AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #1 Del Skrevet 7. februar 2013 Kan virkelig uføre bestemme selv om de skal ha sex? http://www.egedenne.com/2013/02/med-rett-til-ha-sex-eller-til-velge-selv.html Anonym poster: d9e667d77f2120a05d777573e0eae0b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BunnyBlue Skrevet 7. februar 2013 #2 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Joda, bare man husker på å legge inn gode pauser underveis, og rapporterer antall økter og deres varighet til NAV, slik at det kan trekkes fra trygda deres med mindre de kan vise til gyldig ekteskapskontrakt, samt foto/videobevis for at det faktisk var ektemaken man hadde sex med. Salg av sex er et lovlig yrke i Norge nemlig, og med mindre man er gift og deler økonomi, skal det skattes av. Tok man ikke penger for det, er det likevel arbeid. Du ville ikke fått uføretrygd om du pusser opp alle husene i bygda heller, selv om det var gratis. Man kan til nød ta sitt eget, til sammenlikning. Endret 7. februar 2013 av BunnyBlue 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #3 Del Skrevet 7. februar 2013 Joda, bare man husker på å legge inn gode pauser underveis, og rapporterer antall økter og deres varighet til NAV, slik at det kan trekkes fra trygda deres med mindre de kan vise til gyldig ekteskapskontrakt, samt foto/videobevis for at det faktisk var ektemaken man hadde sex med. Salg av sex er et lovlig yrke i Norge nemlig, og med mindre man er gift og deler økonomi, skal det skattes av. Tok man ikke penger for det, er det likevel arbeid. Du ville ikke fått uføretrygd om du pusser opp alle husene i bygda heller, selv om det var gratis. Man kan til nød ta sitt eget, til sammenlikning. Hva prater du om?? Anonym poster: d9e667d77f2120a05d777573e0eae0b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BunnyBlue Skrevet 7. februar 2013 #4 Del Skrevet 7. februar 2013 Hva prater du om?? Anonym poster: d9e667d77f2120a05d777573e0eae0b4 Fikk inntrykk av at startinnleggets spørsmål var sarkastisk, misforstod jeg? Hvis ikke beklager jeg, jeg er ikke så flink til å lese mellom linjene bestandig:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 7. februar 2013 #5 Del Skrevet 7. februar 2013 Joda, bare man husker på å legge inn gode pauser underveis, og rapporterer antall økter og deres varighet til NAV, slik at det kan trekkes fra trygda deres med mindre de kan vise til gyldig ekteskapskontrakt, samt foto/videobevis for at det faktisk var ektemaken man hadde sex med. Salg av sex er et lovlig yrke i Norge nemlig, og med mindre man er gift og deler økonomi, skal det skattes av. Tok man ikke penger for det, er det likevel arbeid. Du ville ikke fått uføretrygd om du pusser opp alle husene i bygda heller, selv om det var gratis. Man kan til nød ta sitt eget, til sammenlikning. Hehehe, fantastisk svar! Nav i et nøtteskall Tror imidlertid ikke hi var sarkastisk ment, men for min del, var svaret ditt bedre.. Sitter her og fniser 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #6 Del Skrevet 7. februar 2013 Nei jeg trodde at slike uføre som er grønnsak hadde verge eller noe sånt? Og ikke kan velge? Anonym poster: d9e667d77f2120a05d777573e0eae0b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 7. februar 2013 #7 Del Skrevet 7. februar 2013 Ufør er et begrep som dekker mye mer enn alvorlige funksjonshemminger. Hvorfor kobla du dette med det du så fint kaller grønnsak? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #8 Del Skrevet 7. februar 2013 Er ikke uføre grønnsaker da? Slappe og gamle? Anonym poster: d9e667d77f2120a05d777573e0eae0b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 7. februar 2013 #9 Del Skrevet 7. februar 2013 Ah, du er troll, ja. Beklager at jeg svarte seriøst. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #10 Del Skrevet 7. februar 2013 Nei, jeg er seriøs. Jeg vet ikke så mye om sånt så jeg spør. Ingen jeg kan spørre irl. Anonym poster: d9e667d77f2120a05d777573e0eae0b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #11 Del Skrevet 7. februar 2013 http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Uf%C3%B8repensjon Anonym poster: 404188cb7f3f6ecede4027608b838061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #12 Del Skrevet 7. februar 2013 http://www.nav.no/Ar...e/Uførepensjon Anonym poster: 404188cb7f3f6ecede4027608b838061 Hvor skriv nav om sex? Anonym poster: d9e667d77f2120a05d777573e0eae0b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BunnyBlue Skrevet 7. februar 2013 #13 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Nav skriver ikke noe om at uføretrygdede må avstå fra sex, derfor må det tolkes som at det er lov. Hvis spørsmålet ditt om hvorvidt en ufør er "grønnsak" er seriøst, så kan jeg forsøke å forklare det for deg. Det finnes mange arbeidsuføre som er invadilisert (som jeg antar du mener med grønnsak?), men du må ikke være invadiliser for å få uføretrygd! Dersom man blir varig skadet i en ulykke for eksempel, eller får en kronisk sykdom, og derfor ikke kan jobbe mer enn 50% av normal arbeidstid kan man få uføretrygd. De har gjerne dager de ikke får gjort alt de skulle gjort, men de er ikke "grønnsaker" av den grunn! Mange jobber jo litt, andre tar seg av hus og barn, og derfor er det jo helt urimelig om Nav skulle blande seg inn i hva som skjer på soverommet, syns du ikke? I utgangspunktet har alle rett til et sexliv med seg selv, i tillegg til at staten Norge støtter opp om frivillig sex med andre også, så de blander seg ikke inn så lenge sexpartneren er jevnbyrdig i utvikling (altså er barn og f. Eks. psykisk utviklingshemmede ulovlig), de skal samtykke (ulovlig å ha sex med noen som er for fulle til å si ja/nei eller sover) og du kan ikke ha sex med dyr. Endret 7. februar 2013 av BunnyBlue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #14 Del Skrevet 7. februar 2013 Hvor skriv nav om sex? Anonym poster: d9e667d77f2120a05d777573e0eae0b4 Det var for at du skulle se hva som skulle til for å bli ufør.. Anonym poster: 404188cb7f3f6ecede4027608b838061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #15 Del Skrevet 7. februar 2013 Nav skriver ikke noe om at uføretrygdede må avstå fra sex, derfor må det tolkes som at det er lov. Hvis spørsmålet ditt om hvorvidt en ufør er "grønnsak" er seriøst, så kan jeg forsøke å forklare det for deg. Det finnes mange arbeidsuføre som er invadilisert (som jeg antar du mener med grønnsak?), men du må ikke være invadiliser for å få uføretrygd! Dersom man blir varig skadet i en ulykke for eksempel, eller får en kronisk sykdom, og derfor ikke kan jobbe mer enn 50% av normal arbeidstid kan man få uføretrygd. De har gjerne dager de ikke får gjort alt de skulle gjort, men de er ikke "grønnsaker" av den grunn! Mange jobber jo litt, andre tar seg av hus og barn, og derfor er det jo helt urimelig om Nav skulle blande seg inn i hva som skjer på soverommet, syns du ikke? I utgangspunktet har alle rett til et sexliv med seg selv, i tillegg til at staten Norge støtter opp om frivillig sex med andre også, så de blander seg ikke inn så lenge sexpartneren er jevnbyrdig i utvikling (altså er barn og f. Eks. psykisk utviklingshemmede ulovlig), de skal samtykke (ulovlig å ha sex med noen som er for fulle til å si ja/nei eller sover) og du kan ikke ha sex med dyr. Åja... takk. Anonym poster: d9e667d77f2120a05d777573e0eae0b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå