Gå til innhold

Kan vi kalle ham dette?

Siam

Kan han hete Balder?  

1 stemme

1. 1. Kan han hete Balder?

• Ja
      35
    • Nei
      29

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Scarlet

Jeg synes Balder er et veldig fint navn, men etter min mening passer Brage bedre som menneske-navn. De var jo i følge norrøn mytologi brødre også.. Hvis du noen gang får to sønner kan de hete Balder og Brage :wink:

Men jeg synes denne beskrivelsen av Balder er så utrolig fin:

Om guden som kalles Balder, heter det i Snorres Edda: "Balder er Odins sønn, og ham er det mye godt å si om; han er den beste og ham roser alle. Han er så vakker og god at alle blir glade i ham. Det er som om det stråler et lys fra Balder. Når han er i nærheten, kan ingen tenke en ond tanke eller si et ondt ord. Han er så fager av utseende og så lys at det lyser av ham; ja, en blomst er så hvit at den sammenlignes med Balders øyenvipper, den er den hviteste av alle urter, og herav kan du skjønne hans fagerhet. Han er den viseste av æsene og den mest veltalende. Han er også den vennligste. Men den egenskap er der ved ham, at ingen av hans avgjørelser kan overholdes. Han bor på det sted som heter Breidablikk, det er i himmelen, og på det sted kan ikke noe uhellig være. Da Balder døde sørget alle gudene, og de prøvde å gråte ham tilbake med sine tårer. Balders død bragte større sorg enn verden kunne bære. Ingen har noen gang vært elsket slik som Balder»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pterodactylkake

Jeg har et noe uvanlig navn, og tror jeg hadde lykkest bedre som menneske om jeg hadde hett "line" eller "silje" e.l.

men seriøst, mye mobbing medfølger unanlige navn, slik er unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pterodactylkake

Jeg husker jeg hadde en slik fjertepute med på skolen i 2 klasse men greide ikke blåse den opp så hadde sugerør, jommen greide de ikke erte meg for at jeg hadde sugerør med på skolen :o :ler:

Men nå må jeg ikke spore helt av her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nicoline

Jeg liker hverken Balder eller Storm - Balder minner meg om et oljefelt i Nordsjøen - kunne aldri kalt et barn det. Men som sagt så kan smak og behag nesten ikke diskuteres. Jeg får forresten ikke avgitt stemme pga at jeg ikke gidder å registrere meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...