Grunnen til at feminister har fått et negativt rykte er media. Helt fra begynnelsen har en manndominert presse bestemt at feminister skal latterliggjøres, og det vises bare de ekstreme tilfeller av feminisme.

Anonym poster: abc99e9bc2b89c0ddf86133cf652762e

• Liker 10
Skrevet

Nå skal jeg komme med et edruelig svar her:

En feminist er en som mener at det fortsatt er strukturer i samfunnet som fortsatt favoriserer menn over kvinner. At dette er systematisk, og ikke først og fremst har å gjøre med enkeltpersoners dårlige holdninger/uflaks etc.

Jeg har pleid å hatt et svært vanskelig forhold til dette med feminisme. I utgangspunktet er jeg ENIG i det meste, men begrepet er så til de grader ødelagt og ruinert at det for folk flest ikke lenger betyr noe.

Det har forresten null og niks med nazisme å gjøre...

• Liker 8
Skrevet

Jeg trodde jeg kom til å angre å lese denne tråden. Jeg hadde rett. Ganske synd at de fleste ikke har peiling på hva feminisme er, men ikke nøler med å si negative ting om det.

Jeg er feminist. Jeg hater ikke menn. Jeg syns menns rettigheter også er viktig.

Grunnen til at feminister har fått et negativt rykte er media. Helt fra begynnelsen har en manndominert presse bestemt at feminister skal latterliggjøres, og det vises bare de ekstreme tilfeller av feminisme.

Fint at vi har noen som evner å se virkeligheten.

• Liker 4
Skrevet

Media er som regel venstreorientert og stort sett kvinnedominert. Tusen takk for at du demonstrerer hvor ute på viddene dere feminister er. Men noen kommer vel og hevder at du er fakeogute etter å latterliggjøre feminister også. Du tar påstander ut avdin egen ræv og skylder på menn, på hvilken måte skiller du deg ikke ut fra andre feminister? Dere er en yngelig gjeng :fnise:

Anonym poster: f75007d418917a1ff0835a36af538c7d

• Liker 1
Skrevet

Nå skal jeg komme med et edruelig svar her:

En feminist er en som mener at det fortsatt er strukturer i samfunnet som fortsatt favoriserer menn over kvinner. At dette er systematisk, og ikke først og fremst har å gjøre med enkeltpersoners dårlige holdninger/uflaks etc.

Jeg har pleid å hatt et svært vanskelig forhold til dette med feminisme. I utgangspunktet er jeg ENIG i det meste, men begrepet er så til de grader ødelagt og ruinert at det for folk flest ikke lenger betyr noe.

Det har forresten null og niks med nazisme å gjøre...

Samfunnet er aldri favorisert menn. Samfunnet har lagt opp for at menn skal forsørge kvinner og barn. Det er ganske naturstridig at menn skulle være mer interessert i å backe opp andre menn enn å støtte det annet kjønn som faktisk kan gi dem avkom og sex.

Skrevet

Samfunnet er aldri favorisert menn. Samfunnet har lagt opp for at menn skal forsørge kvinner og barn. Det er ganske naturstridig at menn skulle være mer interessert i å backe opp andre menn enn å støtte det annet kjønn som faktisk kan gi dem avkom og sex.

Samfunnet har ALLTID favorisert menn. Samfunnet har i lange tider vært lagt opp til at det var ok å banke og voldta kona si. I krig er det alltid kvinner og barn som voldtas. Kvinner eier kun noen små skarve prosent av verdens eiendom, og er absolutt underrepresentert i alle maktposisjoner, det være seg politiske eller økonomiske.

Det er faktisk ikke "naturstridig" i det hele tatt. In fact er det å voldta ikke "naturstridig" i det hele tatt, da dette er en brilliant måte å formere seg på. Når du er inne på sex er det faktisk "naturstridig" å se på dette som noe mer enn ren formering. Mennesker er nesten den eneste arten som gjør dette.

• Liker 5
Skrevet

Denne talen er ganske bra.

• Liker 2
Skrevet

Media er som regel venstreorientert og stort sett kvinnedominert. Tusen takk for at du demonstrerer hvor ute på viddene dere feminister er. Men noen kommer vel og hevder at du er fakeogute etter å latterliggjøre feminister også. Du tar påstander ut avdin egen ræv og skylder på menn, på hvilken måte skiller du deg ikke ut fra andre feminister? Dere er en yngelig gjeng :fnise:

Media er som regel veldig høyreorientert. Det går ikke EN dag uten at det er noe piss om "Slik beholder du PENGENE (wow shit capslock OMFG) dine!", "Slik snyter du på skatten!", "Slik får du mest penger ut av boligen din" etc. Jeg husker også at SAMTLIGE norske aviser bortsett fra Vårt Land, Nationen og Klassekampen gikk ut og forsvarte EUs fredspris, for siden å omfavne EØS-avtalen. Dette er REN høyrepropaganda, og det vet du.

Journalister kan ha personlig venstreorienterte overbevisninger, men det spiller ingen rolle når man ser på hva som faktisk skrives. Her om dagen så jeg at lederen i Rødt skrev om venstreekstremisme i VG. Hva gjorde de da? JO, de posta et bildet av TJEN FOLKET og skrev under "Rødt på demonstrasjon". Dette er ikke bare å velge ut høyrevridd "fakta", men er faktisk en høyrevridd forvrengning av virkeligheten.

Hvor kvinnedominert media er vet jeg ikke, men høyresiden har vel strengt tatt aldri stått foran i kvinnekampen, så forsåvidt vil det være irrelevant hva slags kjønn de har når de skriver så høyrevridd som de gjør...

Når det finner sted 30 000 voldtekter årlig i Norge, og 1/3 av norske menn mener det er helt/delvis kvinnen sin feil at hun voldtas om hun er lettkledd og flørtende. Eller at 1/2 norske 15-årige jenter har forsøkt å slanke seg (1/2 av norske jenter på 15 er IKKE overvektige), eller at 1/3 av norske jenter under 20 år mener reklame gir dem dårlig selvtillit.....da mener jeg faktisk at det også i Norge er nødvendig å føre kvinnekamp.

• Liker 7
Skrevet

Jeg sa helt fra begynnelsen. Følg nå med på hva jeg sier. Helt siden feminist bevegelsen begynte ble det latterliggjort i media. Det var ingen kvinner i media på den tiden.

Poenget mitt er at feminister har fått et urettferdig rykte, og det er fleste (du er et veldig godt eksempel) tar ikke dem seriøst, og har bare negative kommentarer om femismen å komme med... fordi dere er 1) utrolig ignorant, og 2) for stolt til å faktisk se ting fra flere side i tilfellet du har feil.

Du har absolutt ingen anelnse om hva jeg står for som person, men fordi jeg har sagt at jeg er feminist, har du bestemt i ditt lille, utrolig uintelligente hode, at jeg er en ynkelig person. Det du gjør nå, er å generalisere meg ut ifra et feilaktiv bilde du har fått av feminismen gjennom media. Du har ikke gjort noe som helst research og kan ingenting.

• Liker 5
Skrevet

Samfunnet har ALLTID favorisert menn. Samfunnet har i lange tider vært lagt opp til at det var ok å banke og voldta kona si. I krig er det alltid kvinner og barn som voldtas. Kvinner eier kun noen små skarve prosent av verdens eiendom, og er absolutt underrepresentert i alle maktposisjoner, det være seg politiske eller økonomiske.

Det er faktisk ikke "naturstridig" i det hele tatt. In fact er det å voldta ikke "naturstridig" i det hele tatt, da dette er en brilliant måte å formere seg på. Når du er inne på sex er det faktisk "naturstridig" å se på dette som noe mer enn ren formering. Mennesker er nesten den eneste arten som gjør dette.

Kan du finne en kilde på en lov de siste 1000 årene her i vesten som har sagt at dette er lov? Nei, for det har aldri vært lov. Det som derimot var tilfelle i mange år var at mannen var strafferettslig ansvarlig for de lovbrudd has kone og barn begikk. Kvinner og barn kunne ikke straffes. Du kan jo tenke deg hvilket forhandlingsvåpen du har da når andre tar ansvar for dine ugjerninger. Menn voldtas også i krig. faktisk er voltekt av menn veldig vanlig. Det vil si misshandling av kjønnsorgan og endetarm ved torturredskaper. Menn er de største dødsofferene av krig, og de voldtas ikke i noe mindre grad. Kvinner som voldtas i krig har i det minste et støtteapparat som prøver å plukke dem opp. Mange menn må lide i det stille fordi homosexualitet er ulovelig og straffes med døden.

Du har null historiekunnskaper og virker ikke belest i heletatt. Menn har alltid tatt hånd om menn som har behandlet kvinner dårlig. Det er som sagt deres søstre, døtre og mødre som lider. De tillater ikke andre menn å misshandle dem her i vesten. Menn som har voldtatt kvinner har alltid blitt straffet for det. Vesten har aldri vært Islam når det gjelder kvinnesyn.Dessuten er det diskutabet hvor undertrykte kvinner i islam er. Burkaen er for å hindre at menn og kvinner ser på hverandre med lyst, på samme måte som at menn der ikke får lov til å gå med ringer, smykker og andre symboler som blir sett på som velstand som kvinner trekkes mot. Det er en slags sexuel kontroll både menn og kvinner lider av. En kvinne ble drept i en politiaksjon under en demonstrasjon i midtøsten. Dagen etter var det en ny demonstrasjon der kvinnene hadde plakater som skrev "Våre brødre vil ofre sitt blod for oss" mens mennene stod i frontlinjen og angrep politiet. Kvinner har mye makt over menn der også og er veldig beskyttet.

Ta deg en bolle, les deg opp,følg med før du slenger ut ditt humbugg som en annen jyppling.

• Liker 2
Skrevet

Kan du finne en kilde på en lov de siste 1000 årene her i vesten som har sagt at dette er lov? Nei, for det har aldri vært lov.

BS! Før kunne en mann slå kona si så lenge det han brukte ikke var tykkere enn en tommel.

• Liker 2
Skrevet

Media er som regel veldig høyreorientert. Det går ikke EN dag uten at det er noe piss om "Slik beholder du PENGENE (wow shit capslock OMFG) dine!", "Slik snyter du på skatten!", "Slik får du mest penger ut av boligen din" etc. Jeg husker også at SAMTLIGE norske aviser bortsett fra Vårt Land, Nationen og Klassekampen gikk ut og forsvarte EUs fredspris, for siden å omfavne EØS-avtalen. Dette er REN høyrepropaganda, og det vet du.

Journalister kan ha personlig venstreorienterte overbevisninger, men det spiller ingen rolle når man ser på hva som faktisk skrives. Her om dagen så jeg at lederen i Rødt skrev om venstreekstremisme i VG. Hva gjorde de da? JO, de posta et bildet av TJEN FOLKET og skrev under "Rødt på demonstrasjon". Dette er ikke bare å velge ut høyrevridd "fakta", men er faktisk en høyrevridd forvrengning av virkeligheten.

Hvor kvinnedominert media er vet jeg ikke, men høyresiden har vel strengt tatt aldri stått foran i kvinnekampen, så forsåvidt vil det være irrelevant hva slags kjønn de har når de skriver så høyrevridd som de gjør...

Når det finner sted 30 000 voldtekter årlig i Norge, og 1/3 av norske menn mener det er helt/delvis kvinnen sin feil at hun voldtas om hun er lettkledd og flørtende. Eller at 1/2 norske 15-årige jenter har forsøkt å slanke seg (1/2 av norske jenter på 15 er IKKE overvektige), eller at 1/3 av norske jenter under 20 år mener reklame gir dem dårlig selvtillit.....da mener jeg faktisk at det også i Norge er nødvendig å føre kvinnekamp.

Angående dine statistikker så er det snakk om at 1/3 kvinner har følt/anmeldt at de er blitt utsatt for et sexuelt overgrep. At et vist antall menn mener at det er kvinners egen feil at de blir voltatt kommer av at undersøkelsene er idiotiske. I england spurte man et høyt antall menn om det NOEN gang var lov å slå en kvinne. Selvfølgelig svarte et stort antall ja, fordi de tenker i selvforsvarsstiuasjoner etc. Da ble det formulert slik i media "64% menn syns det er greit å banke kvinner". Det lønner seg nemlig, fordi da får annonsører og andre aktørerer solg voldsalarmene sine etc vedryktpropagandaen de sprer. Slutt å tro på alt dette feminist tøvet du leser. Menn tar sitt eget liv 8.ganger så mye, de jobber mye mer enn kvinner og dør mye tidligere. Kvinner har det somplummen i egget. Det er ikke behov for feminisme.

• Liker 1
Skrevet

BS! Før kunne en mann slå kona si så lenge det han brukte ikke var tykkere enn en tommel.

Kom med en historisk kilde.Det finnes ikke.

Skrevet (endret)

Kan du finne en kilde på en lov de siste 1000 årene her i vesten som har sagt at dette er lov? Nei, for det har aldri vært lov.

Det har vært lov å voldta kona si jo. http://en.wikipedia....ki/Marital_rape

Several countries in Eastern Europe and Scandinavia made spousal rape illegal before 1970, but other countries in Western Europe and the English-speaking Western World outlawed it much later, mostly in the 1980s and 1990s. Most developing countries outlawed it in the 1990s and 2000s.

Først i 1991 ble det forbudt i England å voldta sin egen kone.

Endret av melly666
  • Liker 3
Skrevet

Kan du finne en kilde på en lov de siste 1000 årene her i vesten som har sagt at dette er lov? Nei, for det har aldri vært lov. Det som derimot var tilfelle i mange år var at mannen var strafferettslig ansvarlig for de lovbrudd has kone og barn begikk. Kvinner og barn kunne ikke straffes. Du kan jo tenke deg hvilket forhandlingsvåpen du har da når andre tar ansvar for dine ugjerninger. Menn voldtas også i krig. faktisk er voltekt av menn veldig vanlig. Det vil si misshandling av kjønnsorgan og endetarm ved torturredskaper. Menn er de største dødsofferene av krig, og de voldtas ikke i noe mindre grad. Kvinner som voldtas i krig har i det minste et støtteapparat som prøver å plukke dem opp. Mange menn må lide i det stille fordi homosexualitet er ulovelig og straffes med døden.

Du har null historiekunnskaper og virker ikke belest i heletatt. Menn har alltid tatt hånd om menn som har behandlet kvinner dårlig. Det er som sagt deres søstre, døtre og mødre som lider. De tillater ikke andre menn å misshandle dem her i vesten. Menn som har voldtatt kvinner har alltid blitt straffet for det. Vesten har aldri vært Islam når det gjelder kvinnesyn.Dessuten er det diskutabet hvor undertrykte kvinner i islam er. Burkaen er for å hindre at menn og kvinner ser på hverandre med lyst, på samme måte som at menn der ikke får lov til å gå med ringer, smykker og andre symboler som blir sett på som velstand som kvinner trekkes mot. Det er en slags sexuel kontroll både menn og kvinner lider av. En kvinne ble drept i en politiaksjon under en demonstrasjon i midtøsten. Dagen etter var det en ny demonstrasjon der kvinnene hadde plakater som skrev "Våre brødre vil ofre sitt blod for oss" mens mennene stod i frontlinjen og angrep politiet. Kvinner har mye makt over menn der også og er veldig beskyttet.

Ta deg en bolle, les deg opp,følg med før du slenger ut ditt humbugg som en annen jyppling.

Det må ikke finnes en lov som tillater noe for at det skal forekomme.

Jepp, mannen var ansvarlig for lovbrudd hans kvinne og barn begikk. Er ikke dette utrykk nok for at det faktisk var et EIEforhold til andre mennesker i mannens favør?

Voldtekt av menn er vanlig, JA, men det overgår ikke det som skjer med kvinnene. Massakren i Nanjing f.eks. som et et eksempel (du har også konflikten i Kongo), tyskernes invasjon i Sovjet, og Sovjets invasjon av Tyskland.

jepp, menn er de største dødsofrene i krig. Det har absolutt sine årsaker. Hvilket kjønn er det som pleier å sende sine brødre i krig?

Du har dog et poeng hva støtteapparatet angår, det skal jeg gi deg.

En ting kan du dog ikke benekte. Men har hatt økonomisk og politisk makt over kvinner i nesten alle samfunn til alle tider. Dette er på vei til å endre seg, men fortsatt er de aller fleste maktposisjoner besatt av menn, ikke kvinner. Det kan du prøve å motbevise så mye du vil.

Å kalle motdebattanten "Jypling" og at det ikke virker som han er "belest" når jeg aldri i veien har hevdet det er forresten unødvendig. De andre argumentene du diska opp med var saklige nok.

• Liker 6
Skrevet

Det har vært lov å voldta kona si jo. http://en.wikipedia....ki/Marital_rape

Først i 1991 ble det forbudt i England å voldta sin egen kone.

Det der er ikke vanlig voldtekt. Det der er spontansex gone wrong. Det blir like mange menn utsatt for daglig uten at de går til politiet av den grunn. Forøvrig har vi fortsatt lovlig voldtekt av menn. Det kalles at "kvinnen får bestemme over egen kropp" når hun har fått tak i hans sæd. At han ikke får fraskrive seg farskap er dirkete voldtekt. Hva syns du om det da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...