Gå til innhold

Rengjøringshjelp til helgevask, Pris ???


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest2

Hei !

Trenger litt råd her:

Vurderer å ansette en person (16-17 år) til å ta helgevasken for meg.

Hvilken pris bør jeg legge meg på ? Vet det tar ca 3 timer å støvsuge / vaske "skikkelig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har vurdert det samme...og ville sikkert gitt 100 kr i timen.

MEN det er faktisk godt betalt.....regner med at det dreier seg om "svart" betaling.....

For å sammenligne....jeg går i høgskolestilling...har ca. 150 kr i timen...etter trukket skatt sitter jeg igjen med ca. 100 kr.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er gjest over....ved ettertanke ville jeg sannsynligvis gitt en 17-åring noe mindre.......en kjenning av meg tar 100 kr timen og dette er en dame på 37 år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

250 for hele jobben, kanskje?

Greit med fast pris, så blir det ikke somling for å tjene mer penger. Med mindre du har varierende oppgaver hver uke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

syns 100 kr i timer hørtes bra ut jeg...

I fjord hadde jeg en vaske jobb i et eiendoms-firma.. Fikk da 110 kr i timen...(det var før skatt da)...å syns ikke det var for mye....For vasking er kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest2

Hei igjen !

Tusen takk for gode tilbakemeldinger, tror "løsningen" for meg blir en kombinasjon: I utgangspunktet estimerer jeg arbeidet til 3-3,5 timer pr. fredag, a 75,- pr time. Har avtalt at hun får 250,- uansett om hun bruker 3,5 timer eller 2 timer, hovedsaken er at det blir rent :-)

Så får vi se i ettermiddag om jeg kommer hjem til rent hus, tror helt sikkert det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj da - synes dere er lave på pris. Det er jo en skikkelig drittjobb da. Vasket selv da jeg var student, og fikk 400,- for jobben, og det er 5 år siden.

Helt ærlig 250,- er utrolig lite, selv for en 17 åring. betaler du litt mer er sannsynligheten for at 17 åringen vil fortsette mye større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er gjest med høgskoleutdanning, jeg må faktisk både vaske toaletter og rumper i min jobb....så ikke kom og si at å vaske et privat bolighus er en "drittjobb".... :-? :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Her i nabolaget betaler vi 65kr timen for småjobber for de under 18, og 90 kroner for de over. Hva man gjør med "voksne" vet jeg ikke...

"Fast" pris hos alle - veldig kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener med drittjobb er at det er slitsomt og ikke spesielt inspirerende. Derfor bør man betale en ok pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes 250,- er helt greit. Om du er 17 og får jobb andre steder får du ikke bedre enn 90 for timen allikevel.

Er du forresten fornøyd med jobben hun gjorde???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest2

Fornøyd ?!? Ja, gjett om :-)

Jeg kom hjem til et nyvasket hus på fredag, rent og fint. Litt glemt her og der, men i det store og hele en meget bra utført jobb !! Ringte henne og ga beskjed om at jeg var veldig fornøyd, og nå er det bare 5 dager til neste husvask ! Skulle tenkt på dette lenge før egentlig.....:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 4 uker senere...
Gjest Anonymous

200 pr. time? Det var svindyrt! Det tilsvarer jo en årslønn på sånn omtrent 400.000,- i året, det. Og du betaler ikke skatt engang.

Søsteren min fikk 87,-/t for å jobbe på den lokale Esso'n.

Betaler folk virkelig det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

200 pr. time? Det var svindyrt! Det tilsvarer jo en årslønn på sånn omtrent 400.000,- i året, det. Og du betaler ikke skatt engang.

Søsteren min fikk 87,-/t for å jobbe på den lokale Esso'n.

Betaler folk virkelig det?

200 pr time svart er dritbra. Skulle du hatt dette "hvitt" hadde det vært over 300,- pr time før skatt + feriepenger. Dette er 300,- x 7,5 timer pr dag 21 dager i mnd som snitt og 11 mnd i året = årslønn på 519,750,- pluss 12% feriepenger.

Jeg bytter jobb NU :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann christin

Ja, jeg vet at det er godt betalt.. Jeg bestemte meg for å ha få, men godt betalende "kunder", i stedet for å ha drøssevis med oppdrag til 100,- timen. Jeg gjør en meget god jobb, og har bare fornøyde oppdragsgivere, så begge parter er fornøyde! Joda, 500.000,- må sies å være en god årslønn, men dette er ikke et heltidsyrke for meg.. Jobber som hjelpepleier til en årslønn på 230.000,-, vel å merke HVIS man er så heldig å ha hel stilling.. Jeg har 40%stilling (som er bedre enn gjennomsnittet) og må "shoppe" rundt etter ekstravakter (en vakt her og 2 der)... I gjennomsnitt har jeg vel ca 20 vaske-timer pr mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...