Gå til innhold

Kjøpe designervesker med AAP

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går for tiden på AAP og får bostøtte som utgjør en grei sum iforhold til utgiftene jeg har.

Disse pengene bruker jeg på designer vesker og luksus varer, er dette uetisk?

Anonym poster: dd3a5aa715d5996cfc6be42af85575f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke hvis du har råd til det.

Anonym poster: dc27c0e78ce5d4ed6910aae67d0fabe6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dine penger og du kan bruke dem på hva du vil. Men klart, kjøper man designveske kan man ikke komme noen måneder senere og klage på at man ikke har råd til husleia.

Da får du for mye.

I følge SIFO bruker en voksen kvinne gjennomsnittlig 2000 kr på mat og drikke i måneden. Det går fint an å leve på 1500 kr og. Dermed sparer man 500 kr i måneden på denne utgiftsposten. På samme måte kan man spare penger på å bruke under gjennomsnittet på klær, reise og strømutgifter. Da trenger det ikke nødvendigvis å ta så lang tid før man har spart opp nok penger til en luksusvare som f.eks. en designveske til 8000 kr eller et nytt speilreflekskamera.

Det betyr ikke at man får alt for mye penger, men heller at man er økonomisk og fornuftig med hvordan man bruker det man får.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dine penger og du kan bruke dem på hva du vil. Men klart, kjøper man designveske kan man ikke komme noen måneder senere og klage på at man ikke har råd til husleia.

I følge SIFO bruker en voksen kvinne gjennomsnittlig 2000 kr på mat og drikke i måneden. Det går fint an å leve på 1500 kr og. Dermed sparer man 500 kr i måneden på denne utgiftsposten. På samme måte kan man spare penger på å bruke under gjennomsnittet på klær, reise og strømutgifter. Da trenger det ikke nødvendigvis å ta så lang tid før man har spart opp nok penger til en luksusvare som f.eks. en designveske til 8000 kr eller et nytt speilreflekskamera.

Det betyr ikke at man får alt for mye penger, men heller at man er økonomisk og fornuftig med hvordan man bruker det man får.

Da burde vedkommende hvertfall ikke få bostøtte

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde vedkommende hvertfall ikke få bostøtte

Bostøtte blir da ikke beregnet utifra hvor flink personen er til å leve sparsommelig. Det ville ført til at de som levde sparsommelig ble straffet for det, mens de som sløset bort pengene sine fikk ekstra penger å rutte med.

Dette virker det ikke som at du kan så mye om, skal jeg være ærlig.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg synes er merkelig er at du har råd til sånne dyre ting. Jeg går for øyeblikket på AAP.

Jeg har ikke råd til sånt, må snu på krona, iflg husbanken, har jeg faktisk ikke rett på bostøtte!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er merkelig er at du har råd til sånne dyre ting. Jeg går for øyeblikket på AAP.

Jeg har ikke råd til sånt, må snu på krona, iflg husbanken, har jeg faktisk ikke rett på bostøtte!

AAP blir jo beregnet ut fra tidligere inntekt.. så har man hatt god inntekt før man ble syk så blir også AAP ganske grei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du hatt en elendig jobb før du kom på AAP. Din egen feil, ingenting å klage over.

Anonym poster: 90b27bf6ff37241042cb3e1b1e1114d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er det slik at man på AAP velger selv hvordan man skal prioritere pengene sine. Jeg synes ikke det er verre å bruke 7000 på husleie og 0 kr på vesker, enn 5000 på husleie og 2000 på vesker (selv om jeg heller sparer pengene jeg har til overs).

Anonym poster: 30a3166756fbc4134adc4785fa307ad6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du hatt en elendig jobb før du kom på AAP. Din egen feil, ingenting å klage over.

Idiot :)

Jeg har ikke hatt jobb, jeg har vært psykisk syk i 6 år. Men takk for den, jeg fortjener jo ikke mer jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt jobb, jeg har vært psykisk syk i 6 år. Men takk for den, jeg fortjener jo ikke mer jeg.

Psykisk syk ja :rolleyes: Da synes jeg ikke du fortjener mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir man syk i ung alder kan man rett på et tillegg som heter ung ufør, nettopp fordi man ikke har hatt muligheten til å tjene seg opp et grunnlag før man ble syk. ( Men kan få dette tillegget når man går på AAR også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man syk i ung alder kan man rett på et tillegg som heter ung ufør, nettopp fordi man ikke har hatt muligheten til å tjene seg opp et grunnlag før man ble syk. ( Men kan få dette tillegget når man går på AAR også)

Det er (heldigvis) veldig strenge krav til å få ung ufør tillegget.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke jeg fått noen beskjed om :) Men satser på å være på aap maks 1,5 år til.

Har vært på det i 1 år. Dvs jeg gikk hjemme i 5 år uten å få penger fra nav og uten å få ansettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ha rett på, ja. Veldig mange oppfyller ikke kravene til ung ufør, selv om de ble syke i ung alder.

Anonym poster: 30a3166756fbc4134adc4785fa307ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke jeg fått noen beskjed om :) Men satser på å være på aap maks 1,5 år til.

Har vært på det i 1 år. Dvs jeg gikk hjemme i 5 år uten å få penger fra nav og uten å få ansettelse.

Er det mulighet for bedring så har man ikke rett på det.. så da har du i grunnen ikke gått glipp av noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke alle som har råd til designervekser for mye penger?? Så hvorfor ikke gi bort alt til de stakkars barna i Afrika?

Man får AAP fordi man er for syk til å jobbe. Det er ikke sånn at man egentlig fortjener å leve under en bro og ikke egentlig burde ha noen rettigheter lenger. Man får utbetalt et visst beløp, og det synes jeg jaggu man skal få bruke på den måten man ønsker.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må sette opp et regnskap for å vise at man kvalifiserer til å få bostøtte.

Dersom TS har råd til designerveske så er det noe veldig galtbet sted.

Men det forundrer meg ikke ...

Anonym poster: a1a3ec7595793d19b5ebf5a5d17bef36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...