Gå til innhold

hvordan takle personligheter?


Andrea

Anbefalte innlegg

Hyl!!!!!

Det er hakket för jeg faar noia. Jeg maa bare blaase ut litt!!

Jeg faar rett og slett HETTA av spes. en her paa kontoret! ALT haster, han smaalöper rundt paa kontoret, ringer rundt baade internt og eksternt; "hvordan ligger det an i den og den saken?".

Han kan bruke en halv time paa aa skrive en mail til meg, for deretter aa komme löpende bort til meg saa snart han har sendt den: "Jeg har nettopp sendt deg en mail hvor det staar......" og bruker enda en halv time paa aa forklare alle omstendigheter omkring.

En annen, som sitter paa et eksternt kontor, ringte meg bokstavelig talt hvert 10. minutt i formiddag: "har vi faatt inn pengene fra kunde X? Hvorfor ikke?"

Problemet er: Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle slike personligheter!!! Eller, rettere sagt; jeg takler det paa feil maate pr idag: Jeg tar dem ikke paa alvor lenger, og det er ikke bra. Jeg unngaar i det lengste aa ha noe med dem aa gjöre. Utsetter alt som innebaerer kommunikasjon med disse.

Jeg faar helt hetta av at paa den ene side saa haster absolutt ALT, ikke istand til aa sile ut i det hele tatt, og paa den andre siden blir det brukt en hel masse tid paa prat uten at det blir sagt noe som helst.

gud hjelpe meg....

men, ok, jeg innrömmer at jeg har noe kort lunte idag (sovet for lite)

Likevel.... er det noen som kan gi meg input?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, høres akkurat ut som min forrige sjef! Aner ikke hva du skal gjøre, fordi jeg fant ingen løsning selv. Du har min fulle sympati! Jeg hadde bare sommerjobb, så jeg overlevde...

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo kunne gå an å si fra?

Forklar at du ikke jobber på samme måte som ham/henne og at du - ettersom det haster så voldsomt - trenger litt ro for å få utført jobben din.

Si at du har behov for arbeidsrom og at du helt sikkert vil yte like mye som før - uten å bli hoppet på hvert sekund av dagen.

Forklar at det stresser deg å bli mast på og at du leser mail, og at du kommer til å gi tilbakemeldinger på aktuelle saker så snart du kan - det er ikke nødvendig å mase.

Nytter ikke dette får du bare avvise etterhvert. Når vedkommende ringer for femte gang sier du: Jeg melder tilbake - ikke mas mer.

Når han/hun kommer for å "forklare" mailen som akkurat er sendt si: Gi meg tid til å lese, så kan jeg komme til deg og snakke om det

Vær klar og kontant, men ikke sinna (det er skikkelig vanskelig, men likevel..)

Skjønner deg godt jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja...... jeg har forsökt aa si ifra, men muligens vaert altfor forsiktig (han sliter noe med nerver og saann...). Da det ikke hjalp, monterte jeg skylapper!

Huff - alt for aa unngaa konfrontasjon, men det gaar jo ikke i lengden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er rolig og høflig når du sier i fra så tror jeg du slipper unna konfrontasjoner.

Et smart triks er å prøve å sette seg inn i den andre personens situasjon. Hvorfor maser personen så fælt? I såfall gi dem løsninger som gjør at de ikke maser lengre.

Slik som f.eks. han som ringer om maser om dere har fått inn penger. Fortell ham at du ringer ham opp når pengene kommer inn. Hvis det er din oppgave å undersøke hvorfor pengene ikke kommer inn så fortell ham når du forventer å finne det ut og gi beskjed om at du ringer ham.

På den måte slipper både han og du å stresse. Vinn - vinn med andre ord!

Lykke til!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...