Gå til innhold

Takk for maten - sang eller tale?

Arwen

Hva skal dere ha?  

1. 1. Hva skal dere ha?

• Sang
      6
    • Tale
      10
    • Begge deler
      1
    • Ingen av delene
      2

Anbefalte innlegg

Vi har ikke sansen for de standarsangene og dropper de. Kommer derfor til å ha takk for maten tale. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal heller ikke ha takk for maten-sang, regner med at toastmaster eller evt. en av foreldrene våre holder en kort takketale i den forbindelse. Det blir så mye taler og sanger underveis at jeg vil unngå disse standardgreiene, jeg også. De sangene vi evt. skal ha, er sanger som familie eller venner måtte lage til oss. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *nurket*

Krysset av for ingen av delene, men skulle jeg valgt ville det blitt tale.

Vi skal ikke ha noen sanger i bryllupet vårt (liker ikke den tradisjonen). Så vi følger den engelske tradisjonen (siden mannen er engelsk), og det blir tale fra brudgommen og hans forlover, og faren min :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Vi skal ikke ha sanger i bryllupet vårt. Vi blir ikke mer enn 20 til maten og da kan vi stå over sanger der ellers blir det så spinkelt og ikke noe fint å høre på. Har sagt til svigers også at vi helst ikke vil ha sang til bryllupet. Så da blir det vel tale hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir tale hos oss,

men vi vet ikke hvem som skal holde den ennå.

Det er mulig det blir bestefaren min eller onkelen til kjæresten min.

Begge vil holde tale og en av dem kommer nok til å bli takk for maten-talen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanikkenoentaverdalssoddsangendadethaddeværtsåååmorro... :oops:

Det hadde faktisk vært utrolig moro... men artigere for "vår generasjon" enn for alle tanter og onkler. Kanskje jeg skal nevne det for broren til sambo? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha begge deler. Takk for maten sangen vår har ikke noe med middagen å gjøre, men er egentlig bare en fin avslutning på hele middagen:

En liten konvolutt m/ en tekst til Lykkeliten-melodien ligger ved alles tallerken. I konvolutten er det også et lite kakelys og liten forklaring på hva som vil skje. Alt lys slukkes, og alle tenner lysene. De sendes fremover mot brudeparet mens det synges. Hos brudeparet står det et stort isopor-hjerte m/ sølvpapir rundt. Lysene stikkes ned her. Når alle lysene er fremme hos brudeparet slås lyset på, og folk går fra maten.

Var i ett bryllup der dette ble gjort, og tårene bare trillet hos meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Toastmaster får si et-par tre velvalgte ord om maten før vi går fra bordet, men noen egen tale til ære for maten blir det ikke hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt til å ha tale - så jeg stemte for det. Men er ikke helt 100% sikker enda da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...