camie Skrevet 17. mars 2004 #1 Del Skrevet 17. mars 2004 Bare lurte på hva dere kloke hoder der ute mener er "riktig" pris å betale til 16-17 års gamle servitør elever som skal servere i 3-4 timer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 17. mars 2004 #2 Del Skrevet 17. mars 2004 500 per servitør kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 17. mars 2004 #3 Del Skrevet 17. mars 2004 Hvis det er svart; 70-80 kr timen. Som lærlinger (de er ikke engang det vel?) ligger de hos opplæringsbedriften på rundt 40,- første året. Men de bytter jo ikke lønn mot lærdom hos deg, så ganske vanlig timelønn minus skatt er vel bra. Og da er 70-80 god nettolønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 17. mars 2004 #4 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg hadde tenkt på sånn rundt 500, men jeg kjenner jo dem og de er selvfølgelig med på festen etterpå om de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 17. mars 2004 #5 Del Skrevet 17. mars 2004 Hei! Jeg ville nok gitt en 500-lapp til hver av de. Eller 2x200-lapper + 1x1 hundrelapp om du vil Du bør jo se ann. For det er faktisk en stor forskjell på 3 eller 4 timer. Holder vel med 300,- om det er i underkant av 3 timer, men 500 dersom det blir i overkant av 4 timer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 18. mars 2004 #6 Del Skrevet 18. mars 2004 Kan du ikke spørre dem om hva de forventer seg, da? Vi har sjekket litt rundt hva det koster å leie inn "proffe" servitører, og det ligger kjapt på 300-450 kr. per servitør per time... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 18. mars 2004 #7 Del Skrevet 18. mars 2004 Nå må jeg bare slenge inn en kommentar som jeg fikk høre mye i Gambia: Betal dem det du synes det er verd!! Hvor mye er det verd for deg at de gjør denne jobben? måtte bare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 18. mars 2004 #8 Del Skrevet 18. mars 2004 Vi har sjekket litt rundt hva det koster å leie inn "proffe" servitører' date=' og det ligger kjapt på 300-450 kr. per servitør per time...[/quote'] Det har jeg aldri hørt om før, og jeg kjenner flere proffe servitører. Det er kanskje fordi det er et engangs-stunt? En servitør skal jo ikke koste like mye som en advokat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 18. mars 2004 #9 Del Skrevet 18. mars 2004 Hvor mye tar de du kjenner betalt, da? Vi har forhørt oss med ganske mange og skulle gjerne ha funnet noen som er billigere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 18. mars 2004 #10 Del Skrevet 18. mars 2004 Som sagt, det er kanskje fordi det er et engangs-stunt. De gidder ikke dukke opp og jobbe i 3 timer for bare 300, når det er i tillegg til deres faste jobb. Fritiden er for dyrebar til det. De jeg kjenner går på tariff til restaurant osv forbundet. Jeg vet det er servitører som er så gode eller ønsket (spesielt på veldig fancy restauranter i oslo) at de kan pushe lønna mye høyere enn normalt, men de er få. Og de trenger dere vel ikke til bryllup.. Servitør er et lavtlønnsyrke såvidt jeg vet, selv om man har fagbrev. De som tjener anstendig er involvert i eierskap eller jobber et sted tipsen er bra. En annen ting er kanskje at de er vant til å jobbe for lønn + tips, og gidder ikke ta på seg bryllupsservering for mye under lønna de er vant til. De vet de ikke får tips av gjestene i et bryllup, og setter det derfor inn i timelønna. Hva vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 18. mars 2004 #11 Del Skrevet 18. mars 2004 Hei! Jeg ville nok gitt en 500-lapp til hver av de. Eller 2x200-lapper + 1x1 hundrelapp om du vil Hmmm.... Tror du det går bra med 5 x 100-lapper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 18. mars 2004 #12 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg kjenner mange proffe servitører, og aldri i verden om de tar så mye som ble beskrevet lengre opp. De tar mellom 150,- og 200,- i timen ja. Ikke like mye som en advokat nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå