Gå til innhold

Cerazette nok en gang

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har bestemt meg for å forsøke crazette igjen, da jeg ikke tåler kombinasjonspiller. Forrig gang jeg forsøkte Cerazette endte det med at jeg sluttet pga spotting, men synes å huske at jeg ikke prøvde mer enn to uker eller noe sånt, samt at jeg ikke startet å ta de 1. mensdag men midt i en syklus. Mao har jeg håp om å få en annen erfaring denne gangen :P

Har nå bare tatt den i fire dager, men spørsmålet mitt til dere som har gått på cerazette er: var første menstrausjon sånn som den pleier være hos dere? Dere som opplever spotting, når begynte det, og hvor ille (mye) var det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bump

Skrevet

Jeg bruker cerazette nå. Mens eller blødninger kommer sporadisk, det er litt irriterende. Første gang jeg brukte cerazette opplevde jeg null mens eller blødninger, kunne være litt ekkelt siden jeg var ofte redd jeg var gravid. Etter en pause pga ikke eksisterende sexliv startet jeg igjen, men denne gangen hadde jeg konstant blødninger så gav opp etter to mnd og gikk over til p sprøyte.

Nå bruker jeg cerazette igjen. Husker ikke helt hvordan første mens var, men kommer innimellom uten rutine. Får ikke kraftig mens på den, men heller lite som varer leeenge.

Som du ser har jeg hatt veldig ulike erfaringer med samma pilla på samme kroppen, så tror resultatet man får er veldig forskjellig!

Skrevet

Hmm. Ok, takk for svar :) Går vel utifra at jeg bare får vente og se (og krysse fingre), da ;)

Skrevet

Legen min sa det var lurt å prøve mer enn 2-3 måneder, at blødningene kan forsvinne etter hvert. Nå har jeg ganske nettopp begynt på den fjerde måneden, så krysser fingrene... blødningene jeg har hatt har vært en del svakere enn mens, men likevel såpass at det er styr, og så har de gjerne kommet 1-2 uker etter at det sluttet å blø sist...

Anonym poster: d09ebaf10ae12259351696d67275008c

Skrevet

For meg var det en lettelse å begynne på Cerazette, fordi mensen forsvant helt! Begynte på det merket fordi jeg hadde blødd nesten 6mnd i strekk på P-ringen, så jeg hadde litt uregelmessig blødning i oppstartsfasen av Cerazette. Jeg har kun opplevd småblødning de gangene jeg har glemt å ta pillen, eller hvis jeg tar pillen til litt uregelmessig tid. (Prøver å ta pillen rundt 23 hver kveld, og hvis jeg tar den 09 om morgenen istedetfor, hender det jeg opplever småblødning. Men det har vart max én dag)

Skrevet

Jeg opplevde bare spotting i noen uker i starten. Har gått på Cerazette i 8 år nå og er mensenfri og frisk som en fisk:)

Skrevet

Man må ta pillen til nøyaktig samme tid hver dag for helt å slippe spotting. Går det ti min for lenge er jeg garantert blødning. Etter de første tre måneden hadde kroppen stabilisert seg.

Anonym poster: 4338706f0de033689087b3a1c03ea610

Skrevet

Man må ta pillen til nøyaktig samme tid hver dag for helt å slippe spotting. Går det ti min for lenge er jeg garantert blødning. Etter de første tre måneden hadde kroppen stabilisert seg.

Anonym poster: 4338706f0de033689087b3a1c03ea610

Stemmer ikke hos meg... Det tok 6 mnd før det stabiliserte seg, og nå har ikke tr kommet på flere mnd - håper det fortsetter sånn.

Det hender jeg ikke tar pilla på likt tidspunkt, men har ikke hatt problemer med det, tror det er 12t slingring på Cerazette.

Anonym poster: aac61a422a48407beb48ed5c8c055550

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...