Gjest Erja Skrevet 5. februar 2013 #41 Skrevet 5. februar 2013 My point is: Fra mitt første innlegg til det andre innlegget mitt i denne tråden tok jeg oppvasken (for ja jeg er en sånn raring som ikke har oppvaskmaskin) den oppvasken inneholdt middags og frokost oppvask fra to personer, og ja det høres kanskje lite ut helt til man står med oppvaskekummen. Så spiste vi middag igjen og vips så ser kjøkkenet herjet ut, 3-4 kjeler +++, jeg har ingen overhode ingen dårlig samvittighet fordi jeg nå etter middag har slappet av, godt tur med bikkjen og kost meg i sofakroken, og om det hadde vært midt på sommeren og det hadde vært en av de få dagene i året med 25 grader og strålende sol hadde jeg heller aldri i verden stått med hode ned i zalo boblene bare fordi folk ikke klarer å se på litt oppvask om jeg hadde fått besøk av noen, da får de heller stå ute på trappen om de ikke klarer synet. Oppvasken er det ingen som stjeler fra meg som sagt, men det er ikke hver dag solen skinner i Bergen, det er ikke hver dag vannet er helt stille og man kan ta seg en tur med kanoen, det er ikke hver dag man ser spurvehauk bli jaget av ravn, eller tja hva som helst egentlig. Så om noe dukker opp i måren som gjør at oppvasken baller på seg og hybel kaninene som ble tatt i forrige uke en gang har klart spydd seg ut av støvsugeren igjen slik jeg har en mistanke at det gjør, så senker jeg skuldrene likevel Som blogger damen skrev på denne herlige det er ikke så farlig bloggen: " jeg har en støvsuger, jeg veit hvordan den funker og greier, jeg vasker kjøkkenbenken og komfyren min hver dag – jeg bare gjør det ikke sånn prontopronto, og kan godt la det ligge å flyte litt (ålreit, la oss kalle det en stund, da). Når kjøkkenbenken er såpass full av ting og tang og smulevenner som den var i innlegget under, så rydder jeg, vasker opp, tørker av og setter på plass. Og hva gjør jeg da? Jo, da begynner jeg forfra igjen, med nytt pågangsrot frisk iver, nye smuler får danse rundt og ostebiter faller på gulvet og hunden blir glad og en skvett melk her og faen jeg bomma på søppelkassa med kaffegruten der. Og slik går dagene, for slik er livet mitt rot, rot, rot rydd, rot, rot, rydd." Det er ikke snakk om at en aldri har det ryddig, men det er snakk om at selv om man gir blaffen en dag eller to så er det ingen himmel som detter i hode på deg, selv om det for noen her ser ut til at man banner i kirken. Som Cho K.I sier ikke alle gidder eller ønsker å ha det ryddig hele tiden, hvorpå Purple H. svarer at det er fascinerende hvor forskjellige vi mennesker er, og ja det er fascinerende og godt at vi ikke alle er like, må ha det like ryddiggjort og stylet i hjemmene våre for å trives. Og når denne blogg damen har fått i overkant ekstremt mye ros får innlegget sitt og ekstremt lite pes får å vise sitt rot over hele Norge, så er det jo tydeligvis mange som kjenner seg igjen, så får rde som heller blir fornærmet av dette lese de andre "jeg har det så fint atte" bloggene Jeg er i grunnen mest forundret over hun bloggedamen som bruker tid og energi på å ta bilder av rotet og skitten når hun på tiden det tar kunne plukket opp det som fløt på gulvet og tørket over kjøkkenbenken. Men det er liksom kulere å vise at man er den rake motsetning av rent&hvitt-gjengen. Men, men samme for meg. 1
skreppamedleppa Skrevet 5. februar 2013 #42 Skrevet 5. februar 2013 (endret) Jeg er i grunnen mest forundret over hun bloggedamen som bruker tid og energi på å ta bilder av rotet og skitten når hun på tiden det tar kunne plukket opp det som fløt på gulvet og tørket over kjøkkenbenken. Men det er liksom kulere å vise at man er den rake motsetning av rent&hvitt-gjengen. Men, men samme for meg. Skjønner ikke hvorfor du skriver "samma for meg" når man tar seg tid til å kommentere og mene noe om en sak? Hun kunne sikkert brukt tiden på å rydde i istedenfor å blogge, ta bilder etc, men som sagt det er ikke alle som ønsker å være medlem av rent og hvit gjengen eller prioriterer det, hvorfor i all verden skal man ta seg tid til å søke medlemskap der om man ikke ønsker seg det, folk er forskjellige. Og når det allerede finnes en trillion av bloggere med Marte Krogh meninger og se så flink jeg er så er det jo kjekt at man har en blogger som gir søren i å vise oss glansbilde av seg selv, og heller viser oss lesere en ærlig side, eller i det minste harselerer litt og ironiserer over "den perfekte husfruen", ironien hadde blitt helt borte om hun skulle gjort som alle andre Endret 5. februar 2013 av skreppamedleppa 2
Pria Skrevet 6. februar 2013 #43 Skrevet 6. februar 2013 Rot er en ting men dårlig hygiene er noe ganske annet. Et slikt kjøkken kan gjøre en syk og særlig ille er det at denne kvinnen har et lite barn. Ser ikke humoren og jeg er ikke hysterisk men holder alltid kjøkken og bad rent fordi det handler om å holde seg frisk. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #44 Skrevet 6. februar 2013 Rot er en ting men dårlig hygiene er noe ganske annet. Et slikt kjøkken kan gjøre en syk og særlig ille er det at denne kvinnen har et lite barn. Ser ikke humoren og jeg er ikke hysterisk men holder alltid kjøkken og bad rent fordi det handler om å holde seg frisk. Hvordan ser du av bildet at hun har dårlig hygiene? Anonym poster: 87b760c562ac03d9c6a8ec92fa58631a 3
Pria Skrevet 6. februar 2013 #45 Skrevet 6. februar 2013 Hvordan ser du av bildet at hun har dårlig hygiene? Anonym poster: 87b760c562ac03d9c6a8ec92fa58631a Snakket om dårlig kjøkkenhygiene. Ikke henne personlig. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #46 Skrevet 6. februar 2013 Snakket om dårlig kjøkkenhygiene. Ikke henne personlig. Skjønte det, men hva på bildet synes du er dårlig kjøkkenhygiene? Anonym poster: 87b760c562ac03d9c6a8ec92fa58631a 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #47 Skrevet 6. februar 2013 Skjønte det, men hva på bildet synes du er dårlig kjøkkenhygiene? Anonym poster: 87b760c562ac03d9c6a8ec92fa58631a Er det virkelig vanskelig å se? Matrester, skitne gryter, skitt på benk og skitt på gulvet ... Anonym poster: fc171b31522c8469239ed0a9020cbbdb 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #48 Skrevet 6. februar 2013 Er det virkelig vanskelig å se? Matrester, skitne gryter, skitt på benk og skitt på gulvet ... Anonym poster: fc171b31522c8469239ed0a9020cbbdb Ja, det er vanskelig og se. For jeg har ikke sett at hun lager mat i grytene uten å vaske dem først. Jeg har heller ikke sett at hun lager mat på benken uten å tørke over eller lar matrestene ligge til de får eget liv og hopper på deg. Anonym poster: 87b760c562ac03d9c6a8ec92fa58631a 4
Pria Skrevet 6. februar 2013 #49 Skrevet 6. februar 2013 Hybelkaniner her og der er en ting men kjøkkenet kan på veldig kort tid bli en skikkelig bakteriebombe. Jeg reagerer ikke på litt støv i krokene så lenge det ikke dreier seg som svartstøv (støv som har ligget svært lenge) men å la et kjøkken se ut slik er ikke akseptabelt når det bor små barn der som ikke kan beskytte seg.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #50 Skrevet 6. februar 2013 Hybelkaniner her og der er en ting men kjøkkenet kan på veldig kort tid bli en skikkelig bakteriebombe. Jeg reagerer ikke på litt støv i krokene så lenge det ikke dreier seg som svartstøv (støv som har ligget svært lenge) men å la et kjøkken se ut slik er ikke akseptabelt når det bor små barn der som ikke kan beskytte seg. Kjøkkenet tåler fint å se slik ut noen timer, ingen som blir syke av det. Anonym poster: 87b760c562ac03d9c6a8ec92fa58631a 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #51 Skrevet 6. februar 2013 Kjøkkenet tåler fint å se slik ut noen timer, ingen som blir syke av det. Anonym poster: 87b760c562ac03d9c6a8ec92fa58631a Ok - så hun vasker, altså selv? Det er bare det at hun gjør det sjeldnere enn andre, da eller? Det som ligger under skapet der tyder på å ha ligget slik en god stund, dersom familien ikke har matkrig ved bordet, da ... Hva er det som er så fantastisk ved å publisere slike bilder på bloggen sin kontra de som viser fram et rent og ryddig hjem? Anonym poster: fc171b31522c8469239ed0a9020cbbdb
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #52 Skrevet 6. februar 2013 Ok - så hun vasker, altså selv? Det er bare det at hun gjør det sjeldnere enn andre, da eller? Det som ligger under skapet der tyder på å ha ligget slik en god stund, dersom familien ikke har matkrig ved bordet, da ... Jeg aner ikke hvor ofte hun vasker, og det gjør ikke du heller. Poenget mitt er at man ikke kan bedømme kjøkkenhygienen hennes ut ifra de bildene hun har lagt ut. Skjønner heller ikke hvordan du kan se hvor lenge maten har ligget under skapet. Anonym poster: 87b760c562ac03d9c6a8ec92fa58631a 3
skreppamedleppa Skrevet 6. februar 2013 #53 Skrevet 6. februar 2013 For meg ser det ut som dette hjemmet er rent nok til å beholde helsen men rot nok til å beholde lykken, om man har et så dårlig immunforsvar at man ikke tåler smuler som er falt fra kjøkkenbenken ned på gulvet uten at man må støvsuge pronto så er det noe alvorlig galt med enten immunforsvaret ditt, psyken din eller begge deler. Og hva som er vitsen med å publisere slike bilder? Jeg tror du finner svaret på bloggen hennes: ”Jeg er opptatt av å ha det rent, men jeg øver meg på å ha det rotetet. Når jeg har det rotete er jeg lykkelig.”. Jeg vet ikke hva folk her inne mener men jeg er glad det er folk som er mer opptatt av å være lykkelig en å strebe etter status, vellykkethet strøkenhet osv, men at man gir seg selv rom til å slappe av, senke skuldrene og ta det litt mer med ro, man kommer langt med selvironi. Og hvordan kan man se hvor lenge maten har lagt der, haa haa, snodig 2
Gjest Riskjeks Skrevet 6. februar 2013 #54 Skrevet 6. februar 2013 For å være helt ærlig, så synes jeg ikke hun med bloggen i hovedinnlegget hadde det så veldig stygt/rotete... Så ut som en rimelig moderne leilighet med litt rot. Hadde vært kulere hvis de hadde hatt skikkelig 90-tallsstil med blå, røde og grønne vegger Jeg bryr meg ekstremt lite om interiør, så synes slike blogger kan være morsomme. Fatter ikke interessen for å leve i et utstillingsmagasin, må være forferdelig slitsomt? Og så når man har barn i tillegg? 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #55 Skrevet 6. februar 2013 For meg ser det ut som dette hjemmet er rent nok til å beholde helsen men rot nok til å beholde lykken, om man har et så dårlig immunforsvar at man ikke tåler smuler som er falt fra kjøkkenbenken ned på gulvet uten at man må støvsuge pronto så er det noe alvorlig galt med enten immunforsvaret ditt, psyken din eller begge deler. Og hva som er vitsen med å publisere slike bilder? Jeg tror du finner svaret på bloggen hennes: ”Jeg er opptatt av å ha det rent, men jeg øver meg på å ha det rotetet. Når jeg har det rotete er jeg lykkelig.”. Jeg vet ikke hva folk her inne mener men jeg er glad det er folk som er mer opptatt av å være lykkelig en å strebe etter status, vellykkethet strøkenhet osv, men at man gir seg selv rom til å slappe av, senke skuldrene og ta det litt mer med ro, man kommer langt med selvironi. Og hvordan kan man se hvor lenge maten har lagt der, haa haa, snodig Ja, for man kan ikke være lykkelige i rene og ryddige hjem? Er det mulig? Å ha nyvaska tåteflasker til tørk sammen med skitten oppvask-kost er jo direkte ekkelt. Anonym poster: fc171b31522c8469239ed0a9020cbbdb
skreppamedleppa Skrevet 6. februar 2013 #56 Skrevet 6. februar 2013 (endret) Ja, for man kan ikke være lykkelige i rene og ryddige hjem? Er det mulig? Å ha nyvaska tåteflasker til tørk sammen med skitten oppvask-kost er jo direkte ekkelt. Anonym poster: fc171b31522c8469239ed0a9020cbbdb Du kan sikkert være det og ære være for det, vær lykkelig du, men jeg er av den typen som ikke har det så bra i et rydde hjem og ære være meg for det, jeg må ikke ha det ryddig hele tiden, og de som mener mye tull og tøys pga at jeg velger andre prioriteringer i livet vel det er jo deres problem. Ikke er jeg mye syk, har en god helse, koser meg uten at jeg på død og liv må ha hjemmet mitt i en slik stil at det nesten ikke ser ut som jeg bor der. og slik har jeg fått inntrykk av at denne bloggeren også har det Endret 6. februar 2013 av skreppamedleppa
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #57 Skrevet 6. februar 2013 Å ha nyvaska tåteflasker til tørk sammen med skitten oppvask-kost er jo direkte ekkelt. Tenk om hun har brukt den skitne oppvaskkosten til å vaske flaskene også! Anonym poster: 87b760c562ac03d9c6a8ec92fa58631a 1
Scherbatsky Skrevet 6. februar 2013 #58 Skrevet 6. februar 2013 (endret) Helt ærlig, usj. Det finnes en mellomting. Selvfølgelig ser interiørbloggerene sitt hus perfekt ut på bilder, de er til for å inspirere, og vil vise frem noe de er stolt over på sitt aller fineste. Jeg må ha det ryddig rundt meg. Og ryddig betyr ikke at man har tellekanter, null støvkorn og full ordnings i alle skuffer og skap, at har "labels" og ingenting forsvinner. Ryddig for meg er når jeg kan se meg rundt og føle at det ser ok ut. Og jeg må ha det ryddig for å kunne slappe av. Og hvis man har det ryddig generelt, og bor slik at man har plass til å stue ting vekk i skal eller ned i bokser... så tar det sånn ca null energi. Kunne aldri har bodd som det der. Sorry batman, maybe that makes me a priss, but seriously, I don't care. Endret 6. februar 2013 av Scherbatsky
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #59 Skrevet 6. februar 2013 Jeg er i grunnen mest forundret over hun bloggedamen som bruker tid og energi på å ta bilder av rotet og skitten når hun på tiden det tar kunne plukket opp det som fløt på gulvet og tørket over kjøkkenbenken. Men det er liksom kulere å vise at man er den rake motsetning av rent&hvitt-gjengen. Men, men samme for meg. Du får det jo til å høres ut som bloggedamen poster slike bilder HVER ENESTE DAG du........ Anonym poster: cd8d9e65947ec2a5a8f2712c33820238 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #60 Skrevet 7. februar 2013 For å være helt ærlig, så synes jeg ikke hun med bloggen i hovedinnlegget hadde det så veldig stygt/rotete... Så ut som en rimelig moderne leilighet med litt rot. Hadde vært kulere hvis de hadde hatt skikkelig 90-tallsstil med blå, røde og grønne vegger Jeg bryr meg ekstremt lite om interiør, så synes slike blogger kan være morsomme. Fatter ikke interessen for å leve i et utstillingsmagasin, må være forferdelig slitsomt? Og så når man har barn i tillegg? Denne har riktig nok ikke de elskverdige blå, røde, gammalrosa og skoggrønne veggene som vi alle savner fra 90-tallet, men... http://mewkid.net/videoblogg-en-rundtur-i-leiligheten/ Anonym poster: ad1f169992f7cdc38ce4aab11663287d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå