AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #1 Del Skrevet 1. februar 2013 4800 for en måned, eller betaler du per kvartal eller hva? Anonym poster: 86e71ebbbc0f800b032d420eac74fedf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #2 Del Skrevet 1. februar 2013 Mener du strøm pr måned med 4800? i så fall er det helt vilt. Eller mener du kvartal? Skatt? Forrige strømregning var vel på litt over 2000 (for en måned), pleier å ligge rundt 1000 på vår/sommer/høst ( pr mnd), men var høyere nå pga det har vært kaldt. Har skagerak energi, spotpris om jeg ikke husker feil. Anonym poster: 8f3123998ace931fa4e43092270c5219 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medlem Skrevet 1. februar 2013 #3 Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg har nettopp mottatt strømregning for hele 2012, og summen var på 512 kroner. I tillegg kommer nettleie på en drøy 1000-lapp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #4 Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg har nettopp mottatt strømregning for hele 2012, og summen var på 512 kroner. I tillegg kommer nettleie på en drøy 1000-lapp. glemt noen nuller ?? Hvordan går det ann å bruke så lite i strøm på ett år?? Anonym poster: f4d58b5da0b087d31a7b91321c0fac55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østlandet Skrevet 1. februar 2013 #5 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Jeg har nettopp mottatt strømregning for hele 2012, og summen var på 512 kroner. I tillegg kommer nettleie på en drøy 1000-lapp. Hva vil du med et slikt innlegg. Annet enn å irritere? Du kan ikke ha hatt på mer enn et par dunkle 40w lyspærer hele tiden. En mellomstor panelovn i 2-3 uker....osv. Dette er bare et tulleforbruk. Men, kan muligens stemme om du bare har bodd der en kortere periode. Skal du komme med slike "rare" tulletall ,så må du forklare hvorfor. Selv en normal 70-80 kvm leilighet med vanlig strømfyring bruker kanskje veldig, veldig ca... 10 gangen av dette. Derfor konluderer (Har peiling på dette, da det er en del av min jobb) jeg altså med "forumtrolling" Endret 1. februar 2013 av Østlandet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medlem Skrevet 1. februar 2013 #6 Del Skrevet 1. februar 2013 glemt noen nuller ?? Hvordan går det ann å bruke så lite i strøm på ett år?? Anonym poster: f4d58b5da0b087d31a7b91321c0fac55 Nei, ingen nuller uteglemt. 1520 kWh fra januar til desember, til en snittpris av rundt 35 øre/kWh. 55 kvm leilighet, opplyst og i normalt daglig bruk. Kjøleskap, komfyr, tv, elektroniske dingser, belysning, og slik som i et vanlig "møblert" hjem. Oppvarming og varmtvann via sentralfyr, som heller ikke er spesielt unormalt i disse dager... Hva vil du med et slikt innlegg. Annet enn å irritere? Du kan ikke ha hatt på mer enn et par dunkle 40w lyspærer hele tiden. En mellomstor panelovn i 2-3 uker....osv. Dette er bare et tulleforbruk. Men, kan muligens stemme om du bare har bodd der en kortere periode. Skal du komme med slike "rare" tulletall ,så må du forklare hvorfor. Selv en normal 70-80 kvm leilighet med vanlig strømfyring bruker kanskje veldig, veldig ca... 10 gangen av dette. Derfor konluderer (Har peiling på dette, da det er en del av min jobb) jeg altså med "forumtrolling" Om det er noe som TROLLER så er det DU !! Se bilde av regningen her: Vurdert å finne deg en ny jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 2. februar 2013 #7 Del Skrevet 2. februar 2013 (endret) 1512 var jo en behaglig strømregning jeg bruker vel omtrent det samme i august måned (januar snakker vi ikke høyt om). Klart, jeg betaler ikke noen form for husleie siden jeg bor i enebolig, så totalen din, om man tar med oppvarming og varmt vann, blir noe høyere. Edit: tenker årsforbuket lander på noe mellom 25-30 tusen her. Første året jeg bor i denne boligen. Skal til å pusse opp etterhvert med tilhørende forbedret isolasjon. Blir spennede å se hvilken effekt det har på forbruket. Endret 2. februar 2013 av skrue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østlandet Skrevet 2. februar 2013 #8 Del Skrevet 2. februar 2013 (endret) Nei, ingen nuller uteglemt. 1520 kWh fra januar til desember, til en snittpris av rundt 35 øre/kWh. 55 kvm leilighet, opplyst og i normalt daglig bruk. Kjøleskap, komfyr, tv, elektroniske dingser, belysning, og slik som i et vanlig "møblert" hjem. Oppvarming og varmtvann via sentralfyr, som heller ikke er spesielt unormalt i disse dager... Om det er noe som TROLLER så er det DU !! Se bilde av regningen her: Vurdert å finne deg en ny jobb? Legg merke til at jeg skriver: "Dette er bare et tulleforbruk. Men, kan muligens stemme om du bare har bodd der en kortere periode. Skal du komme med slike "rare" tulletall ,så må du forklare hvorfor." Du skriver bl a... ("Oppvarming og varmtvann via sentralfyr, som heller ikke er spesielt unormalt i disse dager"...) Og hvem betaler for dette da, om jeg tør spørre? Er det en gave? Dette er et kroneksempel på hva jeg mener. Dette er altså hovedbudskapet mitt. Jeg skriver også at dette er "en del" av min jobb. Med andre ord...jeg er komfortabel med "ohms lov" og utregninger i forhold til dette. Det er klart at uerfarne lesere som lurer her, blir totalt forvirret når man kommer med slike tulletall. 0,15 - 0,2 kw/snitt. Det er jo veldig, veldig, langt fra normalen Det skjønner alle som kan noe om utregninger og forbruk i forhold til dette. Derfor er det jeg sier dette er "trolling" Men egentlig lurer jeg vel på hva du vil med dette? Er ikke slike tråders fomål å være opplysende? For flest mulig? Spesielt opplysende er dette i hvert fall ikke (jfr første innlegg) Endret 2. februar 2013 av Østlandet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bud Skrevet 2. februar 2013 #9 Del Skrevet 2. februar 2013 1250,- pr mnd nå på det kalleste, enebolig på 150 m2 med varmepumpe og delvis vedfyring, 2 pers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medlem Skrevet 2. februar 2013 #10 Del Skrevet 2. februar 2013 Legg merke til at jeg skriver: "Dette er bare et tulleforbruk. Men, kan muligens stemme om du bare har bodd der en kortere periode. Skal du komme med slike "rare" tulletall ,så må du forklare hvorfor." Du skriver bl a... ("Oppvarming og varmtvann via sentralfyr, som heller ikke er spesielt unormalt i disse dager"...) Og hvem betaler for dette da, om jeg tør spørre? Er det en gave? Dette er et kroneksempel på hva jeg mener. Dette er altså hovedbudskapet mitt. Jeg skriver også at dette er "en del" av min jobb. Med andre ord...jeg er komfortabel med "ohms lov" og utregninger i forhold til dette. Det er klart at uerfarne lesere som lurer her, blir totalt forvirret når man kommer med slike tulletall. 0,15 - 0,2 kw/snitt. Det er jo veldig, veldig, langt fra normalen Det skjønner alle som kan noe om utregninger og forbruk i forhold til dette. Derfor er det jeg sier dette er "trolling" Hva som er "normalen" vet jeg ikke, men det er absolutt ikke unormalt å ha oppvarming og vamtvann inkludert i fellesutgiftene/felleskostnadene, med ditto lavt strømforbruk. Så vidt meg bekjent fyres de i denne bygården med olje, og dermed betaler jeg indirekte svært lite for annen strøm også- foruten sikkert litt tl lys i ganger, kjeller og slik. Hvor du får det fra at jeg oppgir tulletall aner jeg ikke... Hmrf!! Men egentlig lurer jeg vel på hva du vil med dette? Er ikke slike tråders fomål å være opplysende? For flest mulig? Spesielt opplysende er dette i hvert fall ikke (jfr første innlegg) Jeg besvarer trådstartet sitt spørsmål -> "hvor mye betaler dere i strøm?" Du bør vel kanskje heller spørre TS hva h*n ønsker å oppnå ved et slik spørsmål... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 2. februar 2013 #11 Del Skrevet 2. februar 2013 Hva som er "normalen" vet jeg ikke, men det er absolutt ikke unormalt å ha oppvarming og vamtvann inkludert i fellesutgiftene/felleskostnadene, med ditto lavt strømforbruk. Så vidt meg bekjent fyres de i denne bygården med olje, og dermed betaler jeg indirekte svært lite for annen strøm også- foruten sikkert litt tl lys i ganger, kjeller og slik. Hvor du får det fra at jeg oppgir tulletall aner jeg ikke... Hmrf!! Jeg besvarer trådstartet sitt spørsmål -> "hvor mye betaler dere i strøm?" Du bør vel kanskje heller spørre TS hva h*n ønsker å oppnå ved et slik spørsmål... Om det fyres med olje der så betaler du vel for denne? Du må regne om prisen på oljen til kWh. Her jeg bor brenner vi gass som oppvarming om vinteren. Tar jeg ikke med det så bruker vi såklart ikke mye strøm, men kWh forbruket vårt er omtrent som normalen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medlem Skrevet 2. februar 2013 #12 Del Skrevet 2. februar 2013 Om det fyres med olje der så betaler du vel for denne? Du må regne om prisen på oljen til kWh. Her jeg bor brenner vi gass som oppvarming om vinteren. Tar jeg ikke med det så bruker vi såklart ikke mye strøm, men kWh forbruket vårt er omtrent som normalen. Men nå omhandler vel denne tråden strømforbruk? Hvis man skal dra inn andre energikilder blir det et helt annet regnestykke - da noen fyrer med olje, pellets, gass, fjernvarme, ved, e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østlandet Skrevet 2. februar 2013 #13 Del Skrevet 2. februar 2013 (endret) Vel. Da har vel jeg sagt nok om dette. Har visst ikke mye hensikt å fortsette denne forklaringen om hva som er normalt strømforbruk. Overfor de som er nyfikne. De får heller da stille spørsmål til meg direkte. Endret 2. februar 2013 av Østlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #14 Del Skrevet 3. februar 2013 01.01.2013 - 31.01.2013 brukte vi 2060 KwH. Boligen er forholdsvis ny og er 132 m2. Bruker for det meste varmepumpe til oppvarming. Det har vært svært kaldt i denne perioden, så jeg er egentlig overrasket over at forbruket ikke ble høyere. Anonym poster: b8129c96dc136ec4cfbf942a9ff98aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 3. februar 2013 #15 Del Skrevet 3. februar 2013 Hva vi betaler vet jeg faktisk ikke siden jeg ikke ser så mye på de regningene, men forbruket vårt er på ca 13000 kWh i året. Leilighet på 70 kvadrat med hovedsakelig elektrisk oppvarming. Ingenting sentralfyrt her i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 3. februar 2013 #16 Del Skrevet 3. februar 2013 Med sentralfyring betaler vi ca 700 NOK i året for strøm for et 4-roms. I tillegg kommer nettleie da. Det er hovedsaklig dingsene på kjøkkenet, datamaskinene, TV og lysepærene som trekker strøm, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
humalla Skrevet 3. februar 2013 #17 Del Skrevet 3. februar 2013 I 2012 jan-des betalte vi 5100kr i strøm. Fornøyd med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå