Gå til innhold

Hva feiler det folk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jo, men HVORFOR?! :)

Fordi de vil at hunden sin skal sosialiserer og lære seg å være rundt absolutt alle typer hunder :)

Anonym poster: 93d6dc03737a9c4e1ca49b5b902b31d7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry - ikke svar godt nok....

Skrevet

Sorry - ikke svar godt nok....

??

Skrevet

??

Å risikere at bikkja blir skadd eller i verste fall drept fordi de skal "sosialisere" den, er jo bare idiotisk.

• Liker 1
Skrevet

Å risikere at bikkja blir skadd eller i verste fall drept fordi de skal "sosialisere" den, er jo bare idiotisk.

Ja, det er det! Men dte er jo det de argumenterer med, mange av dem... Eller at de ordner opp seg i mellom

Gjest Kaninpus
Skrevet

Jeg trenger heftig med min når vi passerer ettersom han har et passeringsproblem, hvis et eller annet nek da vil bort til meg for å vise den glade bikkja si at man ikke skal hilse på alt og alle ville jeg blitt sinnsykt forbanna! For det ødelegger utrolig mye og kan i verste tilfelle sette treningen vår flere måneder tilbake!

Nå er det den enkle løsningen at bikkja enten har kennelhoste eller lus, da skygger de banen!

Jeg gjør akkurat det samme. Det er JÆVLI provoserende med folk som invaderer deg og hunden din på den måten. Et annet triks, er å jogge med hunden. Du får trening,hunden får tatt seg litt ut, og uvedkommende nek rekker ikke reagere før dere suser forbi. HAHA! Men selvsagt, dette burde vært unødvendig. Venninna mi har to stk Berner Sennen. Det er vel over 100 kg bikkje til sammen. Det kan være rett og slett farlig når noen slipper sin hund bort "fordi den er så snill" og de er midt i en treningssituasjon og blir dratt over ende. Min hund får ALDRI hilse i bånd, men hvis noen spør, og jeg har tid og gidder, så kan det hende jeg sier ja dersom vi kan trekke oss tilbake på et sted, slippe båndene og la hundene få hilse på sin måte (som ikke er ansikt til ansikt!) Stort sett sier jeg nei, for jeg er ute etter å mosjonere på tur, ikke stoppe hver meter for å si hei til gud og hver mann. Hunden min er "gul hund" forresten. Genialt opplegg.

Skrevet (endret)

Ops.

Endret av Madison_00
Gjest Kaninpus
Skrevet

Sosialisering av hunder er viktig, men det skal ikke foregå på tur med bånd i spenn og at hundene møtes ansikt til ansikt. Jeg har avtaler med andre hundeeiere rett som det er. Vi møtes på jorder, tomme fotballbaner eller skogsholt og slipper hundene fritt så de får leika sammen. Det er sosialisering! Dette er hunder både jeg og min hund er trygg på, så da unngår vi uønskede hendelser. De har det kjekt sammen på sine premisser og er dauslitne etterpå:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Møtte da et nytt eksemplar av arten her om dagen. En kar som var ute og gikk stavgang med labradoren sin. Labradoren løp rett bort til oss. Jeg spurte pent om han kanskje kunne ta bikkja si? "Trenger ikke det, ser du vel!", repliserte karen. "Men du vet jo ikke hvordan MIN hund er", sa jeg.

..."JO!", presterte mannen å si før han stavet seg videre.

Fyfaen, jeg blir mannevond, altså!!

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ser tråden er litt gammel, men du aldri noe svar på hvorfor. Og jeg føler tydeligvis for å få masse kjeft så:

Jeg bor nokså avsides, og min vanlige rute går forbi ett hus, ellers følger jeg en traktorvei som sjelden blir brukt. Mine to hunder har varierende grad av lydighet så jeg pleier å ha den ene(1) løs hele tiden og den andre(2) i bånd til jeg er sikker på at det ikke er unødvendige distraksjoner i nærheten.

Noen ganger møter vi på andre hunder og da tar jeg dem alltid i bånd. Men de er jo levende vesener, og det hender de er så langt foran meg at jeg ikke får kalt dem inn før den andre hunden kommer. Da pleier jeg å skynde meg bort og rope på dem til de kommer. Kommer de ikke da vil jeg bli lettere rød i ansiktet og bli mer desperat i tonefallet, før jeg henter dem fysisk, mens jeg håper den andre eieren ikke er av typen som klikker i vinkel fordi jeg har hundene mine løse.

Anonym poster: 6a923e8a351c5a35b36c551e95758fa5

AnonymBruker
Skrevet

Ts, du er ganske aggressiv selv, det påvirker hunden din. Det er du som har lært den opp til det.

Anonym poster: bf3fe6f0ca4ba1bc1ebde31f0c6e6aba

• Liker 3
Skrevet

Hehe... Nei.

• Liker 1
Skrevet

AB - er du ikke redd for at hundene dine skal bli skikkelig skadet en dag?

• Liker 1
Skrevet (endret)

(Feil tråd)

Endret av Thalamus
AnonymBruker
Skrevet

AB - er du ikke redd for at hundene dine skal bli skikkelig skadet en dag?

Som sagt så er det sjelden jeg møter andre hunder. Men om noe skjer så får jeg ta det derfra.

Er det mine hunder som er problemet betaler jeg selvfølgelig dyrlegeregningen til den andre eieren!

Er det den andre hunden som angrep... hundene mine var jo løse, så jeg vil ikke kreve noe erstatning eller kjefte på eieren. Men en "beklager virkelig, det er derfor han er i bånd" vil være hyggeligere enn "DER SER DU HVA SOM SKJER NÅR DU LAR DE FILLEBIKKJENE DINE LØPE RUNDT SOM DE VIL!".

Anonym poster: 6a923e8a351c5a35b36c551e95758fa5

Skrevet

Det er litt annerledes når du går steder du vanligvis ikke møter folk. Jeg bor i Oslo, og der må man regne med å møte andre. Det skjer altfor ofte at løshunder kommer bort til oss, jeg syns disse hundeeierne er ekstremt uansvarlige og ignorante.

Gjest Moffeliten
Skrevet

Jeg har også vært ute for det TS her nevner, men jeg ble faktisk skjelt ut av vekommende som hadde hunden sin løs (min var i bånd) da min hund ble "sur" pga at den andre løp bort til han. Noen eiere er litt snåle av og til. :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Hehe, herregud, da tror jeg at jeg hadde klikka i vinkel... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...