orjan Skrevet 17. mars 2004 #1 Del Skrevet 17. mars 2004 Hei hei alle Jeg har tenkt å gå ned på kner for min elskede samboer og spør om hun vil gifte seg med meg. Jeg har kjøpt flott ringer til oss begge, å det kommer til å bli en overraskelse for henne. Hun aner ingenting hva jeg har i gjerdet. Men jeg har lyst til å gjøre det på en helt spesiell måte, en måte som ikke er så ofte, men vet ikke hvordan? De fleste frir vel under en flott middag, men man kan jo fri på noen helt andre måter å, men kommer ikke på noen. Jeg har tenkt masse på noen ting da, men vet ikke om det kommer til å funke, jeg har da aldri gjort det her før, men en gang må det være den første og den siste. Jeg kjempe nervøs. Enn hvis hun sier NEI, hva gjør man da?? kanskje dere kan hjelpe meg å få tankene mine i skikkelig sving på noen idee'r?? Håper at dere kan hjelpe en nervøs mann. Hilsen orjan :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 17. mars 2004 #2 Del Skrevet 17. mars 2004 Mitt beste tips er å ikke legge noen supersvulstige planer, hvorfor ikke bare ta hennes med på en spasertur til ett vakkert sted, ett sted med utsikt el. og fri der, eller lage en romantisk middag, ta henne med på en fin resturant og kjøp blomster til henne- uansett, hold det enkelt, ett frieri skal være romantisk, ikke pinlig og hvis du velger å gjøre noe som er stikk motsatt av hva som er naturlig for deg kan det lett bli flaut for både deg og henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 17. mars 2004 #3 Del Skrevet 17. mars 2004 [...]Men jeg har lyst til å gjøre det på en helt spesiell måte' date= en måte som ikke er så ofte, men vet ikke hvordan? Hun har vel ikke blitt fridd til så ofte? :-) Bare spør du. Jeg lover at hun kommer til å huske øyeblikket med glede uansett hvordan du gjør det. (Fra en som ble fridd til midt i en setning mens vi lå og prata i senga) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orjan Skrevet 17. mars 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 17. mars 2004 Enn hva om hun sier NEI da, hva gjør man da?? orjan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 17. mars 2004 #5 Del Skrevet 17. mars 2004 Enn hva om hun sier NEI da, hva gjør man da?? orjan Vil hun ikke så vil hun ikke, ikke så mye du kan gjøre med det annet enn å ta det med fatning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orjan Skrevet 17. mars 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg er kjempe nervøs som sakt, jeg har aldri gjort det her, jeg trur jeg aldri har vært så nervøs i hele mitt liv. tenker masse hvordan man skal formulere alt det man skal si når man sitter på kne foran henne å skal si alt man har planlagt og ikke minst time'ingen, det er det jeg er mest nervøs for, og selvfølgelig ett "nei" da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalas Skrevet 17. mars 2004 #7 Del Skrevet 17. mars 2004 Hvor lenge har dere vært sammen? Er dere godt etablerte? Vet du om hun har lyst til å gifte seg noen gang eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 17. mars 2004 #8 Del Skrevet 17. mars 2004 Huff, jeg skrev en super-lang mail jeg, men alt ble borte. Ja, ja, prøver igjen............. Du får ikke forberedt deg på det værste tror jeg, så bare tenk "glade tanker". Dere er jo sikkert veldig sikre på hverandre, siden du tar skrittet ut med å fri. Man kjenner jo hverandre såpass godt, at man har på følelsen av at "nå er tiden inne....". Det kommer jo også ann på hvor mange penger du har tenkt å legge i det her. Personlig syntes jeg det er all planleggingen bak som imponerer meg, uansett pris på selve arrangementet. Her er noen tips fra meg: Ta henne med til det første stedet dere ble kjent/møttes/ eller til et sted som betyr mye for henne/dere. Lag en nistekurv m/ god mat, chapagne og frukt. Gi henne hennes favorittblomst under måltidet, der ringen er festet på? Eller et brev er festet på. Be henne les høyt. Du kan jo selvsagt også bare rett og slett snakke direkte til henne også. Vet at noen liker å skrive ordene ned istedet...... Gi henne en gave, gavekort med spabehandling, aromaterapi, time hos frisør o.l. Når hun kommer tilbake ligger det en pakke på sengen, og et brev skrevet av deg. I pakken ligger det et nytt anntrekk for kvelden. Skriv at hun blir hentet da og da, og at dere møtes på stoppestedet. Få henne fraktet til deres favorittrestaurant og legg ringen i bunnen av glass, under servietten o.l. Du kan jo også overraske henne med nydelig middag hjemme, og MASSE stearinlys etter hun kommer hjem fra jobb eller fra spabehandlingen f.eks. Bestill reise til utlandet. Legg rosenblader i hele leiligheten når hun kommer hjem fra jobb. Skriv et vakkert brev til henne, og legg ved flybillett. Skriv at du ønsker å møte henne f.eks på toppen av Eiffeltårnet kl. det og det eller at du vil møte henne et eller annet sted når hun kommer frem. Skriv at du gleder til å se henne. Få en kamerat til å filme henne når hun reiser til flyplassen og når hun er på flyplassen. En limosin henter henne på flyplassen og kjører henne til hotellet, der du tar henne imot på rommet med champagne osv. Kjøpe et nytt anntrekk til henne, og ta henne med på middag. Du forteller at du gjør dette fordi du ville at hun skulle få en opplevelse. Ta henne med til toppen av Eifelltårnet og fri der? Film deler av seanssen, og sett sammen siden, til f.eks fremvisning i bryllupet senere som en overraskelse til henne. Med hennes favorittmusikk i bakrunnen osv. Lykke til!!! Er mange varianter man kan finne på. Kommer jo også ann på hvordan hun er som person, og hva hun liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 17. mars 2004 #9 Del Skrevet 17. mars 2004 Lag en god middag (selvsagt med levende lys o.l.), og legg ringen inni maten hennes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 17. mars 2004 #10 Del Skrevet 17. mars 2004 Ordensmannen kjøpte en rose, og et kort. I kortet skrev han: vil du gifte deg med meg. Så la han dettte på kjøkkenbenken, etter at jeg hadde lagt meg. Neste dag våknet han til et høyt og rungende:"JA." Typisk han, superromantisk, og han slapp en del nervøsitet. Uansett hvordan du velger å gjøre det, vil det bli superromatisk for dere. Forloveren min ble friddd til mens gubben satt på do, de synes likevel det hele var kjempe romantisk Svarer ho nei, er det dessverre ikke mye du kan gjøre med det. Ønsker deg LYKKE Til, uansett hvordan du velger å gjøre det, og hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 17. mars 2004 #11 Del Skrevet 17. mars 2004 Ikke legg ringen i maten er du snill. Å brekke tenner er ikke romantisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 17. mars 2004 #12 Del Skrevet 17. mars 2004 Lag en god middag (selvsagt med levende lys o.l.)' date= og legg ringen inni maten hennes! AU! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 17. mars 2004 #13 Del Skrevet 17. mars 2004 Lag en god middag (selvsagt med levende lys o.l.)' date= og legg ringen inni maten hennes! Nei nei og atter nei, ikke putt ringen i maten eller vinglasset- du vet aldri hva som kan skje og en romantisk middag kan ende på legevakten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 17. mars 2004 #14 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg ble fridd til på en vanlig hverdag, og det var helt perfekt i mine øyne. han overrasket meg men å dra tidlig hjem fra jobben og ringte på. Der sto han med roser og ba meg sette meg ned. I mine øyne var det superromantisk. Om dere har et spesielt forhold til en hytte eller et bestemt sted ville jeg ha valgt det om jeg var deg. Tror de fleste menn vet når vi kvinner er klare for å formalisere forholdet ytteligere, man kjenner jo hverandre ganske godt etterhvert og senser jo litt hva den andre tenker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 17. mars 2004 #15 Del Skrevet 17. mars 2004 Ikke vær redd for at du ikke skal huske hva du skal si. Det gjorde ikke forloveden min heller og jeg synes det var superromantisk uansett :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2004 #16 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg syntes at en venninne fikk et flott frieri. Han overrasket med en tur til Praha og når de var hest og kjerre tur gjennom gatene fant han frem ringene og fridde. Syntes det var et flott frieri jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 18. mars 2004 #17 Del Skrevet 18. mars 2004 :-? :-? Uff da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. mars 2004 #18 Del Skrevet 18. mars 2004 For min del synes jeg det blir litt "over-the-top" med utenlandstur og ultraromantiske opplegg... Jeg har sagt til min sambo at for meg er det viktigere hva han sier til meg enn hvor han sier det. Jeg kan godt fris til i senga, ved frokostbordet eller på en fjelltur, jeg. Men jeg ønsker meg at det han sier, kommer rett fra hjertet. At han sier hvorfor han vil gifte seg med meg, liksom. .. Frieri i all offentlighet er heller ikke noe for meg, men som sagt; dette er min mening... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 18. mars 2004 #19 Del Skrevet 18. mars 2004 ....... Jeg kan godt fris til i senga' date=' ved frokostbordet eller på en fjelltur, jeg. Men jeg ønsker meg at det han sier, kommer rett fra hjertet. At han sier hvorfor han vil gifte seg med meg, liksom. ...[/quote'] MMM......JEG fridde til min kjære over middagen jeg da. Han ble rimelig tatt "by surprise" men det var jo meningen da. Etter middagen fauk han ut - kjøpte roser og gikk ned på kne og sa - NOK en gang - "Jeg har SÅÅ lyst til å gifte meg med deg vennen!" Fikk ikke helt med meg hvor lenge denne gifte-klare-karen har vært i lag med den heldige jenta...men jeg antar en stund - >>HAR det da ikke kanskje "ligget i korta" at dere skal bli gift?!? Uansett - jeg er SIKKER på at du finner på DIN måte å gjøre det på og får et gledestråååååååålende ja!!!!! :-) :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 18. mars 2004 #20 Del Skrevet 18. mars 2004 Det er egentlig planleggingen bak frieriet jeg personlig syntes er søtt...uansett sted, kostnad eller måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå