Gå til innhold

Store, tunge bryst i ung alder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 20 år, og har ganske store, veldig tunge bryster. Så tunge at de henger, og det er ikke akkurat kult i en så ung alder.. Det er veldig problematisk for meg bare å bytte om/dusje i en fellesgarderobe, og å "vise" de til noen er uaktuelt og gjør meg veldig ukomfortabel.

At de er sånn er et resultat av at jeg er kraftig overvektig, men jeg har endret kosthold og treningsvaner og satser på å til slutt ende med et vekttap på 20-30kg. Min store motivasjon og trøst midt oppi kaoset det er å hoppe glad og fæl på vekten en gang i uken, med varierende resultater, er at puppene mine kommer til å bli mindre og fastere. Etter å ha lest litt rundt, har jeg innsett at det ikke nødvendigvis er realiteten.

MEN det jeg lurer på, er egentlig om det er en mulighet for at puppene mine ikke blir til to lange slintrer med litt fett nederst, siden jeg er så ung (elastisk hud osv)? Eller om det i så fall går an å få dekket litt av en eventuell operasjon, siden det kommer til å skyldes vekttap og/eller at jeg er såpass ung? Puppene mine er veldig viktige for meg, og jeg vil jo ikke være enda mer misfornøyd enn det jeg er i dag :/

Anonym poster: 58a0e411eef2a54fd6d65d69a92ed1bf

Anonym poster: b4f6c3e65d4aad841bc1709fbd12a62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å begynne å spare så du kan ta et løft og evt. sette inn silikon.. Kan kombinere operasjonen, koster ikke så alt for mye ekstra tror jeg.

Mine ble litt finere etter at jeg gikk ned 17 kg, men de henger fortsatt. Vurderer å bruke pengene for lappen til puppene i stedet

Anonym poster: c9fa245e0aa4a0feb43578181096311e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne fikk dekket brystreduksjon pga ryggproblemer.

Hun er liten og tynn og hadde veldig store bryster, noe som gikk ut over den fysiske og psykiske helsen.

Kanskje du kan spørre fastlegen din om du kvalifiserer til å få dekket en slik operasjon?

Anonym poster: 5f82132908d97e014dd63d4a0d53948c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kingbed

Heihei :)

Har en 19 år gammel søster som hadde nøyaktig samme problem som deg. Hun hadde utrolig store bryster, dusjet ikke i fellesgarderober eller noe, ville ikke vise brystene til sin faste kjæreste en gang. Det dro utrolig på selvtilliten hennes. Det var vanskelig å skjule brystene og om hun gikk med en normal topp kunne det se vulgært ut.

Søsteren min gikk til legen og gråt når legen skulle undersøke om brystene hennes kvalifiserte seg til behandling. Og heldigvis gjorde de det. Jeg tror ikke hun betalte mye for det, det meste ble dekket.

Nå bruker hun 75D og har nydlige, faste og kjempe fine pupper, som hun stolt viser frem til. Hun tok en operasjon på et privatsykehus i Drammen der hun ble lagt i narkose. Tror legene fjernet enten 500 gram tilsammen eller 500 gram fra hvert bryst. Bandasje, smerter, ingen jobbing eller hard arbeid og smertestillende ble en del av hverdagen i noen uker, men gikk ganske greit. Hun har ingen komplikasjoner nå, kun noen arr.

Jeg vil virkelig råde deg til å gå til legen, mest sansynlig kvalifiserer du deg. Og jeg er ganske sikker på at du ikke kommer til å angre hvis du operer vekk. Masse lykke til :) Håper du finner ut av det, og får gjort det du ønsker!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem som deg. Vurderte brystoperasjon opp til flere ganger! Var ikke snakk om å vise puppene mine fram til noen, og fikk utrolig dårlig selvtillit av det!.. Jeg viste at puppene kom til å bli mindre vist jeg slanket meg, så jeg ville prøve det først,, så jeg endret kosthold og begynte å trene litt.. Nå er jeg 36 kg lettere og bruker 65-70c ! Utrolig forskjell... Først hang puppene mine litt.. Men jeg ide det ca et halv år så følgt huden etter ! Huden er elastisk når man er ung! Nå strutter puppene mine, og ingen løs hud :-) lykke til ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg råder deg til å ikke finne på å gjøre noe som helst med puppene mens du er i slankeprosessen. At puppene dine er store når du er overvektig betyr bare at du har de proposjonene du har, og at en god del av fettet har lagt seg der. Du er såpass ung at puppene fint kan ta seg inn igjen når de er noen kg lettere, så hold fokus på det.

Jeg vet alt om hvordan det er å ha store, tunge "hengepupper" og har hatt store komplekser for puppene mine. Merkelig nok skulle det veldig lite til for å endre dette dårlige selvbildet jeg har hatt i 10 år. En ordentlig BH fra change, så var det gjort. Føler meg så mye bedre MED klær at jeg er mindre fiendtlig innstilt til de når jeg er uten klær. :fnise:

Du er flink, du! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tips og råd! Vil jo helst ikke ta operasjon, så jeg tenker at jeg fortsetter slankinga som planlagt og lar puppene ligge på vent så lenge, hehe :)

Anonym poster: b4f6c3e65d4aad841bc1709fbd12a62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...