Gå til innhold

Slippe unna barnebidrag?

Fremhevede innlegg

Gjest navnelapp
Skrevet

Dummeste jeg har lest,,,,dele regningene til barnehage og thats all?

Ja? Det er faktisk det normale viss det er 50/50 og ektefellane tener nokolunde likt. Eg har vore skilt ei god stund, og har aldri motteke eit øre i bidrag. Vi deler utgiftene, og ferdig med det. Det inneber at han kjøper klede og ting til dei når dei er hos han, og som dei brukar hos han, og vice versa.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja? Det er faktisk det normale viss det er 50/50 og ektefellane tener nokolunde likt. Eg har vore skilt ei god stund, og har aldri motteke eit øre i bidrag. Vi deler utgiftene, og ferdig med det. Det inneber at han kjøper klede og ting til dei når dei er hos han, og som dei brukar hos han, og vice versa.

Høres ut som den beste ordningen

Anonym poster: fd708b85c7e1fdf69bb0addaefd649df

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke lov, pga barnet har krav på å bli forsørget av begge foreldrene og det er ingenting foreldrene kan avtale som sier noe annet. Selv i en privat avtale.

Lurer på om du virkelig tror på det du skriver .. I så fall kan jeg fortelle deg med 100% sikkerhet at du tar feil.

Om partene ikke blir enig kan den med hovedomsorgen evnt den med lavest inntekt om det er 50-50 løsning kreve motparten for penger, men det er fult lovlig å avtale at msn ikke betaler bidrag.

Skrevet

Vi har 50-50 nå og han betaler bare halvparten av barnehageregningen.Jeg har dokumentert at jeg kjøper og betaler mestparten(80 prosent) av alle de andre utgiftene (nye klær,aktiviteter,leker,ferier) og han benekter det ikke!Derfor er han veldig fornøyd med dagens ordning.

Han er villig til å ,,gi,, meg daglig omsorg på dagen,men det er barnebidrag som er problemet.

Skrevet

Vi har 50-50 nå og han betaler bare halvparten av barnehageregningen.Jeg har dokumentert at jeg kjøper og betaler mestparten(80 prosent) av alle de andre utgiftene (nye klær,aktiviteter,leker,ferier) og han benekter det ikke!Derfor er han veldig fornøyd med dagens ordning.

Han er villig til å ,,gi,, meg daglig omsorg på dagen,men det er barnebidrag som er problemet.

Ser ikke helt problemet...

Og ser du ikke at du er like grådig som far?

Far sier: vi kan fortsette som nå, ha barnet 50-50, det du kjøper det du føler er nødvendig og jeg kjøper det jeg føler jeg trenger..

Eller: om du er mer komfortabel så får du ha barnet mer, men; jeg betaler ikke deg for det.

DU HAR VALGET, DU KLAGER, DU ER PROBLEMET..

Gjest navnelapp
Skrevet

Når det gjeld feriar ser eg ikkje problemet: Du betalar dei feriane barna har med deg, han betalar feriane han har med barna. Blir det ubalanse er det ditt eller hans valg, begge kan velge rimelegare feriar viss dei vil. Klede blir ikkje frakta fram og tilbake hos oss. Unntaket er det dei står og går i, samt treningstøy, som ligg i bagen. Manglar dei klede hos han må dei ta det opp med han. Fritidsaktivitetar må ein dele på. Leiker kjem i gåver, stort sett. No er mine litt eldre enn dine, men det same prinsippet kan jo appliserast på leiker: Leikene bur hos den som har kjøpt dei.

• Liker 3
Gjest GjestTS
Skrevet

Når det gjeld feriar ser eg ikkje problemet: Du betalar dei feriane barna har med deg, han betalar feriane han har med barna. Blir det ubalanse er det ditt eller hans valg, begge kan velge rimelegare feriar viss dei vil. Klede blir ikkje frakta fram og tilbake hos oss. Unntaket er det dei står og går i, samt treningstøy, som ligg i bagen. Manglar dei klede hos han må dei ta det opp med han. Fritidsaktivitetar må ein dele på. Leiker kjem i gåver, stort sett. No er mine litt eldre enn dine, men det same prinsippet kan jo appliserast på leiker: Leikene bur hos den som har kjøpt dei.

Penger er det minste problemet her og jeg kan godt skrive under en sånn avtale.Men jeg lurte bare på om det er riktig at han slipper unna?!Stevningen er sendt pga andre,ganske alvorlige ting.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg spurte deg i byrjinga, og du har ikkje svart. Kvifor krev du full omsorg?

Skrevet (endret)

Hva med å foreslå et kompromiss? Du får brøken du vil ha, og barnefaren legger inn "bidraget" på en lukket konto som barnet får tilgang til når det er myndig.

Da slipper han å ha følelsen av å måtte sponse "deg", samtidig som han bidrar til barnets fremtid. I tillegg slipper dere det dårlige forholdet som kan oppstå mellom dere etter en rettsak.

Endret av Eriks
  • Liker 4
Skrevet

Eg spurte deg i byrjinga, og du har ikkje svart. Kvifor krev du full omsorg?

Omsorgssvikt,knstant truing,alvorlige sinneproblemer og bruk av fysisk makt i forskjellige situasjoner(hvis ungene er grinete,sutrete.osv.Da klikker det for han.Lugging,kniping,dasking,voldsomt skriking og kjefting er hverdags greier der.Vi har prøvd alle mulige terapier,samtaler,men det blir ikke bedre.

Gjest navnelapp
Skrevet

Ok, då syns eg du skal la retten sjå på dette, og unngå alle private avtalar.

• Liker 9
Skrevet

Godt å se at andre også klarer å ordne opp seg i mellom. Vi har det på samme måte, her er fordelingen 60/40, jeg har ungene mest og får barnetrygdene. Jeg betaler mesteparten av fritidskostnader og klær betales av både mor og far. Jeg mottar ikke noe bidrag.

Tror vi kommer greit ut av det begge to.

Skrevet

Ok, då syns eg du skal la retten sjå på dette, og unngå alle private avtalar.

Hadde det virkelig vært tilfelle det ts påstår ville hun ikke nølt ett sek. på den private avtalen uten barnebidrag

Skrevet

Lurer på om du virkelig tror på det du skriver .. I så fall kan jeg fortelle deg med 100% sikkerhet at du tar feil.

Om partene ikke blir enig kan den med hovedomsorgen evnt den med lavest inntekt om det er 50-50 løsning kreve motparten for penger, men det er fult lovlig å avtale at msn ikke betaler bidrag.

Niks, det er ikke lov.

Skrevet

Niks, det er ikke lov.

Finnes INGEN hjemmel i lovverket som underbygger din påstand..

Regelverket åpner for muligheten til å kreve om en foreldre nekter og den andre krever.. Men det er himmelvid forskjell i forhold til din SYKE oppfattelse av regelverket..

Skrevet

Finnes INGEN hjemmel i lovverket som underbygger din påstand..

Regelverket åpner for muligheten til å kreve om en foreldre nekter og den andre krever.. Men det er himmelvid forskjell i forhold til din SYKE oppfattelse av regelverket..

Hvilken regel sier man kan det?

Skrevet

Niks, det er ikke lov.

Sjekket med både politiet og nav.Det er IKKE lov.

Anonym poster: 917631da14687686305599e6f9d3f517

Skrevet

Sjekket med både politiet og nav.Det er IKKE lov.

Anonym poster: 917631da14687686305599e6f9d3f517

Største bullshitt.. Eneste måten du kan ha fått et slikt svar er om du har spurt om en part kan nekte(og da forutsatt at den andre ønsker at det blir betalt)

Økonomi er i utg. punktet privat anliggende..avtaler foreldrene at en betaler hele gilde så er det helt ok:)

Hvis ikke hadde det jo vært ulovlig å være snyltene alene mor.. Og gifte par kunne ikke hatt en hjemmeværende som ikke tjente penger.,

By the way: sjekket m politiet? De forvalter jo ikke dette regelveket... Så helt ærlig tror jeg deg ikke;)

Skrevet

Største bullshitt.. Eneste måten du kan ha fått et slikt svar er om du har spurt om en part kan nekte(og da forutsatt at den andre ønsker at det blir betalt)

Økonomi er i utg. punktet privat anliggende..avtaler foreldrene at en betaler hele gilde så er det helt ok:)

Hvis ikke hadde det jo vært ulovlig å være snyltene alene mor.. Og gifte par kunne ikke hatt en hjemmeværende som ikke tjente penger.,

By the way: sjekket m politiet? De forvalter jo ikke dette regelveket... Så helt ærlig tror jeg deg ikke;)

Du må da bare fortsette med å gjøre deg selv til offer bare fordi du ikke vil betale på uingen din.

Skrevet

Det er faktisk ikke lov å avtale at man ikke skal betale bidrag. http://www.skilsmisse.net/barnebidrag.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...