Gå til innhold

Slippe unna barnebidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en 50-50 ordning.Det funker ikke og jeg vil ha daglig omsorg.Advokaten min kontaktet far og han var ikke villig til å "forhandle".Da er vi nødt til å gå rettens vei.

Stevningen er sendt.

Plutselig ringte han i dag og jeg vet ikke hva skal jeg gjøre,fikk nesten sjokk:(

Han sa hvis jeg skriver under at han trenger ikke å betale barnebidrag da skal han skrive under ny samværsavtale og "gi" meg barnet med en gang.!Jeg er kvalm,har vondt i magen og har lyst å hente stakkars ungen min nå!

Jeg bryr meg ikke om penger,men det er nesten som å kjøpe eget barn....

Anonym poster: 917631da14687686305599e6f9d3f517

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så sa mitt x också. Men då var det snack om at han skulle gå med på 40% istället för 50% så jag slapp att ta honom till advokat och så vi slapp att vara ordentliga fiender.. Vet inte vad jag ska göra, oavsett så borde de väl betala? Jag vet inte vad som är vanligt men är på din sida av saken och i din situation så ser gärna fler svar här...

Jag vet om en som har sitt barn 50% och ändå får bidrag av pappan för att han tjänar mer.. Hur mycket bidrag är vanligt?

Hur mycket prosent skall du ha ert barn? 100% ?

Gjest GjestTS
Skrevet

Uff, så sa mitt x också. Men då var det snack om at han skulle gå med på 40% istället för 50% så jag slapp att ta honom till advokat och så vi slapp att vara ordentliga fiender.. Vet inte vad jag ska göra, oavsett så borde de väl betala? Jag vet inte vad som är vanligt men är på din sida av saken och i din situation så ser gärna fler svar här...

Jag vet om en som har sitt barn 50% och ändå får bidrag av pappan för att han tjänar mer.. Hur mycket bidrag är vanligt?

Hur mycket prosent skall du ha ert barn? 100% ?

Jeg har aldri tenkt på bidrag og har ikke peiling hvor mye man får i bidrag heller.Neida,jeg krever daglig omsorg og 70/30.Han er med på det hvis jeg skriver under at han slipper å betale barnebidrag.

Ts

Skrevet

Jeg har aldri tenkt på bidrag og har ikke peiling hvor mye man får i bidrag heller.Neida,jeg krever daglig omsorg og 70/30.Han er med på det hvis jeg skriver under at han slipper å betale barnebidrag.

Ts

Jag har inte heller tenkt på det innan NAV och i princip alla jag varit i kontakt med ang. detta har sagt att jag måste/borde/kommer få bidrag från pappan. Efter att ha tänkt lite på det i två månader nu, lite fram och tillbaka så tycker jag att det är rättvist. Jag betalar ju ALLT för vårt barn så varför ska inte han vara med å bidra då?

Mitt problem blir att faktiskt våga be om det.. Jag tycker inte du ska skriva under på något sådant papper, du kan ju prata med din advokat om det? Egentligen så borde du försöka få det skriftilgt av honom, antingen på sms eller mail eller något. Då kan du ju "bevisa" att han är villig att ge bort sin dotter mot lite pengar. Idioti.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du kan bevise at han sier dette overfor en dommer, kommer du garantert til å vinne saken. Dommerne er veldig opptatt av om det er noen av dere som vil ha omsorgen pga økonomisk vinning, siden det kan virke som om han vil ha 50/50 fordi han da slipper å betale bidrag så har du en sterk sak.

• Liker 2
Skrevet

Får man förresten bidrag från Nav om man har barnet 60 (jag vill inte få mer än vad som är "lov", när jag väl söker om sådant)? Egentligen så vill jag ju ha 70 - 80% men det är ju inte bara min vilja som spelar in här. Oavsett så har små barn det oftast bäst med att ha en "base" hos en av föräldrarna och "besök" hos den andra.

Hur gammal är ditt barn? Om det är litet så väger det ju mot att du får huvudomsorgen ändå..?

Skrevet

Hvis du kan bevise at han sier dette overfor en dommer, kommer du garantert til å vinne saken. Dommerne er veldig opptatt av om det er noen av dere som vil ha omsorgen pga økonomisk vinning, siden det kan virke som om han vil ha 50/50 fordi han da slipper å betale bidrag så har du en sterk sak.

Du hann visst före mig med det svaret :)

Gjest GjestTs
Skrevet

Jeg kan bevise det...Han har også ringt meg flere ganger og lurte på om vi kan gjøre det snart,så slipper vi rettsaken...

Gjest GjestTS
Skrevet

Jag har inte heller tenkt på det innan NAV och i princip alla jag varit i kontakt med ang. detta har sagt att jag måste/borde/kommer få bidrag från pappan. Efter att ha tänkt lite på det i två månader nu, lite fram och tillbaka så tycker jag att det är rättvist. Jag betalar ju ALLT för vårt barn så varför ska inte han vara med å bidra då?

Mitt problem blir att faktiskt våga be om det.. Jag tycker inte du ska skriva under på något sådant papper, du kan ju prata med din advokat om det? Egentligen så borde du försöka få det skriftilgt av honom, antingen på sms eller mail eller något. Då kan du ju "bevisa" att han är villig att ge bort sin dotter mot lite pengar. Idioti.

Samme situasjon her.Jeg betaler alt.Som sagt,jeg kan bevise alt.Men skjønner ikke at noen kan tenke på den måten,bare penger :(

Skrevet

Samme situasjon her.Jeg betaler alt.Som sagt,jeg kan bevise alt.Men skjønner ikke at noen kan tenke på den måten,bare penger :(

nei, ikke jeg heller. Der er det litt bedre for meg da, ettersom faren vill se sitt barn. Föles det ikke rart at han har er dotter nå da? Kanskje han har veldig lite penger og derfor tenker slik? At han faktiskt ikke har råd? Eller er han ikke glad i sin dotter i det hele tatt?

Det kommer nok löse seg för deg å dottern din, var så sikker på det. Men med den holdningen til ham så har han det nok ikke lett...

Skrevet

Vi har en 50-50 ordning.Det funker ikke og jeg vil ha daglig omsorg.Advokaten min kontaktet far og han var ikke villig til å "forhandle".Da er vi nødt til å gå rettens vei.

Stevningen er sendt.

Plutselig ringte han i dag og jeg vet ikke hva skal jeg gjøre,fikk nesten sjokk:(

Han sa hvis jeg skriver under at han trenger ikke å betale barnebidrag da skal han skrive under ny samværsavtale og "gi" meg barnet med en gang.!Jeg er kvalm,har vondt i magen og har lyst å hente stakkars ungen min nå!

Jeg bryr meg ikke om penger,men det er nesten som å kjøpe eget barn....

Anonym poster: 917631da14687686305599e6f9d3f517

Og da er problemet løst! Hva vil du mere?

Du har fått det som du vil, og kan trekke stevningen tilbake.

Anonym poster: a6bd6d4a62e445b04561a035ead571cc

• Liker 4
Skrevet

Nei, du må for all del ikke gå med på en sånn hestehandel.

For en kjip ting å foreslå- han selger jo ungene sine. Sannsynligvis har han raket opp endel i advokatregninger også, og den største biten venter enda på han. En dag i retten koster penger!

Snakk med advokaten din, ta med deg møkkaforslaget hans i retten og avslør han for det han er.

• Liker 2
Gjest GjestTS
Skrevet

Han sa det er bare å skrive under så "får" jeg daglig omsorg på dagen...han bruker ikke advokat og penger betyr alt for ham.Han tjener veldig bra og her er det ikke snakk om en som har dårlig råd.

Venter på svar fra advokaten min,så får vi se hva skal vi gjøre med dette her.

Skrevet

Men det er ikke lov å avtale at BY ikke skal betale noe.

• Liker 2
Skrevet

Helt utrolig at folk kan velge penger framfor barna sine!!

I mitt tilfelle er det mor som sier at jeg kan ha sønnen min så mye jeg vil bare jeg betaler for det!

... så det er ikke bare mannfolk som tenker sånn altså ;)

Forkastelig er det uansett :murvegg:

Anonym poster: 8692bc1c3470ff0a47395a35ba6bf3ef

• Liker 3
Skrevet

TS er jo minst like kynisk:

Hun vil for det første stjele barnet fra far, og så vil hun ha penger for det..

Pr i dag har begge barnet, og antagelig har begge et greit hjem til barnet. Skulle ts få viljen sin vil far måtte betale for barnets hjem både hos seg og TS, så forstår godt at far stiller dette ultimatumet... Og .. Hadde ikke penger vært ts sim motivasjon ville hun gått med på avtalen med klausel om at de delte på barnets utgifter i form av at de regningene som kommer til barnehage ol..

Håper du tenker deg om ts.. Og heier på den tøffe faren som ditt barn har..

Skrevet

Men det er ikke lov å avtale at BY ikke skal betale noe.

Hvor har du dette fra??????!

Selfølgelig kan man avtale at det ikke skal betales barnebidrag... Økonomi er i utgangspunktet privat anliggende...

Skrevet

Hvor har du dette fra??????!

Selfølgelig kan man avtale at det ikke skal betales barnebidrag... Økonomi er i utgangspunktet privat anliggende...

Det er ikke lov, pga barnet har krav på å bli forsørget av begge foreldrene og det er ingenting foreldrene kan avtale som sier noe annet. Selv i en privat avtale.

• Liker 2
Skrevet

TS er jo minst like kynisk:

Hun vil for det første stjele barnet fra far, og så vil hun ha penger for det..

Pr i dag har begge barnet, og antagelig har begge et greit hjem til barnet. Skulle ts få viljen sin vil far måtte betale for barnets hjem både hos seg og TS, så forstår godt at far stiller dette ultimatumet... Og .. Hadde ikke penger vært ts sim motivasjon ville hun gått med på avtalen med klausel om at de delte på barnets utgifter i form av at de regningene som kommer til barnehage ol..

Håper du tenker deg om ts.. Og heier på den tøffe faren som ditt barn har..

Dummeste jeg har lest,,,,dele regningene til barnehage og thats all?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...