Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Sannsynligvis et dumt spørsmål, meeen...

Hadde ubeskyttet sex for 2 uker siden og forventet mens idag, fikk mensen natt til mandag og blødde MYE. Har ikke mensen lengre idag, så det vil si at jeg hadde mensen i kun 2 dager. Har en veldig kort og ganske ustabil syklus fra 16-20 dager, som vil si at jeg ofte har mensen to ganger i måneden.

I og med at jeg fikk mensen er det jo ikke mulig at jeg er gravid heller, men pleier å blø i 3-4 dager, så syns bare det er så rart at jeg blødde i bare 2 dager denne gangen, det må jo være noe veldig unormalt med hele menstruasjonen min?

Kan legge til at jeg har ingen symptomer på graviditet heller, og puppene er ikke ømme lengre slik de pleier å bli før mens.

Endret av Ikkeviktig
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er mest sannsynlig ikke gravid. Mensen er ikke alltid konsekvent. Selv blør jeg normalt sett meget kraftig i 3 dager. Sist mens varte dette bare i halvannen dag og mensen ble altså tilsvarende forkortet. Helt uten svangerskap.

Skrevet

Kjøp en test, ingen her vet om du er gravid. Og for ettertida bør du kansje vurdere prevensjon??

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk mensen selv om jeg var gravid, men det var fordi det ikke var noen graviditet i livmoren, den satt i egglederen.. Men det går an å ha en menslignende blødning selv om man er gravid på riktig sted :)

Skrevet

Kjøp en test, ingen her vet om du er gravid. Og for ettertida bør du kansje vurdere prevensjon??

Er så lei av slike svar, er jo fullt klar over at ingen vet om jeg er gravid eller ikke? Prevensjon er jo mitt valg så trenger ikke enda en som kommer med at man må vurdere prevensjon, huff...
Skrevet

Jeg hadde mensen selv om jeg var gravid. Derfor jeg gikk nesten 3mnd før jeg var klar over det. Samme med min mor.

Kjøp en test.

Skrevet

Ingen har mensen som gravid. Blødninger ja, som til og med kan komme regelmessig. Men ikke mensen.

Skrevet

Ingen har mensen som gravid. Blødninger ja, som til og med kan komme regelmessig. Men ikke mensen.

Finnes dokumenterte tilfeller, så joda. Men det er veldig sjeldent.

Anonym poster: d9133e6db3ba465d13322269729bc395

Skrevet

Altså: menstruasjon er utstøtelse av livmorslimhinnene. Disse hinnene gjør at fosteret er festet i livmoren via placenta. Utstøtelse av slimhinner medfører intet svangerskap eller spontanabort. Man kan derimot ha en decidualblødning, som er forårsaket av en liten porsjon av slimhinnen som løsner. Igjen; det er ikke menstruasjon.

Skrevet

...."mensen", da. Oppførte seg som mensen, kom like jevnlig som mensen, så da kalte jeg det for det.

• Liker 1
Skrevet

...."mensen", da. Oppførte seg som mensen, kom like jevnlig som mensen, så da kalte jeg det for det.

Får man kjøpt eggløsningstester på apoteket? Hva ligger det på i pris?

Vil helst unngå å bestille fra billige-tester.no..

Skrevet

Aner ikke.

Skrevet

Eggløsningstester får du kjøpt på apoteket.

Jeg har bare brukt Clearblue sine digitale og mener de kostet ca 300 for 7 stykker.

Skrevet

Eggløsningstester får du kjøpt på apoteket.

Jeg har bare brukt Clearblue sine digitale og mener de kostet ca 300 for 7 stykker.

Fins det ikke litt billigere varianter på apoteket? Synes 300kr for kun 7 stk var mye, særlig når jeg må teste meg hver dag helt til jeg treffer riktig.

Skrevet

Fins det ikke litt billigere varianter på apoteket? Synes 300kr for kun 7 stk var mye, særlig når jeg må teste meg hver dag helt til jeg treffer riktig.

OT, men bare nysgjerrig på hvorfor du vil teste eggløsning om du ikke prøver å bli gravid?

Anonym poster: 2284aac5af6a71f3a38d8e3882c28344

• Liker 1
Skrevet

De er av den samme kvaliteten, så hvorfor vil du unngå dem?

Anonym poster: d9133e6db3ba465d13322269729bc395

Skrevet

Det kan godt være men jeg brukte kun de digitale siden det var viktig for meg å vite helt sikkert når el var. Når du har testet en stund og har lært deg å kjenne kroppen din så trenger du ikke bruke alle 7 hver mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...