Gå til innhold

Auu! Trenger hjelp fort!

Fremhevede innlegg

Gjest Jente 14
Skrevet

Hei. For snart ei uke siden merket jeg at jeg hadde veldig vondt rundt anus. Jeg skjekket meg i speilet og så en rød(litt lilla-ish) ring som spredde seg rundt 2cm max rundt åpningen. Det klør ikke gjør bare vondt når jeg beveger meg. Den gjørså sykt vondt at jeg så vidt får sove om nettene og jeg har lyst til å vite hva det er. Har skjekka litt på nettet og blir bare mer og mer redd for hver ting jeg ser. He bl.a. Swishet innom hemorider, noe det kanskje kan være, eller kreft. Jeg begynner å bli skikkelig redd og håper på svar skikkelig fort!!! Vær så snill! Trenger hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kontakter du lege. :)

• Liker 4
Gjest navnelapp
Skrevet

Du kan berre bestille deg ein legetime. Det er nok neppe hemoroider, det er ganske tydelege "klumpar" i form av blodårer som har poppa ut, på ein måte. Kreft er det nok heller ikkje, det er ekstremt sjelden når ein er så ung som du er. Har du hatt sex? Det kan vere sopp, men dette kan legen hjelpe deg med å finne ut av.

Skrevet

Det er bare legen som kan si med sikkerhet hva dette er, men utfra det du beskriver virker det som hemorider.. Helt ufarlig, og kan lindres med hemoridsalve som kjøpes på apoteket uten resept.

God bedring :)

Skrevet

Jeg aner ikke hva det er, men løsningen er å ta en tur til lege.

Skrevet

Et Google-søk på "painful red rash around anus" ga masse treff, så du er ikke den første som opplever noe slikt. Det finnes visst en rekke forskjellige tilstander som kan gi sånne symptomer, og ingen av dem er alvorlige.

Ikke vær redd og ikke vær flau, bare kom deg til legen og få det ordnet. :)

• Liker 1
Skrevet

Du kan berre bestille deg ein legetime. Det er nok neppe hemoroider, det er ganske tydelege "klumpar" i form av blodårer som har poppa ut, på ein måte. Kreft er det nok heller ikkje, det er ekstremt sjelden når ein er så ung som du er. Har du hatt sex? Det kan vere sopp, men dette kan legen hjelpe deg med å finne ut av.

det trenger overhodet ikke være tydelige klumper om det er hemoroider.

Skrevet

Gjør det vondt når du går på do? om ja, så er det hemoroider, om nei kan det kanskje være sopp eller eksem...

Anonym poster: 81e6a11985b53628ff26957dcfac77a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...