Lumiere Skrevet 17. mars 2004 #1 Del Skrevet 17. mars 2004 Hei alle sammen! Jeg er helt ny inne på dette forumet, og gleder meg til å bli bedre kjent med alle her inne :-) Oppdaget forum for 14 dager siden, og ble medlem på OIM. Syns imidlertid det ser vel så koselig ut her inne; spørs om jeg legger hele dagboken min hit inn. Litt om meg selv. Er 27 år, bor sammen med verdens beste samboer og har vært i den samme jobben de siste 4,5 årene. Nå er vi imidlertid klar for familieforøkelse, og prøvingen har begynt. Trodde at jeg var gravid sist måned (det var ikke planlagt...) og denne "situasjonen" førte til at jeg og sambo begynte å diskutere det å få barn. Jeg kastet p-pillene i forrige måned etter at mistanken om graviditet kom, men tegnene stemte likevel ikke og den 7. mars kom Tante Rød. Ifølge min gamle syklus (vet ikke om denne er riktig lenger pga. pillekuttet?) på 26 dager, har jeg EL mellom idag og fredag en gang... Så man kan trygt si at det er spennende dager! Har noen spørsmål: Hvor lenge etter EL er egget fruktbart? Og hvor lenge er sædcellene brukbare etter samleie? Rett-på-sak spørsmål dette, men siden vi er midt i PP1 nå, så trenger jeg svar Venter spent på svar!!! Klem fra Lumiere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 17. mars 2004 #2 Del Skrevet 17. mars 2004 Hei og velkommen til KG! Her er det mye hyggelige folk, håper du vil trives her! Når det gjelder ditt spørsmål - såvidt jeg vet lever ett egg kun i ca 24 timer fra når eggløsning skjer. Sædceller har lengre levetid - 3-4 dager kanskje. Så da lønner det seg vel kanskje å prøve et par dager før el, på el-dagen og dagen etterpå. Men det betinger jo at man vet sånn cirka når man har el da.. Lykke til med prøvinga! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumiere Skrevet 17. mars 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 17. mars 2004 Takk for svar! Da er da bare å stå på skjønner jeg Er det forresten noen som har erfaring med fruktbarhet og kyssesyken? Samboeren min fikk kyssesyken ifjor sommer, og ble i januar friskmeldt av legen vår, da prøvene hadde normale verdier igjen. I det siste har han imidlertid fått enkelte flashbacks til da han var syk, og jeg er nysgjerrig på om dette kan sette ned kvaliteten på svømmerne hans?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 17. mars 2004 #4 Del Skrevet 17. mars 2004 Tiden fra EL til egget forsvinner ut varierrer veldig. I følge min lege er det bra om sedcellene "er på plass" før EL. De finner frem og legger seg i en slaks dvale tilstand. Ved EL innen 4-5 dager vil de våkne og starte jakten på målet. Så ikke vent til EL eller etter før dere setter inn støtet (bokstavelig talt) :-) Lykke til, og velkommen hit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumiere Skrevet 17. mars 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 17. mars 2004 Takk for motiverende svar, Snuppelure Blir nok "overtid" på oss da idag... he, he, he... Med forventet EL på tordag eller fredag; er nå på dag 10 etter første dag i forrige mens, så burde vi egentlig ligge godt ann om vi setter inn "støtet" som du sier, idag... På fredag er det 14 dager til IKM nemlig. Åhhhh; dette blir spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 17. mars 2004 #6 Del Skrevet 17. mars 2004 Vil bare ønske lykke til jeg. :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 17. mars 2004 #7 Del Skrevet 17. mars 2004 Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 22. mars 2004 #8 Del Skrevet 22. mars 2004 Velkommen og lykke ønskninger sendes over til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 22. mars 2004 #9 Del Skrevet 22. mars 2004 Velkommen og lykke til :-) .......ehem............er vel på tide å sette i gang denne månedens forsøk for oss også............... :oops: :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå