AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 Hei Jeg er litt nysgjerrig på dere som er forlovet, men som ikke har blitt fridd til. Hvordan skjedde det? Savner du å ha opplevd et frieri? Anonym poster: d08669c3198b578710c61901e7421563
pusla Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Vi ble vel igrunn enige. Jeg visste fra før at kjære ikke ville fri på tradisjonelt vis, men ventet på et initiativ fra han. Vi skulle på en helgetur og noen måneder før spurte han om vi skulle forlove oss der. Han tok meg med og bestilte ringer, var han som styrte akkurat dette. Og det var mer enn nok for meg har ikke savnet noe frieri. 1
Lunaire Skrevet 1. februar 2013 #3 Skrevet 1. februar 2013 Kjæresten og jeg er vel det man kan kalle "uoffisielt forlovet". Vi har avtalt (og lovet hverandre) at vi skal gifte oss, og diskuterer i disse dager tidspunkt. Likevel er det visst ikke helt offisielt før gubben får fridd på tradisjonelt vis, og det må visst også innebære at han er nødt til å få min fars velsignelse først. For å svare på spørsmålet: det ble bare sånn. Vi har vel i grunn snakket om at vi vil tilbringe livet sammen helt fra første eller andre måned som kjærester (vi kjente hverandre godt fra før av), og det har aldri vært noen tvil. Jeg kjenner meg forlovet, selv om det ikke er "offisielt", men jeg gleder meg jo selvfølgelig også til han går ned på kne med ringen i hånda, selv om det ikke vil bli en overraskelse akkurat
Bridezilla2014 Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Hei Jeg er en av de som ikke har blitt fridd til, men som er forlovet. For oss var det mest natulig å gjøre det på den måten... Vi har vært sammen en god stund og hadde snakket om temaet flere ganger, spesielt det siste året. Vi snakket flere ganger om hvordan vi vil gjøre det, hva det hele betyr for oss og hvor langt frem i tid vi ser det for oss. Derfor syns vi vel egentlig begge to at et frieri ville blitt kunstig. Vi bestemte oss for å se på ringer sammen og fant en nydelig diamantring som jeg fikk i julen Det er ikke sånn at jeg savner noe frieri eller skulle ønske at vi gjorde det på en annen måte, men jeg har jo tenkt litt på det i ettertid når alle spør oss hvordan det skjedde, om han hadde planlagt det lenge og overrasket meg osv... Han sier at han føler litt på det selv nå etterpå fordi han ikke gjorde noe ut av det. Det er jo tross alt noe man ønsker å oppleve bare en gang i livet, og da er det kanskje litt kjedelig å egentlig ikke oppleve så veldig mye rundt det.. Jeg er egentlig bare utrolig glad for at vi har kommet dit i forholdet at vi vil satse alt på det vi har sammen. Så at det ikke ble noen stor overraskelse og et romantisk frieri betyr egentlig ikke så mye for meg.. Det betyr like mye og er like ekte for oss uansett
Gjest Daenerys Skrevet 1. februar 2013 #5 Skrevet 1. februar 2013 (endret) Vi ble enige om at nå er det på tide å gifte oss. Vi har også vært enige i flere år om at vi skal "en gang", men nå skal vi begynne å planlegge konkret. Det var veldig typisk oss, vet ikke om jeg ville likt overraskelsen av et spontanfrieri Endret 1. februar 2013 av Daenerys
Gjest Adera Skrevet 5. februar 2013 #6 Skrevet 5. februar 2013 Vi snakket om det ein dag og blei enige om at vi skulle gifte oss siden det var det naturlige neste steget i forholdet vårt. Men det skal sies, han fridde til meg ved ein seinere anledning etter at eg sa det ikkje var så ekstremt romantisk med hvordan vi gjorde det. Så, eg er fornøyd
våren14 Skrevet 7. februar 2013 #7 Skrevet 7. februar 2013 Vi forlovet oss absolutt uten frieri. Skal gifte meg en en skikkelig manne-mann, så jeg har aldri forventet noe frieri. Ble overrasket over at han tok opp temaet jeg! Så det kom bare ut av en snakk om fremtiden vår sammen. Savner på ingen måte noe frieri siden jeg aldri har hverken ønsket meg et eller forventet et
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #8 Skrevet 7. februar 2013 Vi forlovet oss absolutt uten frieri. Skal gifte meg en en skikkelig manne-mann, så jeg har aldri forventet noe frieri. Ble overrasket over at han tok opp temaet jeg! Så det kom bare ut av en snakk om fremtiden vår sammen. Savner på ingen måte noe frieri siden jeg aldri har hverken ønsket meg et eller forventet et Jeg trodde en skikkelig mannemann ville at damen skulle få et skikkelig frieri. Anonym poster: 3286de51567cb7b7610e28213f9c6a15 4
våren14 Skrevet 28. februar 2013 #9 Skrevet 28. februar 2013 Jeg trodde en skikkelig mannemann ville at damen skulle få et skikkelig frieri. Anonym poster: 3286de51567cb7b7610e28213f9c6a15 Det kommer nok an på hvor mange amerikanske filmer man har sett Min mann kommer fra et sted hvor de ikke har vokst opp mer amerikanske filmer og den type klisjeer, så det har nok ingenting med at han ikke vil at jeg skal få et skikkelig frieri. Men noe har han tydeligvis fått med seg, for han insisterte på å stå på kne og sette på forlovelsesringen da den var på plass. Det var litt merkelig og ikke helt hans stil. Så vi lo godt begge to, hehe.
Gjest Adriane Skrevet 28. februar 2013 #10 Skrevet 28. februar 2013 (endret) Jeg trodde en skikkelig mannemann ville at damen skulle få et skikkelig frieri. Anonym poster: 3286de51567cb7b7610e28213f9c6a15 Mens jeg tolker uttrykket "manne-mann" som en som overhodet ikke driver med sånt "kliss" som et romantisk frieri Så det er vel litt hva man legger i uttrykket, er det ikke? Edit: Jeg tolker uttrykket "manne-mann" som en type Bruce Willis i Die Hard-filmene mann - i motsetning til en romantisk Hugh Grant eller Colin Firth i Stolthet og Fordom-serien (som høres mer ut som det du legger i uttrykket mannemann, AB?) Endret 28. februar 2013 av Adriane
Brud1 Skrevet 1. mars 2013 #11 Skrevet 1. mars 2013 Det hører kanskje ikke helt hjemme her, men vi ble forlovet på en ganske morsom og uplanlagt måte. Vi var i bryllupet til onkelen min og istedet for å holde en tale så tenkte jeg at jeg kunne synge en sang (Spooky, Dusty Springfield) ) hadde nevnt dette for kjæresten, men fikk litt kalde føtter da det nærmet seg. Kjæresten ville gjerne at jeg skulle synge og maste masse og til slutt så sa gan:hvis du synger så lover jeg at jeg skal fri til deg snart.Lang historie kort: jeg ble dratt opp på scenen av en av de andre gjestene og sang. Etter to vers begynte alle å klappe, nervøs som jeg var sa jeg: Tusen takk! Men det er to ting: for det første så er det et vers til og for det andre så skal kjæresten min fri til meg nå! Jeg mente jo ikke å si det, skulle si noe sånt som:fordi jeg sang nå så har kjæresten min sagt at han skal fri til meg snart. Det kon altså feil ut og det resulterte i at alle gjestene klappet i takt og ropte kjæresten min sitt navn. Jaggu kom gan ikke opp, satte seg på kne og fridde. Tredje verdet ble sunget med et stort smil og blottet for nervøsitet.Ringen fikk jeg to dager etterpå og bryllupet står i juli 2014. Utradisjonelt og gøyalt! 4
Charlie28 Skrevet 1. mars 2013 #13 Skrevet 1. mars 2013 Vi snakket om fremtidsplanene vi hadde for forholdet en kveld vi stod på kjøkkenet, og fant ut at det ville være fornuftig å gifte oss mtp barn, hus, forsikringer m.m. Dermed bestemte vi oss for en dato, og var ferdig med det. Siden vi skulle gifte oss da, så var vi vel også forlovet!? Uansett så var det ikke noe super romantisk, men syntes det er romantisk nok at vi vil dele livet med hverandre og har barn sammen. 1
LukaFrost Skrevet 1. mars 2013 #14 Skrevet 1. mars 2013 Vi satt og snakka framtid sammen og ble enige om å gifte oss. Helt fin måte å gjøre det på. Jeg har aldri vær av de som tripper etter å bli fridd til. Vi har droppa ringer også. Har ikke noe behov for å flashe ring. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #15 Skrevet 1. mars 2013 Det hører kanskje ikke helt hjemme her, men vi ble forlovet på en ganske morsom og uplanlagt måte. Vi var i bryllupet til onkelen min og istedet for å holde en tale så tenkte jeg at jeg kunne synge en sang (Spooky, Dusty Springfield) ) hadde nevnt dette for kjæresten, men fikk litt kalde føtter da det nærmet seg. Kjæresten ville gjerne at jeg skulle synge og maste masse og til slutt så sa gan:hvis du synger så lover jeg at jeg skal fri til deg snart.Lang historie kort: jeg ble dratt opp på scenen av en av de andre gjestene og sang. Etter to vers begynte alle å klappe, nervøs som jeg var sa jeg: Tusen takk! Men det er to ting: for det første så er det et vers til og for det andre så skal kjæresten min fri til meg nå! Jeg mente jo ikke å si det, skulle si noe sånt som:fordi jeg sang nå så har kjæresten min sagt at han skal fri til meg snart. Det kon altså feil ut og det resulterte i at alle gjestene klappet i takt og ropte kjæresten min sitt navn. Jaggu kom gan ikke opp, satte seg på kne og fridde. Tredje verdet ble sunget med et stort smil og blottet for nervøsitet.Ringen fikk jeg to dager etterpå og bryllupet står i juli 2014. Utradisjonelt og gøyalt! Ikke slemt ment, men tok ikke det litt vel mye fokus bort fra de som faktisk giftet seg den dagen? Anonym poster: 2d8ac9a970a2dd5774ceb692e5334503 4
Gjest Kiara! Skrevet 2. mars 2013 #16 Skrevet 2. mars 2013 Er det virkelig noen som spør faren til bruden om tillatelse til å fri??? Hadde ikke kommet på tale i min verden hadde sagt nei av prisipp om at jeg gis ikke bort som en gjenstand. Vi gjorde som Lucafrost vi ble på et vis enige. Jeg var ikke interessert i å vente på et frieri som aldri hadde kommet. Han vil ha familie, jeg vil være gift før jeg blir mor etc. Har ingen ring, vi omtaler oss selv ikke som forlovet heller- vi skal gifte oss punktum. 1
Brud1 Skrevet 2. mars 2013 #17 Skrevet 2. mars 2013 (endret) Hehe, jeg visste at den kom! :-) Jeg forstår at du spør! Det skjedde sent på kvelden, onkelen min er god voksen og vi dro rett etterpå. Alle inkludert onkel og min nye onkel/hans ektemann syntes at det var veldig koselig. Det hadde kanskje vært anderledes om det hadde vært en brud i bryllupet; -) Endret 2. mars 2013 av Brud1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #18 Skrevet 2. mars 2013 Normal folkeskikk: nå kun ovenfor kvinner. :klø: Anonym poster: d51c6a204c33cb7b907030df5f72ac8e 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #19 Skrevet 2. mars 2013 Hadde heller ikke frieri, men ingen av oss er særlig romantiske, så jeg syns det var fint det skjedde på den måten =) altså vi snakket om hvordan vi ville hatt bryllupet, og endte vel opp med å bli enige at siden vi snakket om planlegging, så var vi vel egentlig forlovet =) Anonym poster: cbea46b25a7b1012e70a5bd18fde31cc
Brud1 Skrevet 2. mars 2013 #20 Skrevet 2. mars 2013 Normal folkeskikk: nå kun ovenfor kvinner. Ja, det var akkurat det jeg mente! Og som du ser så hadde vi jo planlagt det også. :klø: Anonym poster: d51c6a204c33cb7b907030df5f72ac8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå