Gå til innhold

Hvordan stil er ditt bryllup?

Jens

Anbefalte innlegg

Etter diverse barne/kake tråder i forbindelse med bryllup spør jeg,

Hvilken stil har ditt bryllup?

Vårt blir;

Ikke typisk norsk med kaker og kaffe/kaffe gjester

Ser det som ganske flott med smoking som dresscode, og 5 retters middag, stilrent med kun hvite farver.

Ikke barnevennlig, ergo ingen barn

En fest for de unge, og ikke de gamle

Erg, jeg ønsker min bryllupsfest som en litt sofistikert men morsom fest!

Ønsker høy partyfaktor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja så veldig urnorsk blir ikke vårt heller. Men, vi skal ha stående buffet med varm/kald mat. Levende musikk. Leid festlokale litt utenfor sentrum men med nyyyydelig utsikt til fjell og vann (for de som bryr seg haha) Skal heller ikke ha middags-/-kaffe gjester men alle invitert til HELE kalaset. Få unger (eneste blir vår datter og sønn + datter til forlover) Ungene blir dog sendt til barnevakt når klokka runder 21-22 og "spriten kommer på bordet" ja...

LITT stil skal vi ha men sånn "yber-stiv-i-snippen" er ikke OSS liksom....

Blir masse latter og dans hvis jeg kjenner familien og våre venner rett. Gleder oss MASSE ja!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Våres bryllup blir familievennlig, for det er en dag vi vil feire med familie og venner. Hvilke farger og sånt har vi ikke fått ferdig, emnd et blir nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha et litt uformelt bryllup hvor det viktigste blir at alle koser seg. Blir to barn - nevø 11 år og niese/nevø 1 mnd - ellers skal vi ha ca 80 gjester hvor halvparten er venner og resten familie.

Ber alle til alt, og skal ha spekemat med litt ekstra til middag, også blir det nok en del kaker kjenner jeg min mor og svigermor rett. Vi skal ha fri bar hvor folk kan blande drikke selv.

Levende musikk og dans uti de små timer.

Tror det blir moro jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt å be alle være nærmeste venner til middag. Vi ønsker ikke å ha kaffegjester. Vil at alle skal være tilstede under middagen også.

Har også bedt alle i familien, da dette er helt naturlig for oss. Har god kontakt med alle tanter og onkler vi.

Blir flest ungdom i vårt bryllup, og det er slik vi vil ha det.

Blir levende musikk, for både gammel og ung. Håper på fullt dansegulv hele kvelden, og tipper vi har ansatt rette folk for jobben (2-manns).

Vi vil ha et personlig preg på hele dagen. Alt er derfor bestemt av oss, uten å ta hensyn til tradisjoner. Noen tradisjoner skal vi selvsagt ha, men dette er fordi vi liker disse.

I kirken skal vi ha trompetspill i tillegg til orgelmusikk, solosang 2 sanger, venner som leser fra bibelen. Utgangsmarsj blir ikke et standard stykke, men et morsomt trompetspill som alle forbinder med min kjære.

Fotografen vi har valgt http://www.tomaszewicz.no/ er vi veldig fornøyd med. Liker utradisjonelle og personlige bilder (levende bilder). De kommer utenfor kirken, og vi skal lage "en reportasje" med bilder på vei fra kirken til festlokalet.

Frukt og mineralvann serveres når gjestene ankommer. Vi skal også ta en del bilder sammen med gjestene. Skal også scanne en rekke bilder av oss med familie og venner, som skal vises hele kvelden inne i en av kaffesalongene.

Bryllupskaken er også bestilt, 1 700,- for lekker moussekake, 55 biter. Kaken er slik vi vil ha den, lekker og "moderne". Skal også ha en del andre kaker i tillegg. Skal ikke ha nattmat, så håper kakene faller i smak utover kvelden :-)

Skal leie inn egen barkeeper som har med seg bar.... (Kjenner en som jobber i Bacardi). Eget barkart m/ drinknavn som forbindes med oss og vennegjengen skal settes opp på forhånd. Tror dette blir stilig!

Når det gjelder bordpynt, gjør vi det veldig enkelt. Kubbelys i grupper, silkebånd på lys, enkle og små vaser m/ blomst, confettihjerter på bordet. Sjokolade på hver kuvert.

Legger litt ekstra jobb i sangheftet, m/ meny, bordplassering og gjesteforklaring.

Våre temafarger er hvitt, champagne, beige, brunt og gull/sølv. Alle pynt, innbydelser og kake er i disse fargene. Og kjolen og brudebukett selvsagt.

Vanskelig å forklare hvordan stil bryllupet blir i syntes jeg... Vet liksom ikke hva jeg skal si. Vi ville ha et bryllup vi har drømt om, men allikevel ordne med en del ting selv. Våre foreldre betaler en del av bryllupet, og vi har både for vår del og deres del vært flink med å undersøke priser forskjellige steder på forhånd. Har allikevel fått det slik vi vil. Ingen ting vi savner. Jeg var også så heldig å vinne kjole!

Skal ha festen på en stor Herskapsbolig, nydelig inne og ute.

Har heller ikke lagt opp til barn i vårt bryllup.

Vi liker det enkelt, men allikevel ikke for enkelt. Er ikke for at alt skal være totalt minimalistisk. Vi har vel en mellomting tipper jeg.

Oj - dette ble utrolig langt gitt.............. Sorry til dere som gadd å lese :wink::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Type urnorsk, storkalas med rosemaling, bunader, unger, gamlinger, tonnevis med mat og kaker, levende musikk (med trekkspill, gammeldans, svensktopp og gamle festslagere), mye latter, familie som er glad i hverandre, litt innavl, bygdehus, "karsk", sofistikerte drinker, vin, pene kjoler, røffe mannfolk, 110 inviterte til middag, kaffe og fest, mange unger, hæla i taket, stort dansegulv og danseglade mennesker, meg, BB'en min og vi kommer til å ha det kjempekoselig!!

Gleder meg! 100 dager igjen i dag!!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stil? Hva er det?

Vi skal ha kalaset på hotell på stranda, og de ordner med bordpynten. Mulig de spør oss om farger på blomster.

Ellers håper jeg det ikke blir for formelt, da vi har utenlandsgjester som ikke forstår et kløyva ord norsk.

Kjører nok samme stil på invitasjoner, bordkort og evt andre trykksaker, men har ikke temafarger eller sånt. Vi tar det som det kommer.

Har ikke bestemt oss for musikk heller.

Det er jo et familie- og vennerselskap, så hvor høytidelig skal vi gidde å være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stil? Tja... Dere kan vel kanskje dømme selv!

54 gjester (ingen til kaffe etterpå)

5 retters gourmet-mat

levende musikk (enmanns)

Forholdsvis lite lokale, men superpent/koselig, i landlige omgivelser!

5 kakesorter

Og dresskode: smoking/mørk dress

Blir vel et "vanlig" koselig norskt bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i bryllup i helgen, og la faktisk merke til at brudens bukett ikke matchet hans eller kirkepynten.... Det liksom sånne ting jeg er veldig opptatt av. Sikkert ingen andre enn meg som legger merke til det, men så lenge jeg er fornøyd så er jo saken biff :wink:

Trenger jo ikke være høytidelig selv om man ordner med en del detaljer på forhånd. Hos oss blir det hvertfall ikke høytidelig, og jeg har på følelsen at jeg har vært veldig opptatt av slike ting som temafarger, blomster osv. Det er fordi slike ting er viktig for meg, og noe jeg syntes det er gøy å styre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt bryllup blir to-delt.

Etter vielsen i kirken skal vi ha middag for nærmeste familie, forlovere, ungene våre og tantebarn. Totalt blir vi her 17 stk.

Vi drar til fotografen etter vielsen, mens middagsgjestene samles til aperitiffer i restauranten.

Middagen(3-retters + kaffi og kake) skal holdes på en eksklusiv gourmetrestaurant som står for all pynting og oppdekking. All mat og drikke dekkes av oss. Her blir det stilfullt, men stemningen blir ganske sikkert uformell likevel, og vi regner med å holde på til ca. 21.

Da sender vi alle barn/tantebarn hjem med foreldrene våre, og tar med oss søsken og forlovere videre til vennefest. Der blir vi ca. 60 stk(venner, søskenbarn og naboer)og her regner vi med at det blir veldig høy partyfaktor. Har en masse galne venner som ganske sikkert kommer til å lage kjempestemning. Festen holdes i uformelle omgivelser, vi serverer kaker/kaffi og avec fra stående buffet utpå kvelden, det blir discjockey, og alle gjestene får en drikkebong på 200 kr sammen med velkomstdrinken når de kommer. Øvrig drikke må de kjøpe selv til en rimelig penge i baren. De som eier lokalet står for alkoholsalget og opprydding dagen etter.

Slik det ser ut nå så ender kostnadene på ca. 45 000 kr + bryllupsreisen. Det er vi veldig fornøyd med. Da vi startet planleggingen så var vi enige om at vi ikke ønsket å ha et bryllup i 100 000 kr klassen. Vi må nemlig betale alt selv, og vi ønsket ikke å sitte igjen med lån etter bryllupet. Samtidig ønsket vi å ha litt feriepenger igjen til en ferie sammen med ungene til sommeren, og nå har vi det. :-)

Bare 9 dager igjen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaart bryllup blir en salig blanding av moderne/gammeldags, norsk/engelsk - vielsen foregaar i "min" kirke (en veldig gammel og tradisjonsrik kirke), og festen er i heilnorske omgivelser, idyllisk beliggende ved Bogstadvannet: http://www.bjornsgard.no

Musikken er tradisjonelle norske salmer, solistinnslag blir noe paa engelsk og kanskje noe paa norsk, det blir (forhaapentlig) felemusikk foer festen, og band (min bror og noen venner) som spiller til dans etter middag. De skal spille alt fra Grand Prix-favoritter (baade jeg og min kjaere digger GP :oops: ), sine egne sanger (funkpop/jazz/pop) og standardlaater.

Maten er norske raavarer, men tilberedt paa moderne vis (breiflabb til forrett, reinsdyfilet, sotpotetpure, solbaersaus til hovedrett, oster og valnottbrod som tredje rett og frkt/baersorbet til dessert). Kokken vaar har laget mat til Olympialandslaget, og vi er veldig spente!

Ellers skal alt foregaa paa to spraak (kanskje mest engelsk). Vi haaper mange nordmenn kommer i bunad, toastmasteren vaar er skotsk og kommer i kilt og mange av de engelske kommer i sjakett! Saa det blir mange kulturer paa en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha drømmebryllupet vårt

Det blir vielse med forlovere, foreldre, søsken og dattera vår.

Så en sermoni for alle gjestene etterpå.

Vi har endt opp med å invitere alle til middag, det blir 5 barn under middagen, en på under året, dattera vår på 2, nevø og niese på 5 og 7 og en på 10. Disse reiser alle sammen senest rett etter kakene.

Gjestene er våre beste venner og familie vi har god og nær kontakt med, ca 100 i alt.

Festlokalet pynter for oss, og gjennomgangstemaet er natur, med markblomster og bordkort i stein eller tre (har ikke helt bestemt oss ennå).

Vi skal ha 2 "obligatoriske" danser, bryllupsvals og polonese. Vi har levende musikk, taler, sanger og et tonn av kaker.

Og sist, men ikke minst glade, feststemte gjester å dele dagen med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ett veldig uformelt bryllup.

I kirken hadde vi sekkepipe musikk både som ingangs og utgangsmarsj, noe som ble veldig annerledes og utradisjonelt.

Vi hadde leid lokale hvor vi pyntet og dekket bordene selv dagen før. Til middag hadde vi koldtbord og det var en veldig hyggelig og avslappet stemning, med mye latter og morro.

Vi fikk høre at festen hadde holdt på til ca 4.30 om natta, selv dro vi 23.30, og at til og med de eldste hadde holdt ut til 3, så morro må de ha hatt det :ler: til tross for at musikeren vår var helt elendig og pausemusikken var mye bedre enn det han presterte.... :-?

Vi fikk ihvertfall kjempemasse skryt for at vi hadde fått det så stilfullt, samtidig som det ikke ble stivt og kjempeformelt. Det ble veldig oss og akkurat som vi ønsket at det skulle bli :-) Gudskjelov !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha et stilfullt (kirke-)bryllup med 5-retters middag, live-orkester og et kakebord med mer enn nok kaker.

Det at vi har bestemt oss for å dele livet med hverandre er den nest største beslutningen vi noensinne vil ta. Da skal det feires på en høytidlig måte.

Og vi får en glimrende anledning til å samle alle de som vi er aller mest glad i.

Men vi skal i tillegg til selve dagen samle gjestene våre fredagskvelden og søndagsformiddagen helt uformelt så vi får snakket med alle (spesielt de mange tilreisende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha ett ganske normalt bryllup,men hva er normalt?Kirke bryllup,liveband.masse kaker

Skal ha 3retters middag,ca 60til middag + 10x-tra til kaker og kaffe..

Alt går i hvitt/sølv hos oss...

ganske stilrent bryllup,med morro og fest..Heller ingen barn hos oss ,dvs på festen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madley

Vi inviterer stort og smått i familie og vennekrets til et heidundrende haraball på samfunnshuset!

Vi blir 42 til middag(bare familie) og rundt 90 på fest.

Uformellt og morsomt skal det være. Ikke smoking eller bunad. Søte sommerkjoler for jentene og hvite skjorter på gutta.

Levende musikk og fri bar. Nattmat og fest til lyse morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

privat, enkelt, uformelt, personlig

ambassadebrullup og middag på restaurant med foreldre og søsken..

helt perfekt for oss.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stil og stil..

sted: hotell (ikke oslos fineste)

antrekk: pent, spiller liten rolle hva gjestene bruker så lenge de har prøvd å pynte seg

Inviterte: yngste er tolv år, hvordan foreldrene gjør det utover kvelden er opp til dem, de er hjertlig velkommne hele tiden. Det blir fire stykker under 18 år.

musikk: brenner cder selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kirkelig velsignelse skal vi ha! deretter blir det fotografering av oss, våre tre barn, min høygravide forlover og min manns forlover (hvilket jeg tror blir en livvat affære i seg selv!!!).

mottagelse (selskap og fest) på hotell i byen, hvor de fleste gjestene skal bo også. alle gjestene skal være hele tiden, ingen kun til kaffe. temafarger; vinrødt og ????? (offwhite??). 3 retter, kaffe og kaker senere. to gitarsppillende sangfugler av noen mannfolk skal holde dansefoten i gang, og de ordner med evt. cv musikk i sine pauser. av barn blir det våre tre, deres tre søskebarn og evt. noen bittesmå babyer som ikke kan være uten puppemammaen sin.....

slik blir det hos oss, tror det blir råbra!!!

gleder oss veldig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vielse i en gammel stenkirke.

Middag i et gammelt vertshus ved Nidelvens bredd. Huset har hvite vegger og brune bærebjelker (altså gammelt).

Antrekk er pent og det er 53 middagsgjester til tre retters middag. Deretter kommer det tjue til til kaffe og masse kaker.

Litt sang og lite taler blir det nok.

Temafarger: Hvitt og rosa eller vinrødt.........

Duo som spiller opp til dans og ikke fri bar.

Masse familie fra begge sider og de aller nærmeste vennene er invitert.

Avslutter dagen på et nydelig hotell ......... bare jeg og min mann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...