Gå til innhold

En annerledes interiørblogg.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ganske fasinerende hvor forskjellige vi mennesker er :)

Jeg forstår ikke hvordan en orker å bare la ting ligge igjen etter seg. Får ikke ro i sjela hvis det er rot og skitt rundt meg. Jeg har ikke støv på hjernen, og det kan være hybelkaniner her i blant også, men rot, det klarer jeg ikke se på.

Min hjemmeboende sønn er et rotehode av dimensjoner, men heldigvis begrenser han rotet til sitt eget rom. Klør av og til i fingrene etter å rydde der, men klarer å la være ;)

Helt enig med deg.

Kan ikke forstå hvordan folk kan slappe av når alt flyter rundt en.

Hvis jeg leser blogger så er det for å hente inspirasjon.

Hvem i all verden blir inspirert av rot og kaos?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting er rot, det blir fort litt rot når man har små barn. Det er noe helt annet å ha det direkte møkkete hjemme! Den bloggen der syns jeg var ekkel, skitt og møkk er ikke greit.

• Liker 3
Skrevet

OK, etter å ha lest litt på bloggen har jeg fått teften på dama, men kunne fortsatt spart meg for rote-innlegget.

Skrevet

Det er jo litt fascinerende at det tydligvis provoserer mange hvordan noen har det i sitt hjem. Om det ikke provoserer så er det iallefall noe mange stiller spørsmål ved.

En ting er jo at man ikke vil ha det slik hjemme hos seg selv, jeg kan forstå den. Men er det så galt at noen andre har det slik hjemme hos seg da? Må man forstå alle valgene andre tar?

Her er forresten en liten artikkel fra VG angående denne bloggen, kanskje det beroliger noen av dere som er veldig skeptiske ;) (ta det med en dose humor, ikke som et forsøk på noen hersketeknikk) http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10119931

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner godt at har man barn så rekker ikke man å ha det pent og ryddig, men hallo når ungene legger seg så kan man vel ordne og rydde litt, tar jo ikke all verdens tid??

Den dama der, uff a meg, blir kvalm jeg, det synes jeg var bare æsj og ekkelt, stakkars ungene, som må leve i det der, kan jo ikke være sunt.

Anonym poster: 8a19907ae073b9f18ee0b60f3ef34ce4

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner godt at har man barn så rekker ikke man å ha det pent og ryddig, men hallo når ungene legger seg så kan man vel ordne og rydde litt, tar jo ikke all verdens tid??

Den dama der, uff a meg, blir kvalm jeg, det synes jeg var bare æsj og ekkelt, stakkars ungene, som må leve i det der, kan jo ikke være sunt.

Lurer på om dine barn blir voksne med helsa i behold...

Anonym poster: cd8d9e65947ec2a5a8f2712c33820238

• Liker 7
Skrevet

Hva er det som er usunt? Tror du barnet blir sykt av å bo der?

Man lurer jo på om renhetshysteriet bidrar til mer astma og allergi hos barn fordi immunforsvaret ikke får bryne seg på litt skitt og bakterier en gang i blant.

Anonym poster: 87b760c562ac03d9c6a8ec92fa58631a

• Liker 5
Skrevet (endret)

Så man skal altså lære barna å rydde etter seg og holde rommet sitt rent, mens moren blir berømmet for "herlig rotete hus"?

Endret av Erja
Skrevet

Når man rydder i skittentøy korga er man gått for langt. Å rydde hele tiden er jo en form for uro. Står koppen skjevt på bordet så får man angst. Er ikke bra det heller.

Anonym poster: dad2efb3a8457783b2723ac09654b21d

• Liker 2
Skrevet

Et ironisk innlegg om hvor teit det er å interiørblogge og vise frem bilder av perfekte hjem, bør i det minste være morsomt skrevet. :filer:

Anonym poster: eeaa5d3a6cfe923d349a3d88505d8c42

• Liker 1
Skrevet

Så man skal altså lære barna å rydde etter seg og holde rommet sitt rent, mens moren blir berømmet for "herlig rotete hus"?

Hva har dette med mitt innlegg å gjøre?

Anonym poster: 87b760c562ac03d9c6a8ec92fa58631a

Skrevet

Tja. Hun virker morsom, men helt ærlig - så hadde jeg aldri taklet så mye rot. Selv ikke da vi var to små barn hjemme hos mamma, eller da vi var to tenåringer + en baby hjemme hos mamma, så var det så rotete. Det er enkelt - i det øyeblikket barna dine er gamle nok, så kan de helt fint sveipe over kjøkkenet når de kommer hjem fra skolen. Eller rydde opp etter seg selv. Synes ikke dette virker veldig "ærlig" egentlig, jeg har aldri bodd i et sånt hjem, har besøkt svært få (heldigvis) som bor sånn også :P

Skrevet

Leste også vg I dag, nå leser ikke jeg så mange blogger, men må innrømme at jeg synes dette er befriende. Men lo godt av hun som ble provosert av dette.

Jeg tror ikke det er uten grunn at bloggere som viser tør å vise litt mer ærlighet blir berømmet i disse rosa blogger, jeg er så dyktig, flink og seriøs på face tider. Tegnehanne som også er litt mindre selvhøytidelig både på rot, kosthold osv er jo blitt kåret til årets blogger

Man velger helt og holdent hvordan man ønsker å ha det hjemme selv, men det er jo omtrent blitt et tabu emne å ha et par kaniner i krokene da er det barnevers sak med en gang, ÆSJ a meg allså, du må være et grusomt ekkelt menneske :rolleyes:

Viss det er fint vær ute så kan jeg godt velge bort husarbeid til fordel for en flott fjelltur, kanopadling eller piknik i parken enda huset ser ut som et lurvete kråkeslått, det er en ting jeg er 100% sikker på og det er at det er ingen som tar oppvasken fra meg, det er ingen som stjeler den, den venter på meg til jeg er ferdig. Og selv om jeg prioriterer å gjøre andre ting før husvask så er jeg også hundrede prosent sikker på at jeg ikke kommer til å ligge på dødsleiet å ha dårlig samvittighet å angre på at jeg ikke fikk oppleve å skure toalettet eller støvsuge mer i livet mitt.

Jeg har funnet ut hva som er ryddig nok for meg som psykologens råd mot ryddemani var i vg, jeg har funnet ut at verken verden eller livet raser sammen om jeg ikke har det ryddig til en hver tid og siden det er mitt hjem og jeg som bor her så er vel det greit? Og jeg liker og slapper mye mer av med de menneskene i livet mitt som har ca den samme livsfilosofien om rydding og mani som det jeg har, så jeg forstår at de som liker å klore badet hver dag liker best å omgås de samme menneskene, (ja litt satt på spissen). Noen ofrer mye av livet sitt for å ha et ryddig hjem til en hver tid og om man trives med det og det å ha et ryddig hjem er noe som er viktig for deg så er jo det helt greit, men jeg skjønner ikke hvorfor folk blir så himla provosert over at ikke alle ønsker å nå førsteplassen og gullpokal i vasking.

Det finnes mange nok av de interiørbloggerne som ser helt strøkent ut og man begynner å lure på om det i det hele tatt bor folk der, synes det er knall jeg at man har noen bloggere som tør å vise at man kan leve et godt liv med brødsmuler på kjøkkenbenken (og under)

• Liker 3
Skrevet

Leste også vg I dag, nå leser ikke jeg så mange blogger, men må innrømme at jeg synes dette er befriende. Men lo godt av hun som ble provosert av dette.

Jeg tror ikke det er uten grunn at bloggere som viser tør å vise litt mer ærlighet blir berømmet i disse rosa blogger, jeg er så dyktig, flink og seriøs på face tider. Tegnehanne som også er litt mindre selvhøytidelig både på rot, kosthold osv er jo blitt kåret til årets blogger

Man velger helt og holdent hvordan man ønsker å ha det hjemme selv, men det er jo omtrent blitt et tabu emne å ha et par kaniner i krokene da er det barnevers sak med en gang, ÆSJ a meg allså, du må være et grusomt ekkelt menneske :rolleyes:

Viss det er fint vær ute så kan jeg godt velge bort husarbeid til fordel for en flott fjelltur, kanopadling eller piknik i parken enda huset ser ut som et lurvete kråkeslått, det er en ting jeg er 100% sikker på og det er at det er ingen som tar oppvasken fra meg, det er ingen som stjeler den, den venter på meg til jeg er ferdig. Og selv om jeg prioriterer å gjøre andre ting før husvask så er jeg også hundrede prosent sikker på at jeg ikke kommer til å ligge på dødsleiet å ha dårlig samvittighet å angre på at jeg ikke fikk oppleve å skure toalettet eller støvsuge mer i livet mitt.

Jeg har funnet ut hva som er ryddig nok for meg som psykologens råd mot ryddemani var i vg, jeg har funnet ut at verken verden eller livet raser sammen om jeg ikke har det ryddig til en hver tid og siden det er mitt hjem og jeg som bor her så er vel det greit? Og jeg liker og slapper mye mer av med de menneskene i livet mitt som har ca den samme livsfilosofien om rydding og mani som det jeg har, så jeg forstår at de som liker å klore badet hver dag liker best å omgås de samme menneskene, (ja litt satt på spissen). Noen ofrer mye av livet sitt for å ha et ryddig hjem til en hver tid og om man trives med det og det å ha et ryddig hjem er noe som er viktig for deg så er jo det helt greit, men jeg skjønner ikke hvorfor folk blir så himla provosert over at ikke alle ønsker å nå førsteplassen og gullpokal i vasking.

Det finnes mange nok av de interiørbloggerne som ser helt strøkent ut og man begynner å lure på om det i det hele tatt bor folk der, synes det er knall jeg at man har noen bloggere som tør å vise at man kan leve et godt liv med brødsmuler på kjøkkenbenken (og under)

Det rareste er at endel mennesker virker å tro at dersom man liker å ha det rent og ryddig så bruker man så mye tid på det at man forsaker et liv utenom. Det er faktisk ikke sånn for de fleste av oss. Rydding tar jeg etterhvert, likeså med klesvask. Støvsuging tar maks 10 min hver dag. Og en kveld i uken tar mannen og jeg en halvtime sammen for å vaske bad og toaletter. Mer koster det ikke av tid å holde et hus strøket til enhver tid.

• Liker 1
Skrevet

Tja. Joda. Idéen er sikkert morsom og god.

Men er dette en blogg man vil lese over lengre tid?

Og på hvilken måte inspirerer den?

Hvis jeg ønsker å gå ned i vekt og ønsker å lese en blogg som inspirerer til vektnedgang, sunt kosthold og som gir treningstips,

vil jeg ikke lese en blogg om en person som sliter med fedme og som spiser pølser, pasta, pizza, pannekaker og pommes frites hver eneste dag.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det rareste er at endel mennesker virker å tro at dersom man liker å ha det rent og ryddig så bruker man så mye tid på det at man forsaker et liv utenom. Det er faktisk ikke sånn for de fleste av oss. Rydding tar jeg etterhvert, likeså med klesvask. Støvsuging tar maks 10 min hver dag. Og en kveld i uken tar mannen og jeg en halvtime sammen for å vaske bad og toaletter. Mer koster det ikke av tid å holde et hus strøket til enhver tid.

Joda men da gjør dere det :)

poenget er vel at selv om jeg også liker å ha det oversiktlig hjemme men det er ikke noe jeg prioriterer på høyeste hold, og så konservative som folk er blitt på dette mener iallefall jeg at det er deilig å se at folk kan slappe litt av og verden til folk ikke kollapser om man ikke har det sterilt hjemme hos seg selv. Slik du ikke slapper av i et hus med noen brødsmuler og 2-3 hybelkaniner slik slapper ikke jeg av i et hus der du lurer på om du kan gå på om gulvet til vedkommende eller om det er ment til å se på eller spise av.

Om du velger å bruke ti minutter hver dag til støvsuging og det er slik du trives i ditt eget hjem så for all del, men som sagt det er meget bra med en og annen som sier "det er ikke så farlig", og at folk kjenner seg igjen i at nei det er faktisk ikke så farlig.

Perfekte hjem, perfekte husmødre og perfekte liv finnes det jo ikke så mange av fra før av :ironi: men det er klart man erter på seg et titals mennesker av flink flinkere flinkest kategorien. For all del, flott med "se hvor fint og ryddig jeg har det" bloggene men jeg tror folk blir litt lei det etterhvert

edit:

Dessuten så var hun en tvangspreget og perfekt husmor til hun gjekk på veggen, hun hadde vaskemani til såpevannet skummet ut ørene hennes, så fant hun vel ut at det mange andre har funnet ut før henne nemlig at selv om man ikke tørker støv hver dag, støvsuger 10 min hver dag eller klorer badet hver dag eller ofrer andre ting i hverdagen for å ha et strøkent hus til enhver tid så gjør ikke det så mye og det er mange av oss som har det slik.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
Skrevet

Joda men da gjør dere det :)

poenget er vel at selv om jeg også liker å ha det oversiktlig hjemme men det er ikke noe jeg prioriterer på høyeste hold, og så konservative som folk er blitt på dette mener iallefall jeg at det er deilig å se at folk kan slappe litt av og verden til folk ikke kollapser om man ikke har det sterilt hjemme hos seg selv. Slik du ikke slapper av i et hus med noen brødsmuler og 2-3 hybelkaniner slik slapper ikke jeg av i et hus der du lurer på om du kan gå på om gulvet til vedkommende eller om det er ment til å se på eller spise av.

Om du velger å bruke ti minutter hver dag til støvsuging og det er slik du trives i ditt eget hjem så for all del, men som sagt det er meget bra med en og annen som sier "det er ikke så farlig", og at folk kjenner seg igjen i at nei det er faktisk ikke så farlig.

Perfekte hjem, perfekte husmødre og perfekte liv finnes det jo ikke så mange av fra før av :ironi: men det er klart man erter på seg et titals mennesker av flink flinkere flinkest kategorien. For all del, flott med "se hvor fint og ryddig jeg har det" bloggene men jeg tror folk blir litt lei det etterhvert

Vet ikke hvordan du er vist opp siden du mener at folk er mer opptatt av å ha det rent nå.

I min oppvekst var det husmødre i omtrent alle hus og vårt hjem var så rent at vi kunne spist middag av parketten. Jeg når ikke min mor til anklene når det gjelder rengjøring og huslige sysler. Men jeg har lagt rengjøringen på et nivå som passer min familie slik at vi har det ryddig og rent uten å måtte forsake jobb, studier, trening, hund og hobbyer.

Skrevet (endret)

Vet ikke hvordan du er vist opp siden du mener at folk er mer opptatt av å ha det rent nå.

I min oppvekst var det husmødre i omtrent alle hus og vårt hjem var så rent at vi kunne spist middag av parketten. Jeg når ikke min mor til anklene når det gjelder rengjøring og huslige sysler. Men jeg har lagt rengjøringen på et nivå som passer min familie slik at vi har det ryddig og rent uten å måtte forsake jobb, studier, trening, hund og hobbyer.

Folk er kanskje ikke blitt mer konservative på dette nå, men det er blitt mer vanlig å legge ut hvor flink man er på nett.

Jeg har også lagt meg på et nivå som passer meg og min kjære slik at vi har det slik vi ønsker i dagliglivet vårt uten å være verken perfeksjonist eller ha vaskemani ;) Kanskje det ikke duger for deg, men det spiller jo ingen rolle siden det ikke er du som bor her mener jeg.

Skrevet

Enten så lar man det flyte til skjiten tyter ut vinduene, ellers så er man tvangspsykopatisk vaskemanisk husfrue som ligger på knærne dagen lang og vasker flisene med tannbørsten? Dere vet virkelig å finne middelveien folkens!

Ærlig talt, selv plukker jeg med meg litt rot som prekkeveres på vei til soverommet før kvelden, og sveiper over vasken på badet mens jeg pusser tennene. Huset mitt er normalt rent og ryddig, uten noen form for verken vaskeangst eller vaskemani. It can be done! :O

Anonym poster: 657ff81af3f55baa9bf659ecf79be945

• Liker 1
Skrevet (endret)

Enten så lar man det flyte til skjiten tyter ut vinduene, ellers så er man tvangspsykopatisk vaskemanisk husfrue som ligger på knærne dagen lang og vasker flisene med tannbørsten? Dere vet virkelig å finne middelveien folkens!

Ærlig talt, selv plukker jeg med meg litt rot som prekkeveres på vei til soverommet før kvelden, og sveiper over vasken på badet mens jeg pusser tennene. Huset mitt er normalt rent og ryddig, uten noen form for verken vaskeangst eller vaskemani. It can be done! :O

Anonym poster: 657ff81af3f55baa9bf659ecf79be945

My point is:

Fra mitt første innlegg til det andre innlegget mitt i denne tråden tok jeg oppvasken (for ja jeg er en sånn raring som ikke har oppvaskmaskin) den oppvasken inneholdt middags og frokost oppvask fra to personer, og ja det høres kanskje lite ut helt til man står med oppvaskekummen. Så spiste vi middag igjen og vips så ser kjøkkenet herjet ut, 3-4 kjeler +++, jeg har ingen overhode ingen dårlig samvittighet fordi jeg nå etter middag har slappet av, godt tur med bikkjen og kost meg i sofakroken, og om det hadde vært midt på sommeren og det hadde vært en av de få dagene i året med 25 grader og strålende sol hadde jeg heller aldri i verden stått med hode ned i zalo boblene bare fordi folk ikke klarer å se på litt oppvask om jeg hadde fått besøk av noen, da får de heller stå ute på trappen om de ikke klarer synet. Oppvasken er det ingen som stjeler fra meg som sagt, men det er ikke hver dag solen skinner i Bergen, det er ikke hver dag vannet er helt stille og man kan ta seg en tur med kanoen, det er ikke hver dag man ser spurvehauk bli jaget av ravn, eller tja hva som helst egentlig. Så om noe dukker opp i måren som gjør at oppvasken baller på seg og hybel kaninene som ble tatt i forrige uke en gang har klart spydd seg ut av støvsugeren igjen slik jeg har en mistanke at det gjør, så senker jeg skuldrene likevel

Som blogger damen skrev på denne herlige det er ikke så farlig bloggen:

" jeg har en støvsuger, jeg veit hvordan den funker og greier, jeg vasker kjøkkenbenken og komfyren min hver dag – jeg bare gjør det ikke sånn prontopronto, og kan godt la det ligge å flyte litt (ålreit, la oss kalle det en stund, da). Når kjøkkenbenken er såpass full av ting og tang og smulevenner som den var i innlegget under, så rydder jeg, vasker opp, tørker av og setter på plass. Og hva gjør jeg da? Jo, da begynner jeg forfra igjen, med nytt pågangsrot frisk iver, nye smuler får danse rundt og ostebiter faller på gulvet og hunden blir glad og en skvett melk her og faen jeg bomma på søppelkassa med kaffegruten der. Og slik går dagene, for slik er livet mitt rot, rot, rot rydd, rot, rot, rydd."

Det er ikke snakk om at en aldri har det ryddig, men det er snakk om at selv om man gir blaffen en dag eller to så er det ingen himmel som detter i hode på deg, selv om det for noen her ser ut til at man banner i kirken. Som Cho K.I sier ikke alle gidder eller ønsker å ha det ryddig hele tiden, hvorpå Purple H. svarer at det er fascinerende hvor forskjellige vi mennesker er, og ja det er fascinerende og godt at vi ikke alle er like, må ha det like ryddiggjort og stylet i hjemmene våre for å trives. Og når denne blogg damen har fått i overkant ekstremt mye ros får innlegget sitt og ekstremt lite pes får å vise sitt rot over hele Norge, så er det jo tydeligvis mange som kjenner seg igjen, så får de som heller blir fornærmet av dette lese de andre "jeg har det så fint atte" bloggene

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...