Gå til innhold

Treningsglad (prosjekt kutte kraftig ned på helgesnop)

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette lover godt!

Første gang på tre uker tror jeg hvor jeg har gjennomført ukas første trening på en mandag! ;) De to siste ukene har ukas første trening vært på onsdag, og da bare fordi jeg har fått så dårlig samvittighet. ;)

Kostholdet i helga har vært helt greit. Jeg har bare drukket en iskaffe, spist et lite beger sjokoladepudding og spist fem bixit kjeks på tur, men i går spiste vi hjemmelagd hamburger og på lørdagen spiset jeg pizza grandiosa til kvelds. Så jeg er jo oppe i overskudd i helga selv om det ikke er fra snop. Uansett så er jo snop min store last, så jeg er fornøyd med å ha klart å unngå det. Har fortsatt et beger sjokoladepudding stående i kjøleskapet. Skal prøve å spare den til fredag: :P

Så over til dagens trening: Årets første joggetur utendørs! litt over 6 km på 44 min. Hadde hunden med meg, så da går det tregere enn når jeg jogger alene. 515 kcal. gjennomsnittspuls 85%, maxpuls 92%. Kjenner det godt i beina nå. Det var flere lange oppoverbakker. :)

Er spend på knærne da. Siden det ikke er abert enda så ble joggeturen på asfalt. Kjente det litt i knærne på slutten, men det er dagen etter det pleier å være skikkelig vondt hvis jeg har overbelastet, så vi får se. :) Men det får en jammen si..Jeg har MYE bedre kondis enn for ett år siden!! Jogget de 6 km i strekk (stod og hoppet hver gang hunden stoppet for å tisse eller lignende), så det er jeg fornøyd med. Hadde det ikke vært for knærne så kunne jeg jogget enda lengre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på trening i dag. :)

Intervalltrening på mølle. 400 kcal. Gjennomsnittspulsen var på 86%. Var i heeelt elendig form i dag. Måtte sette ned fra 10,5 km/timen til 10 km/timen i intervallene fordi jeg var så sliten. Var helt utslitt allerede etter 10-12 minutter, men klarte å holde på til 30 min. Sånn sett fornøyd med det. :)

De 400 kcal har jeg derimot spist opp :fnise: Har hatt kaffebesøk, så da tok jeg ut kanelsnurrer og hadde glasur på dem. Måtte jo selvsagt spise opp restene etter at besøket var dratt, så her har jeg altså spist 2,5 kanelsnurrer til kvelds + litt rester fra grønnsaksgratengen (med pølse og makaroni) vi hadde til middag. Forsøkte nemlig å først spise litt grateng til kvelds i håp om at jeg skulle klare å la vær kanelsnurrene, men det klarte jeg ikke, så det ble dobbelt opp. Da kunne jeg like gjerne ha droppet gratengen og kun spist snurrene :fnise:

Litt kjedelig, menmen.. :) Er man pms så er man pms. ;) Sliter litt med kostholdet i disse bachelor-dager. Er ikke sånne store utskeielser (bortsett fra i dag da), men type sjokolademelk til lunsj, litt kokesjokolade samtidig som jeg jobber etc.

Har meldt meg på spinning i morgen, men vet enda ikke om jeg får muligheten til å dra. Håper det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Kanelsnurrer :hjerte: Det er noe av det beste jeg vet! :sikle:

Jepp, samme her! Likevel er jeg veldig flink til å la de være i fryseren. Har hatt den ladningen med kanelsnurrer kjempelenge nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Okei!

"the hard labor" starter NÅ!

Motivasjonen er tilbake (føler jeg NÅ da ;) ) og jeg skal komme meg til hektene igjen. :) Nå er det påskeferie og etter det skal jeg i praksis og vil dermed få mer struktur på dagene igjen. Da vil det nok også bli lettere å holde seg sunn.

Flere tiltak skal få meg til å leve bedre.

1. En eller annen form for aktivitet 6 dager i uken. Enten tur med hunden, trening ute eller inne eller minst en halvtime med husarbeid. Dette kommer da i tillegg til praksis/jobb. Grunnen til at jeg har tatt med husarbeid som aktivitet er fordi at jeg ikke kan sette meg FOR høye mål. ;)

2. Hvis det er mulig å velge sunnere alternativer mht. kosthold, så gjør jeg det. For eksempel så skal jeg lage blomkålpuree til laks eller kylling, søtpotetmos i stedet for vanlig potetmos, lære meg å lage couscous i stedet for ris osv. Men jeg skal ikke utelukke potetmos eller ris fordeom, skal bare innføre flere type tilbehør slik at det blir sjeldnere med de andre. En dag i uken skal jeg lage suppe med flatbrød. Når det kommer til sjokolade og snop så er det full stopp. Det skal gå i fruktsalat med vaniljesaus eller kesam, hjemmebakst og en veldig sjelden gang potetgull. Det er jo kalorier i dette også, men sunnere er det uansett.

3. Når jeg kjenner lysten etter noe godt eller mat generelt, så skal jeg sysselsette meg selv. Mister alltid lysten på det hvis jeg finner på noe, så jeg vet jo at det funker. :) Er jeg skrubbsulten og det er lenge til mat, så er det lov med ett ekstra knekkebrød med for eksempel kokt skinke.

Jepp! Der har dere planen min. Det blir nok å gå fint å følge den denne første uken, men det blir nok litt mer vanskelig å holde det slik over tid. Må bare bryte vanene, så skal det nok gå. :)

Skal sette opp kommende ukes aktivitetsplan og middagsplan i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: Hjemmelagd tomatsuppe med egg og flatbrød

Tirsdag: Stekt laks med blomkålpure og dampede gulrøtter og brokkoli

Onsdag: Wok: Kyllingfilet, squasj, gulrot, paprika, løk, brokkoli, eggnudler og en eller annen saus

Torsdag: Fiskepinner med grønnsaker og potetmos

Fredag: Ovnsstekte koteletter med potet, saus og grønnsaker. Tror jeg, mulig jeg bytter ut poteten med noe annet

Lørdag: Grove wraps med marinert kyllingfilet og salat og hvitløksdressing.

Søndag: Elggryte med rosenkål, gulrøtter og ripsbærgele

Endte opp med å lage kommende ukesmeny med en gang. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var uka i gang! :)

I stedet for å poste ett innlegg for hver dag, så oppdaterer jeg heller dette innlegget fortløpende tenker jeg. :jepp:

Her er ukas aktivitetsplan:

Mandag: Kondisjonstrening på treningsenteret - Gjennomført! 35 min, 470 kcal og 93% i maxpuls

Tirsdag: Tur opp Keiservarden med en venninne - Gjennomført! 1 time og 45 min, 8,5 km, 810 kcal :nigo:

Onsdag: Intervalltrening på mølle - Gjennomført, men intervallen ble på Elipsemaskin. 450 kcal, gjennomsnittspuls 88 %, maxpuls 93. 35 min.

Torsdag: Enten trilletur med O og hund, eller trening på senter - Ikke gjennomført, men har vært på badeland med O og gjort en del husarbeid

Fredag: Helgevask og sannsynligvis tur med familien: Ikke gjennomført

Lørdag: 30 min intervalltrening på treningssenter og 30 min tur med hunden på kvelden

Vet ikke hvordan det blir i helgen da vi ikke har lagt planer enda. Samboer skal til Bergen for å besøke faren sin, han er veldig syk og innlagt der i stedet for her i byen, så. Kommer hjem torsdag, så blir å planlegge mer da.

Oppdaterer innlegget med dagens kosthold i kveld. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kosthold:

Før trening: En banan

Frokost: To speltlomper med ost, skinke og agurk

Lunsj: To speltlumper med ost, skinke og agurk

Middag: Kalkunfilet med wokede grønnsaker og talgitelle

Kveld: En liten appelsin og to knekkebrød med brunost

Middagsuken blir ikke som planlagt da samboer har reist bort for noen dager.

Fornøyd med kostholdet i dag. :) Legger jeg sammen treningen er jeg nok i underskudd i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet i dag:

Frokost: Skål med Fitness corneflakes med ekstra lettmelk og en SS syltetøy

Lunsj: To knekkebrød med brunost, en appelsin og en halv banan

Middag: Rester fra i går: Kalkunfilet med wokede grønnsaker og talgitelle

Kvelds: En appelsin og to speltlomper med ost, skinke og agurk

Høvelig fornøyd i dag, men kunne nok droppet den ene appelsinen. Frukt er selvsagt bedre enn sjokolade, men det er jo en del kalorier i en appelsin. Jaja, er i underskudd i dag uansett. Spesielt med tanke på 810 forbrente kcal på tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet:

Frokost: Liten skål Fitness corneflakes med en ss syltetøy og ekstre lettmelk

Lunsj: En Synnøve gresk yoghurt, en byggrynslunsj med bringebær

Middag: Tre hjemmelagde pizzastykker, ett glass pepsi max

Kvelds, etter trening: En appelsin

Tenkte jeg skulle prøve å ikke spise mer. Kjenner jeg godt kunne spist litt i alle fall, men tror jeg skal klare meg til i morgen. Får se. Har jo ikke spist annet enn en appelsin siden kl. 16:30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdagens:

Frokost: Skål Fitness frokostblanding med melk og en SS syltetøy

Lunsj: En vaffel med syltetøy og 0,33 l eplejuice

Middag: Kalkunbryst med potet, rødkål og gulrøtter

Kvelds: To speltlomper med ost og skinke, en båt appelsin og en strimle Kvikk Lunsj.

Jeg må ha hatt fryktelig mye vann i kroppen. Fra mandags morgen til i dag, fredags morgen, har jeg gått fra 72 kg blank til 70,4! 1,6 kg. :P Noe er sikkert fett, for jeg har jo vært i kaloriunderskudd, men mest vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, ja det var mye! Du har jo hatt mye å tenke på og kanskje spist mindre pga det også.

Men absolutt ikke dårlig resultat midt i påskeuka!!! :)

Blir nok andre resultater på meg til uka… :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ja det var mye! Du har jo hatt mye å tenke på og kanskje spist mindre pga det også.

Men absolutt ikke dårlig resultat midt i påskeuka!!! :)

Blir nok andre resultater på meg til uka… :sjenert:

Njaa, kan jo selvsagt være derfor jeg har klart meg med mindre mat, men jeg håper det er slutting av p-piller som har gjort at jeg ikke har like stor appetitt lenger. Det får vi se på. Jeg var jo veldig nøye på å ikke skeie ut forrige uke. Det skal jeg være neste uke også. :)

Heldigvis er det ikke kostholdet i påsken og jula man legger på seg av, er jo kostholet ellers i året. ;)

__

Får vel logge kostholdet i dag, selv om det ikke er noe å skryte av i dag. :)

Frokost: To loffskiver, en med smøreost og en med nugatti, vann og sånn 6-7 smågodtebiter

Lunsj: pinnebrød, appelsin

Middag: Grillspyd med svinefilet, biffkjøtt, grønnsaker, pommes frites og cola Zero

"mellom": kanskje sånn 10 biter smågodt? :klo: Spist nå og da i løpet av ettermiddagen

Kvelds: En wraps med kyllingfilet, salat og hvitløksdressing, ett glass cola Zero

Såe..Ja. Kostholdet var ganske likens i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering av ukens trening:

Mandag: Jogging på tredemølle + styrketrening

Tirsdag: Tur til Keiservarden, 8,5 km

Onsdag: Kondisjonstrening på epilipsemaskin og styrketrening

Torsdag: Badeland ;)

Fredag: Var vel heller lite aktivitet denne dagen

Lørdag: 30 min intervall på mølle og 30 min tur med hunden

Søndag: Vært ute i mange timer med gutten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens aktivitet: Tur med samboer på en time og 23 sekunder. Hele 4 km :fnise: Men det var veldig bratt stigning. Gikk opp Hopsfjellet. 621 kcal. :)

Kostholdet har ikke vært så mye å skryte av da jeg har spist mye loff med nugatti, men det var jo siste påskedagen. ;) Nå er påsken over og jeg skal fortsette å være sunn! :jepp:

Hadde forresten gått rekordlite opp i løpet av helgen. ;) 400 g bare. Vanligvis går jeg mer opp i løpet av en helg. Jeg legger på meg så fryktelig mye vann når jeg spiser mat med mye sukker eller salt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du trent jevnlig i ett år? Hvordan finner du motivasjon? Skal starte imrg, etter nesten ett års opphold, gruer meg -mildt sagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du trent jevnlig i ett år? Hvordan finner du motivasjon? Skal starte imrg, etter nesten ett års opphold, gruer meg -mildt sagt ;)

Jeg har trent jevnlig siden jeg var 17 år. Er 23 nå. Var veldig stram og godt trent før jwg fikk barn. Kommer meg nok aldri til det utgangspunktet igjen, men vil gjerne ned på 6-tallet igjen. :)

Motivasjonen kommer og går, men generelt sett er jeg glad i å trene. Har ogsåeerfart at i perioder med dårlig motivasjon så er det viktigste at jeg kommer meg på trening og opprettholder aktiviteten i hverdagen, men at jeg ikke absolutt MÅ trene like hardt og like ofte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble inspirert av deg gjennom denne tråden, så håper du fortsetter skrivingen( og treningen ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...