Gå til innhold

Sopp på huden - hudlege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var til legen for et par mnd siden pga sår i huden på hånden som aldri gikk bort. Jeg er oppvokst med atopisk eksem, og vet godt hva som hjelper og hvordan jeg skal behandle dette - både kløen og eksemen lindres fort etter jeg har smurt på Mildison.

Legen tipset meg om flere hydrokortisoner, både reseptfritt og på resept, og jeg prøvde alle disse.

Gikk tilbake til legen og fikk resept på en krem som skulle behandle sopp i huden. Nå har jeg prøvd det, og det hjelper ikke. Har i tillegg fått enda et sår (i alt 3 små sår på samme hånd), og ingenting hjelper.

Derfor ønsker jeg nå å dra tilbake til legen. Kan jeg da be om å få henvisning til hudspesialist eller noe sånt? Kan jeg "kreve" at hun henviser meg til noen som virkelig har peiling?

Finnes det noen andre metoder for å finne ut hva dette er, uten slike "prøve og feile"-metodene?

Anonym poster: dc54d3ba0120be690bed8792103a8e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ene eksen min hadde noe eksemlignende greier som ingen skjønte noenting av.

Ved hjelp av hudlege kom vi frem til noen kremer som hadde positiv virkning, etter veldig mye prøving og feiling. Problemet var at ingen kunne fortelle oss hva som feilte ham. Han så ut som han hadde brennkopper, men siden jeg ikke fikk det (brennkopper er sinnsykt smittsomt) så ble det utelukket.

Be om henvisning til hudspesialist for å se om de kan hjelpe deg bedre enn allmennlegen kan.

Du kan helt klart kreve å få henvisning siden du allerede har vært flere runder for å finne noe som funker, men vær forberedt på at du kanskje må fortsette prøving og feiling etter eliminasjonsmetoden om de ikke finner ut hva det er med en gang. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...