Gå til innhold

Ukjente sporter!


Lilletrollet

Anbefalte innlegg

Gjest -kebolle

Hva er jai-alai?

Ellers kan jeg nevne capoeira (brasiliansk kampdans, eller hva jeg skal kalle det). (Hakke holdt på med det selv.)

Voltige er kult da! Det har jeg holdt på med - er gøy og utviklende og gjør deg topptrent (dog ga jeg meg før jeg ble særlig utviklet/topptrent/flink ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke drevet med det selv, men noe som heter Vale Tudo.

En form for kampsport hvor alt er lov(bortsett fra å slå eller sparke i skrittet).

Vet ikke om det finnes for kvinner.

Her står man og hopper på hodet til hverandre og slår så lenge og hardt at hodet ser ut som en kjøttkake - et under at de overlever.

Sjekk her.

www.sherdog.com

Jeg kjenner en som driver med det, skjønner ikke hvorfor han vil utsette seg for noe sånt :roll:

Han er egentlig jiu-jitsu utøver, men har innimellom noen valetudo kamper, noe han påstår han bare gjør fordi det er gøy :o

Har aldri sett han sloss valetudo, og ikke vet jeg om jeg har lyst heller. Høres bare fælt ut for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seilbrett er vel ikke så uvanlig, men det er gøy! Gjør det bare noen dgaer hver sommer. Herlig! Ellers er jeg glad i ås t på skøyter og tok noen timer i kunstløp for noen år tilbake. Har tenkt å begynne igjen til høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på Monty Python, og maraton for inkontinente, ett eller annet med strømpebukser og det der. Kjempegøy :ler:

Ellers driver jeg med pc-maraton, sløve-maraton, samt den ikke helt ukjente sporten å finne akkurat den bussen som stopper aller nærmest endelig destinasjon :) (Og det er vanskelig når de har sommerruter...)

Åh! Glemte nesten kjøpesenter-orientering!

Spøk til side: det mest uvanlige jeg har holdt på med er kajakk. Vant litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rytmisk sportsgymnastikk.

Det er ikke den mest kjente sporten i Norge akkurat, men i Russland, der er det en av de største.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har ikke drevet med det selv, men Lacrosse (en idrett hvor man loper rundt paa banen med en slags stiv haav og slenger ballen til hverandre....) ser morsomt ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er jai-alai og gymkhara? Dette har jeg visst aldri hør om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Hva er jai-alai og gymkhara? Dette har jeg visst aldri hør om..

Jeg tror jai-alai er en ballsport som bedrives i Miami. Egentling er dette en baskisk sport ("pelota vasca" er samlebetegnelsen disse ballidrettene) som spilles med en avlang kurv-lignende hanske som man bruker til å slå ballen mot en stor vegg (frontón). Jai-Alai stammer fra denne versjonen som på spansk heter "cesta punta". De fleste proffene er baskere som har flyttet til Florida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gymkhana er leker til hest :) Eller, rytterne får forskjellige oppgaver de skal klare fra hesteryggen, ball i bøtte, hinderhopp osv. Går på tid og resultat. Kjempegøy og utfordrende! Avhengig av godt samspill mellom hest og rytter! Masse forskjellige øvelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har drevet med undervannsrugby, og jeg syntes det var gøy! Ellers steppet jeg noen år... Tai chi har jeg oxo drevet med, og yoga.

Ikke akkurat mye super spesielt, men ikke helt ordinært heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre drev jeg skihopping, det var ikke så mange jenter som holdt på med det på 70-tallet. Og innebandy, jeg var med og startet et av de første jentelagene i Norge. Men nå er det jo en ganske vanlig sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller aktiv bowling på eliteserienivå.

Jeg spiller også bowling, men i danmark. Spiller i 2 div, da vi rykket ned i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Kjenner en som driver med frisbee golf... frolf.

Jeg driver også med frisbeegolf. Akkurat begynt da, men utrolig artig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange kampsporter som ikke er særlig kjent..Folk tenker kanskje automatisk på Karate eller Taekwondo når kampsport blir nevnt. Jeg driver med Aikido, som går mer ut på selvforsvar og bevegelighet enn angrepsteknikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Det er mange kampsporter som ikke er særlig kjent..Folk tenker kanskje automatisk på Karate eller Taekwondo når kampsport blir nevnt. Jeg driver med Aikido, som går mer ut på selvforsvar og bevegelighet enn angrepsteknikker.

Og karate er heller ikke bare angrepsteknikker ;) Langt i fra faktisk..

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er mange kampsporter som ikke er særlig kjent..Folk tenker kanskje automatisk på Karate eller Taekwondo når kampsport blir nevnt. Jeg driver med Aikido, som går mer ut på selvforsvar og bevegelighet enn angrepsteknikker.

Så har du en del ekstreme selvforsvarsgrener som også bør regnes som sport.

Som Brazilian JuiJutsu, Sambo, Shoot-fighting, pankration etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...