Gå til innhold

Ukjente sporter!

Lilletrollet

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som driver med/har drevet med en eller annen form for idrett som enn ikke hører veldig mye om??

Jeg har holdt på med en sport som heter Voltige, det er kort sagt turn på heste ryggen. Og da mener jeg akrobatiske øvelser mens hesten galopperer i sirkel. Det er en fantastisk sport,og veldig stor i f.eks Tyskland.

Noen andre som har noe "ukjent" å komme med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillesol1ikke innl

Jeg har også drevet med voltige! Det er kjempegøy, og krever balanse!

Ingen andre sporter trror jeg. Gymkhana er vel hmm en sport, emn..

LilleSol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Jeg har prøvd voltige og gymkhana, har ikke drevet med det noe mye, men prøvd litt. Det er ganske gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Holdt på med synkronsvømming i et par år da jeg var yngre. Ble aldri særlig flink, men lært meg å svømme skikkelig i alle stilarter. Det passer bra, for nå svømmer jeg til trening og har null problemer med mine vonde knær og skuldre. God investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp.

Har drevet med korpsdrill og sportsdrill. Begge deler ser ut til å være "utdatert" ;-) Er ikke så mange som vet hva det er lengre ( i mitt miljø i allefall ).

Har også drevet med Riverdance ( som jo var mest hot i en liten periode ), vil fremdeles fortsette. Er kjempeartig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysbryting og sikringsboksing... :ler:

Ikke en idrett, men fritidssyssel en dog: jeg spilte kirkeorgel i 15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fridykking.

Komme seg lengst mulig ned ved å svømme med og uten svømmeføtter/dra seg ned og opp med armene eller synke ned med vekt og svømme opp eller ned med vekt og opp med ballong....

Alt uten å svime av, da diskes man... :sjarmor:

Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprangridning er jo ikke noen sjelden sport men man hører jo bare om når fru Behn faller av.....

Men x til broren min var verdensmester i nattski orientering!!! Tror det er en lite publikumsvennelig sport...... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Jeg har drevet med sportsdans - latin i 15 år, og konkurrerte internasjonalt. Må si jeg savner det...men er vel blitt for gammel nå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller paintball aktivt (vel... du ser vel det av nicket mitt, ja...). Ikke den typen "lusk-deg-rundt-i-skogen-med-kamo", men sportsutgaven som spilles på bane. Laget mitt var i Stockholm i helga og spilte turnering (jeg kunne ikke, dessverre), de kom på 7. plass av 18 lag i Divisjon 1!

Hvis det er noen som har lyst til å prøve, så send meg ei melding, jeg kjenner til folk som spiller litt overalt her i landet. Eller kom og spill sammen med meg i Oslo en gang! Veldig adrenalinkickende sport uten at det er fare for liv og lemmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synkronturn (strandet-hval-versjonen av synkronsvømming?) :hoho:

Undervannsrugby - den minst publikumsvennlig av alle idretter! :o

Nei, jeg driver ikke med disse idrettene selv, men jeg kjenner folk som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spillte undervannsrugby en periode mens jeg studerte.

Fikk til stadighet en svømmefot/albue/snorkel/kne/hode (osv) slått mot ansiktet og hadde konstant hoven leppe og ømme ledd.

Men morsomt var det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drev på med bmx i et halvt års tid! Var kjempemorsomt, men fant fort ut at jeg heller ville satse på håndball så når lar jeg typen stå for bmxen, mens jeg følger med på hvert eneste løp!

Er kjempemorsomt.

8 syklister som sykler på en bmx bane. Banen består av forskjellige kuler og hopp som de må mestre... Førstemann i mål vinner, høres kanskje litt kjedelig ut, men det er kjempemorsomt!

Anbefaller alle som bor i nærheten av Sandnes/Stavanger området eller Moss/Sarpsborg og ellers alle andre om å besøke en av de ca 9 banene som er rundt om i landet! Det er kjempegøy! Og er for folk i alle aldre... =)

Vite mer om det? Gå inn på www.bmx.no eller www.turbooo.tk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Har ikke drevet med det selv, men noe som heter Vale Tudo.

En form for kampsport hvor alt er lov(bortsett fra å slå eller sparke i skrittet).

Vet ikke om det finnes for kvinner.

Her står man og hopper på hodet til hverandre og slår så lenge og hardt at hodet ser ut som en kjøttkake - et under at de overlever.

Sjekk her.

www.sherdog.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også drevet med sportsdrill - holdt på i mnage år før jeg ga meg som 19-åring. Savner det litt ennå, men nå er jeg for gammel, ja!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...