Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 Hei! i ca ett år har jeg vært plaget med samme symptomer som UVI, slapp, svir når jeg tisser og etterpå. Har levert mange prøver til legen, og alle er blitt dyrket, men har aldri bakterier i urinen. Har fått anibiotika mange ganger, men denne hjelper ikke, så nå har legen sluttet. Har tatt GU, og alt ser fint ut. Har også tatt ultralyd av mage og urinveier og alt er helt fint. Var til lege igjen forrige uke og fikk beskjed om å prøve krem og piller mot sopp og bekakteriell vaginose, men dette hjalp heller ikke. Har fått beskjed om å komme til bake om to uker.. Men siste mnd har det vært så utrolig mye værre. hver dag etter jeg står opp og går på do har jeg forderdelig press og stikk i det som føles som urinåpningen, å jeg må ofte presse varm flaske mot. Nå har jeg time til legen som jeg og hun avtalte om 14 dager, men jeg vet ikke om jeg klarer å vente.. Ingen ting hjelper å jeg har det så fælt, spesielt om morgenen, da greier jeg nesten ikke stå, så går det over etter ca 1-2 timer, men noen ganger ligger det å "murrer" hele dagen. Har også prøvd å drikke mye, sur, holde meg unna søtt, og cvitaminer og tranebær i haug og dung men det blir ikke bedre... Vet du hva dette kan være... burde jeg oppsøke lege å si jeg ikke klarer å vente mer? Har ingen energi til å gå rundt slik, vil bare ligge hjemme å gråte... Hva kommer legen til å gjøre? Hva bør jeg gjøre når smertene kommer?
ninuska_ Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 (endret) Legen kan nok kun henvise deg videre hvis h*n har gjort det hun kan - du kan snakke med legen om du kan ta en cystoskopi for å undersøke at alt er som det skal der nede Endret 15. mars 2018 av ninuska_ 1
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 Hei, TS hær... nå har jeg lugget hele gårsdagen, og smertene ble så ille at jeg måtte ta meg et bad. det hjelp lite så jeg gikk å la meg fordi smertene var så store. våknet i dag og det er fortsatt like ille.. Håper noen kan svare meg.. bør jeg dra til legevakta?
hemmelinemmeli Skrevet 3. februar 2013 #4 Skrevet 3. februar 2013 Jeg synes du bør dra til legevakta. Det er ikke greit å ha det slik som du har det nå.
Sensi Skrevet 3. februar 2013 #5 Skrevet 3. februar 2013 (endret) Stakkars deg. Be om å bli henvist videre til urolog selv om du tilfeldig skulle være bedre om to uker. Hjelper antobiotika for en liten periode? Hjelper smertestillende? Kan det være interstitiell cystitt? Les om det på nho.no og se om du kjenner deg igjen. Endret 3. februar 2013 av Sensi
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2013 #6 Skrevet 3. februar 2013 Stakkars deg. Be om å bli henvist videre til urolog selv om du tilfeldig skulle være bedre om to uker. Hjelper antobiotika for en liten periode? Hjelper smertestillende? Kan det være interstitiell cystitt? Les om det på nho.no og se om du kjenner deg igjen. tusen takk for svar! Antibiotika har hjulpet noen ganger, andre ganger ikke.. i det siste ikke.. smertestillende fungerer dårlig Kjenner meg igjen litt, men stemmer ikke at det blir bedre av å tisse, er som regel da det er på sitt værste, timen etterpå..
Sensi Skrevet 4. februar 2013 #7 Skrevet 4. februar 2013 Jeg har hatt det slik, at smerter i blæren etter vannlating. Men har endometriose og har visst slike flekker på blæren. Ikke hatt slike smerter etter begynnt med behandling da. Men har du like vondt hele tiden eller er det i forbindelse med eggløsning eller mens? Har du smertefulle menstrasjoner? bruker du p piller?
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2013 #8 Skrevet 4. februar 2013 har det hele tiden. smertefulle menstrasjoner, ja.. ikke p piller
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå