Gå til innhold

Valget 2013. Hvor er godene til oss over 50?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Studentlån, ditt og datt for ungdom, lettere for nystartede bedrifter... det loves så mye til de unge. Men hva med oss godt voksne? Skal ikke vi få noe?

Anonym poster: 4da4cd290eab61004b6caf8b66557210

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har jaggu meg karra til dere mer enn nok opp igjennom årene. Nå er det på tide at den oppvoksende generasjonen får sin bit av kaka!

Anonym poster: 7afe5979e33d13dd00c6a7ae618a0e83

• Liker 4
Skrevet

Dere har jaggu meg karra til dere mer enn nok opp igjennom årene. Nå er det på tide at den oppvoksende generasjonen får sin bit av kaka!

Vi har bygd landet, skulle bare mangle at vi får belønning for det! Dagens unge er en bortskjemt generasjon.

Skrevet

Vi har bygd landet, skulle bare mangle at vi får belønning for det! Dagens unge er en bortskjemt generasjon.

Hvordan da?

Gjest Methusalem
Skrevet

Alle Generasjoner siden de første menneskene kom til Norge har vært med og bygge opp landet

• Liker 1
Skrevet

Hvordan da?

Smarttelefoner, ipads, flatskjermer, mp3-spillere, dere har fått alt dere har pekt på. Bortskjemt-generasjonen som får alt dere ønsker dere kastet etter dere av foreldrene. Jeg sier ikke mer.

Skrevet

Smarttelefoner, ipads, flatskjermer, mp3-spillere, dere har fått alt dere har pekt på. Bortskjemt-generasjonen som får alt dere ønsker dere kastet etter dere av foreldrene. Jeg sier ikke mer.

Så du tror det er på grunn av at vi, ungdommene, ønsket oss iPads og smarttelefoner og flatskjermer at det er funnet opp? Er jo generasjonen over oss som har utviklet disse tingene. Vi bare tar det i bruk. Hva er galt med å ta i bruk dagens teknologi?

• Liker 2
Skrevet

Ja, for det er det som betyr noe in the long run, eller hva?

I generasjonene før min var man gjerne hjemme med barna til de begynte på skolen, i dag må man etter mange års høyere utdanning sende barna i barnehage etter et år. Boligprisene er høyere enn noensinne, vi konkurrerer med utenlandsk arbeidskraft etc etc.

Ikke kom her å kall oss bortskjemte, det er en grunn til at vi kalles den alvorlige generasjonen. Det er av nødvendighet, ikke av lyst.

• Liker 1
Skrevet

Er jo generasjonen over oss som har utviklet disse tingene.

Ja, nettopp! MIN generasjon har utviklet luksusen deres, og dere bare klager og syter og skal ha mer og mer og mer. Hva med å gi litt tilbake til oss som bygde landet?

Skrevet

Studentlån, ditt og datt for ungdom, lettere for nystartede bedrifter... det loves så mye til de unge. Men hva med oss godt voksne? Skal ikke vi få noe?

Skattelette om du stemmer borgelig, det er vel noe? Bedre helsetjenester og eldreomsorg kommer du kanskje til å få nytte av en gang.

Anonym poster: 6aa4de42e1b80ce45500debf526e9a3f

• Liker 1
Gjest Methusalem
Skrevet

Og hvilken av disse var du personlig med på og finne på ?

Eller er du en av disse som tar æren for andres arbeid ?

• Liker 3
Skrevet

Ja, nettopp! MIN generasjon har utviklet luksusen deres, og dere bare klager og syter og skal ha mer og mer og mer. Hva med å gi litt tilbake til oss som bygde landet?

Hvem er det som syter og klager? Og hvordan syter og klager vi? Og hva har det å si at vi tar i bruk "luksusen" dere har oppfunnet?

Jeg skal vedde på at du ikke har vært med på å finne opp hverken iPhone, nettbrett, smarttelefoner eller noe av "luksusen" du prater om her.

• Liker 2
Skrevet

Skattelette om du stemmer borgelig, det er vel noe? Bedre helsetjenester og eldreomsorg kommer du kanskje til å få nytte av en gang.

Anonym poster: 6aa4de42e1b80ce45500debf526e9a3f

Høyere pensjon, rabatt på tog og buss, gratis parkering... det er mange muligheter for å vise litt takknemlighet til generajsonen som har bygget landet.

Gjest Methusalem
Skrevet (endret)

Hva med å gi litt tilbake til oss som bygde landet?

Det virker ikke som du forstår alle generasjoner har vært med på og bygge landet.

Vist du er 50 år som du sier- Så vil det si at du er født rundt 1963 og er altså barn av generasjonen som kjempet mot Nazismen. Hvor tror du at du ville vært om det ikke hadde vært for dem hvordan tror du Europa og Norge ville vært om det ikke hadde vært for generasjonen før deg de som kjempet mot nazismen ?

når jeg tenekr meg om så vil du være barnebarn av de som kjempet mot nazistene. Så du vil være barn av de som byggde opp Norge etter krigen.

Din generasjon er bare en av 1000 vis av generasjoner som har byggd Norge

Endret av Methusalem
  • Liker 2
Gjest Snoken-
Skrevet

Haha bull. Uansett står dere for oppdragelsen synes du vi klager og syter kan du jo takke deg selv.
  • Liker 1
Skrevet

Du må forresten huske at ingenting kommer fra ingenting. Alt har et fundament. Dette gjelder samfunnet generelt. Vi kan se tegnene på de første demokratiene laaaaangt tilbake i tid. Fra den tid har vi modernisert tanken om et demokrati, og hver generasjon har tilført sin del. Det at alle menn fikk stemmerett satte i gang tanken om at kvinner burde få stemmerett, og nå har alle stemmerett.

Det samme gjelder teknologi. Det er kanskje "din" generasjon som har funnet opp nettbrettet, men teknologien er utviklet fra et fundament skapt for leeeenge, lenge siden. Idèen om radiobølger, radio, TV-en, den første farge-TVen, èn idè gir liv til en ny idè. Mobiltelefon - aha - nettbrett?!

På samme måte som din generasjon har tilført noe, kommer min generasjon til å tilføre noe. For du må ikke tro at DU og din generasjon skapte dette landet.

• Liker 1
Skrevet

Det virker ikke som du forstår alle generasjoner har vært med på og bygge landet.

Vist du er 50 år som du sier- Så vil det si at du er født rundt 1963 og er altså barn av generasjonen som kjempet mot Nazismen. Hvor tror du at du ville vært om det ikke hadde vært for dem hvordan tror du Europa og Norge ville vært om det ikke hadde vært for generasjonen før deg de som kjempet mot nazismen ?

når jeg tenekr meg om så vil du være barnebarn av de som kjempet mot nazistene. Så du vil være barn av de som byggde opp Norge etter krigen.

Din generasjon er bare en av 1000 vis av generasjoner som har byggd Norge

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

Skrevet

De som er 50 i dag har vel gjerne kjøpt seg en bolig for 500.000 som i dag er verdt 5 mill, en formuesøkning dere ikke akkurat har jobbet så innmari hardt for. Og hvem betaler? Jo, ungdommen som trenger å kjøpe seg bolig.

"Bygde landet" meg i rævva. Folk på 50 er jo i en drømmesituasjon, godt etablerte, med en svær boligformue og dere kom dere inn på arbeidsmarkedet i en tid der man ikke trengte 5 år utdannelse for å bli sekretær.

Anonym poster: 2c1ef3fe7909d99dcb573ab6b80ff063

• Liker 2
Skrevet

De som er 50 i dag har vel gjerne kjøpt seg en bolig for 500.000 som i dag er verdt 5 mill, en formuesøkning dere ikke akkurat har jobbet så innmari hardt for.

Flere folk så da øker prisene. Hvorfor er det flere folk? Jo, fordi MIN generasjon har tatt oss råd til å sette flere folk til verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...