Gå til innhold

Hva gjør jeg med vannet på det semska skinnet??


Lille Løve

Anbefalte innlegg

Nå har jeg et lite "husmorproblem"... :oops:

Jeg har en jakke i semsket skinn som jeg er veldig glad i! Men nå har altså noe tilstøtt den fine jakken min... :-?

Den har nemlig blitt dyvåt på skulderen og deler av ryggen. Det er bare vann, men det blir vel en flekk der uansett??

Hva kan jeg gjøre for å eventuelt unngå flekken helt, eller hvordan fjerne den når den har tørket?

Noen som er et bedre husmoremne her som kan noen triks?

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Semsket skinn skal tåle litt vann uten problemer, men dersom du ikke gjør noe med skinnet etter tørking kan det sette seg flekker. Når skinnet et tørt, tar du en litt stiv(ikke superstiv) børste og gnir over. Det trenger ikke å ha satt seg flekker, men skinnet blir ofte stivt, og gniing med børste vil løse et opp. Og fjerne evt. flekker. Stikk ut og kjøp deg skinnimpregneringsspray. Du får gode sprayer som er lagd for jakker (de som er lagd for sko kan av og til sette flekker) hos alle skinnhandlere. Ellers er det en del renserier som impregnerer for deg. Dette kommer til å sørge for at vann preller av jakken din i fremtiden :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk :hoppe:

Jakken har tørket og jeg kan se konturene av vannet som var der.

Men nå skal jeg finne frem en børste så skal vi jammen se :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det funket som bare det! :kul:

Nå kan jeg bare se flekken hvis jeg virkelig konsenterer meg (og det gjør jeg sjeldent...), og skinnet er mykt og fint igjen.

Tusen takk for tipset :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...