Gå til innhold

Er jeg egoist?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ville ikke brydd meg om hva mor mente .. Hun har ingentu

Ing med om det er forskjellsbehandling.. Og i virkeligheten er det jo ikke forskjellsbehandling: dere hae kjøpt og planlagt tur m familien og 16 åringen får bli med .. At han har forpliktet seg til noe annet er hans feil, slik er det når man er på vei inn i voksenverdenen... Av og til sier arbeidsgiver nei til fri når man ønsker seg fri...

Reagerer litt på At han i en alder av 16 år ikke skal kunne få være alene . Dette er nesten omsorgssvikt fra dere voksne..

At det har vært uheldige episoder før er underordnet.. Konfronter han med dette, si at det ikke skal skje igjen. Dessuten : når han nå skal på jobb er han jo nødt for å legge seg...,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er deres ferieuker, hvor dere skal ha 16-åringen, så er det deres utfordring å løse ift. ferien.

Har mor andre planer, så har hun andre planer, noe som ikke er så rart, siden hun jo har barnefri da...

Jeg flyttet hjemmefra, og på hybel mange mil unna hjemmet da jeg var 16, så et par uker hjemme alene bør gå bra for en på den alderen. Er det noen spesiell grunn til at han ikke kan være hjemme alene?

Det er ikke en mulighet å få noen til å holde litt kontakt med han innimellom, mens dere er borte?

Han er jo myndig om 2 år, så det kan jo være greit å starte løsrivelsesprosessen snart:)

• Liker 3
Skrevet

Ok, jeg er da TS. Jeg forstår at dere mener at han kan være hjemme en uke, vel vi har prøvd med en helg, langhelg, fra Torsdag - Søndag. Vi dro på morgenen ca 0600 og kom hjem på kvelden, rundt 2330. Da vi kom hjem møtte vi en svært rødøyd gutt. Han hadde sittet oppe konstant fra han kom hjem fra skolen på Torsdag, da han er på videregående så hadde han tatt seg fri fredag ( lesedag) og sittet å spilt i de timene, matavfall fløt, kjøleskapet sto på vid pip og han hadde ikke gjort noe annet enn å spille pc spill Online. Naboen i huset ved sidn av kom å sa at de hadde vurdert å ringe Politiet for musikken hadde stått på full guffe 24/7. Dette kommer derfor ikke til å gjenta seg. Mor har ikke betalt biletten sin så hvis ikke han blir med så reiser de bare senere.

Det snakkes om at han får en kjip sum i forhold til broren. vel en helg til London er ikke billig. Vi regner med rundt 10 000. ++lommepenger.

Anonym poster: fde73081a49ca494a958afd0b79bc014

Hva var deres respons til dette da? Så han skulle få øvelse i å ta vare på seg selv? Når han er 16 år så trenger han flere slike helger, ikke færre, med konsekvenser hvis han ikke gidder. Kjøleskap står oppe - han må erstatte ødelagt innhold for egne penger. Lesedag er ok, da får han bruke kvelder og helger i fortsettelsen da. Si til nabo at han burde ringt politi, så poden får føle på konsekvenser voksne må tenke på. For han er faktisk ganske stor nå, og dere burde forvente at han klarer det, og handle deretter - litt selvoppfyllende profeti funker bra. Hva ellers kan dere gjøre, håpe at han plutselig endrer seg?

• Liker 3
  • 1 måned senere...
Skrevet

Han klarer vell seg alene, og vist ikke kan han sikkert bo med en snill tante eller besteforeldre? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...