Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Syntes det er deilig jeg. Mye lettere å være sunn. Jeg kan spise akkurat hva jeg vil, ingen som klager over at jeg ikker spiser kjøtt f.eks. Jeg kan se på akkurat hva jeg vil, om dette skulle være twin peaks eller drop dead diva. Jeg kan sitte alene og pusle med det jeg vil. Sy, lese, spille osv. Jeg kan ha jentekvelder, uten at noen klager. Jeg kan komme hjem akkurat når jeg vil, uten at noen syntes det er veldig sent. Jeg har også utrolig god råd, fordi jeg ikke bruker mye penger på mat og tull. Så jeg kan shoppe masse, uten at noen klager. Og, jeg har en stor seng helt for meg selv. Jeg kan ligge i kors. Hele natten.

Nå har jeg en liten hund. Det hjelper jo, jeg er jo ikke alene. Selvom det iblant hadde vært greit med en søndagskjæreste.

Endret av Cupcake92
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vil dele sine erfaringer med å bo helt alene? Trives du, kommer du deg mye ut, er du ofte ensom, sitter du mye alene på kveldene osv?

Fyr løs :D

Stortrives med å bo alene, kunne godt tenkt meg å være særbo (Om jeg skulle være så heldig å finne ei dame som ser likt på det). Synes selv at jeg har en god balanse på alenetid hjemme og å komme meg ut. Noen kvelder er jeg sammen med venner eller gjør noe annet jeg liker, andre ganger er jeg hjemme alene og har det bra der også. Har ikke så mye besøk hjemme hos meg, men det skyldes mest at jeg bor i en liten leilighet mens de fleste vennene mine har god plass hjemme.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Sulosi, mod.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Jeg kan beskrive hvordan det er og bo alene med 3 ord

Det er fantastisk

Skrevet

Savner det å ligge inntill noen om natten og noen å kysse hade til om morgenen, men samtidig nyter jeg det å ikke alltid ha noen der. Er ikke sikker på at jeg noen gang vil dele bolig med noen igjen på heltid, fordi det er bedre å savne noen å ha det fint når man er sammen, enn å bli lei av å være sammen med noen hele tiden.

Som om jeg skulle skrevet det selv:) Bare litt action mellom ligge inntil og kysse hade hhehe..

Skrevet

Som om jeg skulle skrevet det selv:) Bare litt action mellom ligge inntil og kysse hade hhehe..

hehe.. det sier seg selv.. :P

• Liker 1
Skrevet

Det er både/og.

Det er godt å kunne gjøre hva man vil når man vil det. Ingen som har noe å si på hva vi skal ha til middag eller om jeg kan trene når jeg vil.

På den annen side er det fryktelig ensomt. Jeg sitter alene hele tida, har ingen venner. Er fryktelig vanskelig å få venner siden alle er etablert med mann og barn og egen vennekrets. Også er det det at jeg VET at jeg kommer til å sitte alene - i kveld igjen. Det er en deprimerende tanke.

Tror nok jeg hadde trivdes enda bedre med å bo alene om jeg hadde hatt venner å finne på noe med.

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Jeg trenger en del alenetid, så jeg kunne ikke tenke meg å bo med noen.

Har bodd alene i en del år, og periodevis vært litt ensom. Når det har vært stressende tider på skole/jobb og sånn drittvær ute som nå o.l. så kan man komme inn i et mønster hvor man blir litt "lat" sosialt sett og ikke lager så mange avtaler. Da merker jeg at jeg har godt av å være hakket mer sosial enn det jeg er, og savner litt tiden når jeg bodde med folk og fikk automatisk sosial input selv på de sløveste TV-kveldene og sykedager etc.

Men når jeg farter rundt og har mye på plakaten så er det ingenting som slår det å komme hjem til en tom leilighet og koble helt av mellom slagene. Starten av året har vært hektisk med reiser og mye morsomt som har skjedd, og selv om alt det var stas så gledet jeg meg også veldig til den første søndagen på kalenderen hvor jeg kunne være helt alene hele dagen.

Skrevet

Det er både/og.

Det er godt å kunne gjøre hva man vil når man vil det. Ingen som har noe å si på hva vi skal ha til middag eller om jeg kan trene når jeg vil.

På den annen side er det fryktelig ensomt. Jeg sitter alene hele tida, har ingen venner. Er fryktelig vanskelig å få venner siden alle er etablert med mann og barn og egen vennekrets. Også er det det at jeg VET at jeg kommer til å sitte alene - i kveld igjen. Det er en deprimerende tanke.

Tror nok jeg hadde trivdes enda bedre med å bo alene om jeg hadde hatt venner å finne på noe med.

www.aktivitetsvenner.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...