Mus-Katt Skrevet 6. februar 2013 #21 Skrevet 6. februar 2013 Plutselig kondisjonstrening og styrketrening kan ogsa fremkalle migrene. Jeg har ogsa alltid hatt migrene, og forebyggende fungerte heller ikke. Sunnere kosthold hjalp ikke. Etter kondisjon og styrke ogsa. Trening kan faktisk forverre.
Gjest LadyAntebellum Skrevet 6. februar 2013 #23 Skrevet 6. februar 2013 Jeg glemte og skrive at jeg også tar 2 magnesiumtabletter forebyggende daglig. Dersom jeg glemmer det eller bruker enn annen magnesium type enn den jeg har blitt anbefalt så merker jeg det godt. Den jeg bruker er en blå pakke og heter bio-magnesium. I tillegg til atacand bruker jeg prevansjonen cerazette, som skulme være bra for folk med migrene:)
Gjest LadyAntebellum Skrevet 6. februar 2013 #24 Skrevet 6. februar 2013 Har alltid sagt at jeg ikke vil ta forebyggende, men jeg tror jeg må gi etter nå. Har bare hørt positive sider med det, så tror jeg må ta meg en tur til legen og få skaffet det! Ja tror det er lurt at du snakker med legen:) Jeg har forresten også prøvd en som vR helt jævlig, inderal retard het den, æsj! Det finnes flere forebyggende medisiner ser du, så var jeg deg ville jeg spurt spesifikt etter atacand:)
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #25 Skrevet 7. februar 2013 Jeg har også vært plaget med migrene i mange år. Ikke så ille at jeg går på forebyggende medisiner. Bruker kun imigran ved anfall. Men poenget er jo å minimere antall anfall og her lærer man seg jo etterhvert hva man tåler og ikke av mat, drikke, anstrengelser, stress og press. Jeg begynte hos kiropraktor og tok noen behandlinger over tid, nå går jeg bare hver tredje måned til vedlikeholdsbehandling. Jeg hadde en låsning i en ryggvivel sånn ca mellom skulderbladene. Hadde ikke ryggsmerter, men med en gang han fikk "knekket" ting på plass, følte jeg "Yessss, her blir det bedring". Hvis jeg passer på søvn, ikke for mye stress, trening og ikke rødvin på fredager, samt går til vedlikeholdsbehandling hos kiropraktoren, så snevrer jeg antall anfall inn til kun hormonbaserte anfall (altså ved eggløsning og rett før mens) Vet ikke hvor lenge du har brukt de p-pillene, men jeg hadde det iallefall sånn at jeg hadde jævlige anfall i 3-6 måneder etter at jeg begynte på p-piller/byttet merke. Så stabiliserte det seg. Anonym poster: ea7687ab5b6b89479ec05561be82f99d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå