Gå til innhold

Student+påskeferie=sant?

Gjest Carmelita

Anbefalte innlegg

Gjest Carmelita

Tar du deg en ferie med god samvittighet eller skal du studere? Selv skal jeg ta igjen litt, henger laaaangt etter for tiden, men må ha litt ferie også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dessverre to store oppgaver som skal leveres uka etter påske - spørs om jeg klarer å ta ferie med god samvittighet :-(

Men jeg reiser bort, og satser på at jeg skal få til litt avslapping innimellom.

Siste våren som heltidsstudent nå - gleder meg til å ha ordentlig fri når jeg har helg og ferie! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok meg alltid påskeferie med god samvittighet (tre uker hadde jeg i England), annet enn siste året da jeg måtte skrive min "dissertation". Da jobbet jeg ekstra hardt slik at den ble ferdig tidlig og så avsluttet jeg hele studieåret rett etter påske istedet for i mai/juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

skal på ferie...men akkurat nå sitter jeg nedgravd i bøker...Har anatomi-eksamen neste uke!! Uff! Er så utrolig, rastløs og klarer ikke helt å få den roen jeg trenger for å konsentere meg!! Føler at alt jeg leser bare fordufter bort i det fjerne!!

det var godt å få ut litt frustrasjon...!!

Men en ting er sikkert!! Påskeferie skal jeg har i år!! Har aldri så sårt trengt en ferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal besøke min familie. Og samboerens. Med andre ord blir det litt reisepes, selv om det ikke er såå langt vi skal, bare mellom byer på Østlandet. Og jeg kan egentlig ikke ta ferie fordi jeg skal levere hovedoppgaven min, så den må nok bli med.

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til USA og besøke kjæresten, så jeg arbeider ekstra hardt nå, sånn at jeg kan ha ferie med god samvitighet. Skal gjøre ferdig en oppgave før jeg drar, men tar med noen bøker, så jeg kan lese litt mens han er på skolen f.eks.

piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påske...? Tenker dere så langt? Oj. Jeg har to stoooore og tre små oppgaver før den tid. Totalt forskjellige emner, så jeg blir forvirra oppi alt stresset. Oh, og tre tentamner. Påskeferien blir pugg og skriv, for etter det er det to uker med lange heldagsprøver. Og tenk, etter det, utslitt og bare lyst på senga, skal ejg liksom være russ!

Hvor ble det av logikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Å være russ og å være student, det er to helt forskjellige ting, bare vent et par år, så skønner du hvordan studentene tenker, og hvorfor de planlegger påska.

Som student hadde jeg alltid påskeferie med ganske god samvittighet, juleferie med ganske dårlig samvittighet, og sommerferie med bøker på slep. Det er ikke det mest spennende på jord å lese om organisasjonspsykologi i solsteika, det skal jeg love....

Nå NYYYYYTER jeg det faktum at jeg er i jobb, og har FRI når jeg har fri. Bare tanken på at påska ikke er lesetid, at de røde dagne i mai er noe mer enn at butikken bare er stengt, men reele fridager...

Det er deilgi å studere, men det er deilig å være ferdig medd et også gitt.

Kos dere i påska, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel
Har anatomi-eksamen neste uke!!

Det blir anatomi og fysiologi på meg i påsken, ja. Pluss biokjemi. Har ikke eksamen før i juni, men jeg føler at jeg ligger ganske langt etter, så jeg må prøve å ta det igjen i løpet av påsken. :roll:

Og tenk' date=' etter det, utslitt og bare lyst på senga, skal ejg liksom være russ! [/quote']

Ja, du kjenner meg jo, så du vet vel hvordan min russetid var... Ikke så lett å ha det gøy og feire at man er ferdig med 12 års skolegang når alt du tenker er "eksamen, eksamen", og du vet at du ikke har noe som helst energi igjen. :murvegg: Men du, det er ubeskrivelig deilig når det er over! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets påske = hytte, rettslære, bedriftsøkonomi og skatterett. :tunge1:

Har første eksamen 11. mai så det blir ingen til ferie fra bøkene i påska. Juni går med til eksamen i matematikk/statestikk , makro og organisasjonsteori/organisasjonspsykologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...