Gå til innhold

Hjemmelaget juice

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg kjøpt maskin! Og prøvd min første eplejuice, nyyyydelig:-) Så nå er det bare å teste ut forskjellige oppskrifter, skjønner ut i fra tråden her at jeg må kjøpe stangselleri og spinat!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulrot og ingefær, spesielt når du er litt rusten i halsen :)

Skrevet

Nå har jeg prøvd den morgen detox juicen. God, men litt mye ingefærsmak, synes jeg.

Skrevet

Nå har jeg prøvd den morgen detox juicen. God, men litt mye ingefærsmak, synes jeg.

Det syns jeg også! Den første juicen jeg lagde smakte grusomt fordid et var for mye ingefær.. Nå senere har jeg tatt mindre ingefær, og da er juicene mye bedre :)

Anonym poster: 6e70e2dec672a0941977cd7d684d6f8a

Skrevet

Kanskje en terning på 1 cm*1 cm*2 cm. Litt vanskelig å anslå. Smak deg frem, begyn med litt og øk heller etter hvert hvis du ønsker mer :)

Anonym poster: 6e70e2dec672a0941977cd7d684d6f8a

Skrevet

Jeg elsker granateple, men hvordan skreller man egentlig disse på en rask og effektiv måte? Kjøkkenet mitt er alltid dekket av rød juice etter jeg har brukt et halvt døgn på å få løs alle kjernene uten all driten rundt. Hva har jeg misforstått?? Skjærer den i båter, før jeg piller ut kornene. Juicer dere hele greia, med skall og alt?

Del den i to og bare bank på skallet og "fruktkjøttet" faller ut. Det gjør jeg.

Skrevet

Del den i to og bare bank på skallet og "fruktkjøttet" faller ut. Det gjør jeg.

Hæ? Seriøst? Hvor hardt banker du? Og med hva? Og du må vel uansett plukke løs grumset rundt?

Skrevet

Jeg banker med baksiden av en kniv og hokus pokus, så faller kjernene ut. Jeg bruker bare kjernene da.

Skrevet

Jeg banker med baksiden av en kniv og hokus pokus, så faller kjernene ut. Jeg bruker bare kjernene da.

Svogeren min gjør også det, men han står og banker og banker og banker i det uendelige for å få ut kjernene

Anonym poster: e48bf2efdb45a39bca99e551f1478b60

Skrevet (endret)

Kanskje jeg har vært heldig at mine har vært godt modne når jeg har kjøpt de da. Finner ikke noe annet svar jeg!

Fant dette tipset:

Den beste måten å få ut alle kjernene på, er å skjære av toppen og bunnen av skallet. Videre skjærer man med en kniv forsiktig i skallet, fra topp til bunn på begge sider. Da er det enkelt å brekke frukten i to deler, og ingen av kjernene ødelegges.

Endret av Belima

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...