Gjest Ratata Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 (endret) Endelig noen som viser bilder fra en hverdag de fleste av oss kjenner oss igjen i http://detekkesaafarlig.wordpress.com/ Endret 3. februar 2013 av Ratata 2
Fru Duck Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 Tja. I den grad jeg leser interiørblogger er det for å bli inspirert og å få ideer. Det får jeg ikke av å se andres rot. Mange blogger kan ha underholdningsverdi dersom de er godt skrevet, men en INTERIØRblogg skal vise...interiør. Og som sagt, på en måte som inspirerer. 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 Joda, med 2 små barn i hus ser det ofte sånn ut her også. Men å legge det ut til allmen beskuelse? Nei takk. Det finnes flere sånne blogger. Av typen "se hvor rotete vi har det hjemme, dere som rydder og vasker kaster bort verdifull kvalitetstid med familien". Det er blitt populært å brife over at man driter i hushold, så lenge man har masse kvalitetstid med familien. Jeg tror på å prøve å fordele det jevnt over. Jg blir sur av langvarig rot og gris. Men det er skikkelig rotete til tider her også. Jeg trenger bare å løfte hodet og se ut i stua, så ser jeg det. Derfor vil jeg heller se på fine kjøkken og nydelige stuer og drømme meg bort fra smule og skittentøyshelvete. Anonym poster: 657ff81af3f55baa9bf659ecf79be945 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #4 Skrevet 3. februar 2013 Her er enda en "rote blogg." http://www.casakaos.no/tag/rot/ Anonym poster: 657ff81af3f55baa9bf659ecf79be945
Gjest Ratata Skrevet 3. februar 2013 #5 Skrevet 3. februar 2013 Ikke ta det så seriøst da Selvfølgelig er det ingen interiørblogg på lik linje med de som viser frem de "perfekte" hjemmene med tips og ideer. Synes det er litt deilig at noen viser frem hjemmet sitt silk de fleste av oss er vant til å ha det. Bilder fra en hverdag de fleste av oss kjenner oss igjen i 12
Gjest Purple Haze Skrevet 3. februar 2013 #6 Skrevet 3. februar 2013 Den der har blitt delt over facebook i hele dag, så da kikket jeg på den. Småmorsom, og sikkert ment som et lite spark til de som har blogger med perfekte utstillingshjem. Likevel klarte jeg ikke la være å tenke at hvis hun brukte tida hun bruker på å blogge og ta bilder av rotet sitt, på å faktisk rydde, hadde det sett ok ut der. Jeg hadde ikke orket sånn smårot og rusk overalt, men så er jeg i overkant ryddig av meg også, da. 3
Cho Kon It Skrevet 3. februar 2013 #7 Skrevet 3. februar 2013 (endret) Ååå jeg elsker den bloggen der! Jeg er helt apekatt når det gjelder rydding og orden, og redder meg selv med små og store skippertak. Veldig greit å se at jeg ikke er den eneste som har det sånn! Edit: og så er hun så morsom! Endret 3. februar 2013 av Cho Kon It 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #8 Skrevet 3. februar 2013 Huff, fatter ikke at folk orker slik rot OG legge det ut på nett. Jeg må ha det ryddig og rent, og ordner i hjemmet hver eneste dag. Legger meg aldri i et rotete hus. Bruker maks 15 min hver kveld på å rydde alt sammen + jeg rydder alt på plass mens jeg bruker ting. Søplet blir bært ut hver dag også. Anonym poster: dad2efb3a8457783b2723ac09654b21d 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #9 Skrevet 3. februar 2013 Her er også en "roteblogg" http://www.egedenne.com/search?q=rotete+hjem&select=monthly+library Anonym poster: cd8d9e65947ec2a5a8f2712c33820238
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #10 Skrevet 3. februar 2013 Joda, med 2 små barn i hus ser det ofte sånn ut her også. Men å legge det ut til allmen beskuelse? Nei takk. Det finnes flere sånne blogger. Av typen "se hvor rotete vi har det hjemme, dere som rydder og vasker kaster bort verdifull kvalitetstid med familien". Det er blitt populært å brife over at man driter i hushold, så lenge man har masse kvalitetstid med familien. Jeg tror på å prøve å fordele det jevnt over. Jg blir sur av langvarig rot og gris. Men det er skikkelig rotete til tider her også. Jeg trenger bare å løfte hodet og se ut i stua, så ser jeg det. Derfor vil jeg heller se på fine kjøkken og nydelige stuer og drømme meg bort fra smule og skittentøyshelvete. Anonym poster: 657ff81af3f55baa9bf659ecf79be945 Jeg syns det er godt å se rotete hjem fordi det får meg til å senke skuldrene og ikke streve etter å ha det "perfekt" hele tiden. Anonym poster: cd8d9e65947ec2a5a8f2712c33820238 4
challenger Skrevet 3. februar 2013 #11 Skrevet 3. februar 2013 Herregud, jeg hadde ALDRI klart å hatt det så rotete hjemme hos meg! Og jeg er absolutt ikke noe pertentlig ryddefreak, liker bare at det ser greit ut liksom.. 3
Cho Kon It Skrevet 3. februar 2013 #12 Skrevet 3. februar 2013 Jeg er veldig enig i det hun (og egentlig en del av dere og) sier om at det er viktig at hygienen er på plass, men rot og hybelkaniner er det ikke så farlig med. Hybelkaniner er faktisk et sunnhetstegn (så lenge de ikke ligger over tid, selvfølgelig), det betyr at støvet ikke svever rundt i luften, noe som visstnok ikke er bra. Jeg leste nettopp en artikkel om det men kan ikke huske hvor. Jeg er fornøyd så lenge det er presentabelt her minst 30% av tiden. Jeg vasker hver uke, men greier å rote det til igjen samme dag. 1
Gjest Purple Haze Skrevet 3. februar 2013 #13 Skrevet 3. februar 2013 Jeg er veldig enig i det hun (og egentlig en del av dere og) sier om at det er viktig at hygienen er på plass, men rot og hybelkaniner er det ikke så farlig med. Hybelkaniner er faktisk et sunnhetstegn (så lenge de ikke ligger over tid, selvfølgelig), det betyr at støvet ikke svever rundt i luften, noe som visstnok ikke er bra. Jeg leste nettopp en artikkel om det men kan ikke huske hvor. Jeg er fornøyd så lenge det er presentabelt her minst 30% av tiden. Jeg vasker hver uke, men greier å rote det til igjen samme dag. Helt OT, men om du bor alene, hvordan kan det bli så rotete? Jeg er som sagt veldig ryddig av meg, så jeg klarer ikke å forstå hvordan folk klarer å lage rot.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #14 Skrevet 3. februar 2013 Jeg syns det er godt å se rotete hjem fordi det får meg til å senke skuldrene og ikke streve etter å ha det "perfekt" hele tiden. Anonym poster: cd8d9e65947ec2a5a8f2712c33820238 Hvem er det man strever etter perfekthet for? Jeg liker å ha det ryddig rundt meg fordi det får meg til å roe ned i sjela, ikke for andres del. Uansett om INGEN andre hadde kunnet se hjemme hos meg, betyr ikke det at jeg ville latt alt flyte bare fordi jeg kunne! Anonym poster: 657ff81af3f55baa9bf659ecf79be945 1
Darkannie Skrevet 3. februar 2013 #15 Skrevet 3. februar 2013 Ingen av disse bloggene får meg til å tenke: "HURRA! Nå kan jeg slutte å vaske!" Har aldri følt at jeg trenger tillatelse til å gjøre noe av den art. Jeg må ha det noenlunde rent rundt meg, ellers blir jeg bare deppa.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #16 Skrevet 3. februar 2013 Hvem er det man strever etter perfekthet for? Jeg liker å ha det ryddig rundt meg fordi det får meg til å roe ned i sjela, ikke for andres del. Uansett om INGEN andre hadde kunnet se hjemme hos meg, betyr ikke det at jeg ville latt alt flyte bare fordi jeg kunne! Anonym poster: 657ff81af3f55baa9bf659ecf79be945 Jeg er oppdratt slik, at alt skal være ryddig og rent til enhver tid. Og det er ikke alltid en velsignelse. Derfor er det godt å se slike blogger som minner meg på at det er lov å gi litt blaffen. Vi er alle forskjellige vet du? Anonym poster: cd8d9e65947ec2a5a8f2712c33820238 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #17 Skrevet 3. februar 2013 Jeg er oppdratt slik, at alt skal være ryddig og rent til enhver tid. Og det er ikke alltid en velsignelse. Derfor er det godt å se slike blogger som minner meg på at det er lov å gi litt blaffen. Vi er alle forskjellige vet du? Anonym poster: cd8d9e65947ec2a5a8f2712c33820238 Gylden middelvei heter det. Anonym poster: 657ff81af3f55baa9bf659ecf79be945
Cho Kon It Skrevet 3. februar 2013 #18 Skrevet 3. februar 2013 Helt OT, men om du bor alene, hvordan kan det bli så rotete? Jeg er som sagt veldig ryddig av meg, så jeg klarer ikke å forstå hvordan folk klarer å lage rot. Jeg bor ikke alene, men rot har en tendens til å ramle ut av ræva mi, for å totalt avskrive meg alt ansvar. Hvis jeg må svare helt ærlig, så er det jo fordi jeg simpelthen ikke gidder å gjøre en innsats for å holde det ryddig. Jeg får det jo til, men jeg må streve litt med å holde på rutiner generelt, og da er rydderutinen (det å sette noe tilbake på riktig plass med en gang) noe jeg tillater meg selv å slurve med. Så lenge det ikke er så ille at jeg må stresse før det kommer besøk er jeg egentlig fornøyd. 3
Gjest Purple Haze Skrevet 3. februar 2013 #19 Skrevet 3. februar 2013 Jeg bor ikke alene, men rot har en tendens til å ramle ut av ræva mi, for å totalt avskrive meg alt ansvar. Hvis jeg må svare helt ærlig, så er det jo fordi jeg simpelthen ikke gidder å gjøre en innsats for å holde det ryddig. Jeg får det jo til, men jeg må streve litt med å holde på rutiner generelt, og da er rydderutinen (det å sette noe tilbake på riktig plass med en gang) noe jeg tillater meg selv å slurve med. Så lenge det ikke er så ille at jeg må stresse før det kommer besøk er jeg egentlig fornøyd. Ganske fasinerende hvor forskjellige vi mennesker er Jeg forstår ikke hvordan en orker å bare la ting ligge igjen etter seg. Får ikke ro i sjela hvis det er rot og skitt rundt meg. Jeg har ikke støv på hjernen, og det kan være hybelkaniner her i blant også, men rot, det klarer jeg ikke se på. Min hjemmeboende sønn er et rotehode av dimensjoner, men heldigvis begrenser han rotet til sitt eget rom. Klør av og til i fingrene etter å rydde der, men klarer å la være 1
Djungelvrål Skrevet 3. februar 2013 #20 Skrevet 3. februar 2013 Det er et mysterium for meg hvordan folk klarer å slappe bedre av i et rotehus. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå