Gå til innhold

Asea-vann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest navnelapp

Veit du at det ikke er noen norske idrettsutøvere som drikker det vannet?

Det hadde nok ikkje den gode Ronnie latt seg gå hus forbi. Dei hadde blitt smurt utover bloggen hans før dei rakk å seie kake. Norske idrettsutøvarar vil nok i all hovudsak ty til middel med dokumentert effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Er du så streng med alle ting? La oss ta medikamenter feks... Dette man kaller lykkepiller, som blir skrevet ut til deprimerte mennesker. Har det den effekten det skal ha? Hvis du hadde en deprimert venn, som fikk sånne preparater og fortalte deg at de fungerte, hadde du sagt "nei, dette er bare svindel!" hvis du så at preparatet ikke hadde vært gjennom disse kriteriene du nevner her?

Eg kan love deg at alle lykkepillar har vore igjennom denne runden og fleire til. FDA, Food and Drug Administration i USA slepper ingenting forbi portane som ikkje har dokumentert effekt. At det også kan ha bieffekter, og ein masse medisinsketiske spørsmål knytta til seg, er ei anna historie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde nok ikkje den gode Ronnie latt seg gå hus forbi. Dei hadde blitt smurt utover bloggen hans før dei rakk å seie kake. Norske idrettsutøvarar vil nok i all hovudsak ty til middel med dokumentert effekt.

Kan du da forklare hvorfor Ronnie får en så stor forbedrings i ytelse etter å ha gått over til Asea vannet? Innbilling? Det er kanskje innbilling at han sykler i snørtogførit kilometer i timen på den videoen han postet også da?

Anonym poster: 72f25bae4c2dc4f7532be06281fea490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde nok ikkje den gode Ronnie latt seg gå hus forbi. Dei hadde blitt smurt utover bloggen hans før dei rakk å seie kake. Norske idrettsutøvarar vil nok i all hovudsak ty til middel med dokumentert effekt.

Så du sikta spesifikt til kjente idrettsutøvere da? Isåfall, hvorfor er det viktig at de er kjente?

Eg kan love deg at alle lykkepillar har vore igjennom denne runden og fleire til. FDA, Food and Drug Administration i USA slepper ingenting forbi portane som ikkje har dokumentert effekt. At det også kan ha bieffekter, og ein masse medisinsketiske spørsmål knytta til seg, er ei anna historie.

Da anbefaler jeg deg å lese litt mer om den typen medikamenter. Du kan starte her... Dette gjelder ikke bare for lykkepiller heller.

Du kan jo ta en titt på dette sitatet også, hvor de forteller litt om kriteriene til FDA.

"So why did the FDA approve these drugs? All they require is that there are two trials showing a statistical difference between drug and placebo. The drug company might have conducted 10 trials, and most have them might have failed to show positive results. Still, if there are two trials that have been successful, the antidepressant can be approved. And even in these two successful trials, it doesn't matter how large the drug effect is. It can be small enough to make no real difference in people's lives. It doesn't have to be clinically significant; It just has to be statistically significant."

Kilde

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Så du sikta spesifikt til kjente idrettsutøvere da? Isåfall, hvorfor er det viktig at de er kjente?

Da anbefaler jeg deg å lese litt mer om den typen medikamenter. Du kan starte her... Dette gjelder ikke bare for lykkepiller heller.

Du kan jo ta en titt på dette sitatet også, hvor de forteller litt om kriteriene til FDA.

"So why did the FDA approve these drugs? All they require is that there are two trials showing a statistical difference between drug and placebo. The drug company might have conducted 10 trials, and most have them might have failed to show positive results. Still, if there are two trials that have been successful, the antidepressant can be approved. And even in these two successful trials, it doesn't matter how large the drug effect is. It can be small enough to make no real difference in people's lives. It doesn't have to be clinically significant; It just has to be statistically significant."

Kilde

Lykkepillar veit eg ingenting om, og det er så vidt meg bekjent ikkje det vi diskuterer. Kjende idrettsutøvarar er interessante fordi dei heile tida må vere best, og dermed ville ha størst effekt av eit slikt mirakelmiddel. Og ikkje minst, dei ville vere mest interessante dersom dei kunne stå fram som brukarar med god effekt, og gje produktet god publisitet. Mitt stalltips er at dei ikkje vil prøve produkt som ikkje har dokuentert effekt, med god grunn. Det er dyrt, det er ingen dokumentasjon for dei fantastifulle beskrivelsane av dei patenterte kjemiske funksjonane til dette vatnet, det vert selt ved hjelp av svært tvilsomme salgsmetodar og det er svinedyrt. What's to like? Og at han fyren, som sjølv sel dette vatnet, syklar som ein tyrk når han drikk dette, meiner du verkeleg at det er dokumentert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykkepillar veit eg ingenting om, og det er så vidt meg bekjent ikkje det vi diskuterer.

Hvorfor skriver du at du lover de har gått gjennom diverse tester og godkjenning da? Du skriver at du ikke godtar at ting fungerer, om de ikke går gjennom kriteriene du nevner.

La oss si at legen din skrev ut antidepressiva til deg, fordi du var deppa, og du så de hadde en effekt. Hadde du heller valgt å høre på meg da, som sa at pillene dine bare var juks, og at effekten du opplever bare er tilfeldig?

Grunnen til at jeg tok opp denne sammenligningen er jo fordi du svarte mitt innlegg, hvor jeg fortalte at jeg hadde sett fysiske bevis, ved hjelp av blodprøver, på at dette fungerte på den måten de sier at det fungerer. Er du ikke enig i at det vil være urimelig av meg å da heller tro på en fremmed person som sier at det er svindel, enn mine egne erfaringer som har vært gjort i veldig kontrollerte omstendigheter?

Du tror at vannet ikke har noen effekt, utifra ting du har lest på internett. Jeg veit at vannet har en effekt, utifra fysiske bevis jeg har sett i det virkelige liv.

Jeg aner ikke hva godt jeg har av å ha høyere oksygenopptak i cellene mine, og jeg har ikke tenkt til å betale 900 kr i måneden for 4 flasker vann, men jeg veit at vannet har den effekten de reklamerer med.

Kjende idrettsutøvarar er interessante fordi dei heile tida må vere best, og dermed ville ha størst effekt av eit slikt mirakelmiddel.

Jeg er ganske sikker på at det er veldig mange idrettsutøvere som gjerne vil være best... Poenget er uansett at du ikke veit hvem som bruker dette vannet, enten de er kjente eller ikke.

Jeg er enig i at de som selger vannet ville brukt det som reklame at topputøver bruker det, men det avhenger jo av at de veit om det selv.

Hvor mange av topputøverne er det som bruker WheyTech? Et godt dokumentert proteintollskudd... Har du i det hele tatt hørt noen av dem nevne det? Jeg veit at det er noen av dem som bruker det, men PF bruker det ikke som reklame, og jeg er sikker på at de fleste som bor i Norge, aldri har hørt noen av utøverne fortelle om at de bruker produktet... Men like fullt, WheyTech er et bra produkt som gjør det det skal gjøre... Jeg har egentlig aldri hørt noe, gjennom media og den slags, at de bruker proteintilskudd, eller kreatin for den saks skyld, i det hele tatt.

Og ikkje minst, dei ville vere mest interessante dersom dei kunne stå fram som brukarar med god effekt, og gje produktet god publisitet.

Det gjelder alle slags tilskudd man tar. Gå inn på gullgrossisten og se på alle de forskjellige tilskuddene man kan bruke. Har du noen gang hørt noen av idrettsutøverne nevne noen ting om noe av det? Det eneste jeg har sett i media, er når de forteller om produktene til sponsorene sine.

Mitt stalltips er at dei ikkje vil prøve produkt som ikkje har dokuentert effekt, med god grunn. Det er dyrt, det er ingen dokumentasjon for dei fantastifulle beskrivelsane av dei patenterte kjemiske funksjonane til dette vatnet, det vert selt ved hjelp av svært tvilsomme salgsmetodar og det er svinedyrt. What's to like?

Det kan helt sikkert stemme.

Og at han fyren, som sjølv sel dette vatnet, syklar som ein tyrk når han drikk dette, meiner du verkeleg at det er dokumentert?

Jeg veit ikke hvem du snakker om her. Det eneste jeg kan om asea, er at jeg fikk de flaskene, og at legen fortalte meg at oksygenopptaket mitt blei bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Du snakkar som om du veit kva eg meiner om lykkepillar. Eg meiner ingenting om lykkepillar, eg har aldri brukt dei og eg kjenner ingen som brukar dei så vidt eg veit. Så vidt eg kjenner til har både norske og internasjonale helsestyresmakter ganske strenge krav til kva medisin som vert slept inn på apotek og ikkje minst i blåreseptordningane, men lykkepillar kan eg ikkje seie noko spesifikt om, eg har ikkje satt meg inn i det.

Dette vatnet har eg lese ein del om, mellom anna det Pernille Nylehn og andre kompetente folk skriv om kva dei har funne ut. Av det eg har lese om ASEA og andre mumbojumbopreparat/tilskot så kastar dei som sel desse midla/terapiane rundt seg med fine og tekniske ord for å forklare kva dei har gjort som gjer at akkurat dette er heilt spesielt. Dei som er fagfolk (eg er ikkje det) har i dei aller fleste tilfelle veldig enkelt pilla desse frasene frå kvarandre. Eg hadde mellom anna stor glede av å lese Pernille Nylehn sine artiklar om blodanalyse, det er eit veldig godt døme på at sjarlatanar brukar fine ord som viser seg å berre vere tøv, der dei ser soppvekst og giftstoff der legar ser heilt alminnelege blodceller.

Og han eg snakkar om er han som står bak bloggen det vert lenka til over her, noko med lavkarbo. Det var vel han som sykla?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakkar som om du veit kva eg meiner om lykkepillar. Eg meiner ingenting om lykkepillar, eg har aldri brukt dei og eg kjenner ingen som brukar dei så vidt eg veit. Så vidt eg kjenner til har både norske og internasjonale helsestyresmakter ganske strenge krav til kva medisin som vert slept inn på apotek og ikkje minst i blåreseptordningane, men lykkepillar kan eg ikkje seie noko spesifikt om, eg har ikkje satt meg inn i det.

Dette vatnet har eg lese ein del om, mellom anna det Pernille Nylehn og andre kompetente folk skriv om kva dei har funne ut. Av det eg har lese om ASEA og andre mumbojumbopreparat/tilskot så kastar dei som sel desse midla/terapiane rundt seg med fine og tekniske ord for å forklare kva dei har gjort som gjer at akkurat dette er heilt spesielt. Dei som er fagfolk (eg er ikkje det) har i dei aller fleste tilfelle veldig enkelt pilla desse frasene frå kvarandre. Eg hadde mellom anna stor glede av å lese Pernille Nylehn sine artiklar om blodanalyse, det er eit veldig godt døme på at sjarlatanar brukar fine ord som viser seg å berre vere tøv, der dei ser soppvekst og giftstoff der legar ser heilt alminnelege blodceller.

Jeg spurte deg om du hadde like strenge krav til alt, som du viser at du har til dette vannet, og brukte lykkepiller som et eksempel.

Du svarte egentlig ikke på spørsmålet, men skrev at du kunne love meg at de pillene var like godt testa pga FDA osv... Så da undersøkte jeg det litt, og fant ut at FDA slettes ikke har strenge krav, og at mye av dagens godkjente medisiner bare er placebo, noe som gjør at salget av de medikamentene kan kalles svindel, selv om de selges og deles ut av leger, som du refererer til som "kompetente folk".

Greit, så fagfolk gir gjerne ut medikamenter som beviselig ikke fungerer, og på den måten lurer pasientene sine, men du syns fortsatt at jeg heller burde høre på dem når de forteller meg at et produkt jeg har fått fysisk bevis på at fungerer, ikke fungerer?

For jeg regner jo med at det er det du mener, når du argumenterer imot mine opplevelser, og sier at det bare var tilfeldig.

Svar på dette enkle spørsmålet her:

Når jeg har sett, under mine egne, personlige og kontrollerte omstendigheter, at dette vannet har økt oksygenopptaket i cellene mine, er det da rimelig av meg å forkaste mine egne erfaringer til fordel for noe mennesker jeg ikke kjenner, har skrevet på internett?

Ja, det er leger som sier at vannet ikke fungerer, så de kan en del om relaterte ting, men leger skriver jo villig ut piller som beviselig ikke fungerer... Hvorfor, for meg, er nettbloggen til en lege, mer pålitelig enn mine egne blodprøver?

Igjen, jeg har fysisk sett at det fungerer, i blodprøver, så hvorfor i all verden skal jeg heller tro på andre mennesker, som ikke ser ut til å ha noe erfaringer med produktet en gang (feks hu legen du linka til)? De skriver jo faktisk at de ikke veit hva som er i vannet, fordi de ikke finner noe om det.

Jeg ser heller ikke at det finnes noen tester som viser at vannet ikke har noe effekt. Det er jo bare spekuleringer. Jeg mener at dems spekuleringer ikke er mer troverdige enn min blodprpøver, for meg... For deg er jo dette bare en anekdote, men for meg er dette ting jeg ser med mine egne øyne.

Og han eg snakkar om er han som står bak bloggen det vert lenka til over her, noko med lavkarbo. Det var vel han som sykla?

Jeg har ikke sett den linken. Jeg har ikke noe interesse av disse Asea-produktene, så jeg har ikke satt meg noe inn i det.

Jeg så forresten i linken til lurine, at det visstnok er flere idrettsutøvere som både bruker og selger vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Berre drikk vatnet, du Yme. Men eg vonar du forstår at det at det muligens virkar på deg ikkje inneber at det virkar på alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre drikk vatnet, du Yme. Men eg vonar du forstår at det at det muligens virkar på deg ikkje inneber at det virkar på alle.

Nei, det er så dyrt, og jeg merker ikke noe forskjell i hverdagen, så det kommer jeg nok ikke til å gjøre. Ikke har jeg noe tro på sånne MLM-greier heller.

Hvis vannet gir meg bedre oksygenopptak, har jeg ikke noe forståelse for at det ikke skal fungere på andre. Om asea bare er svindel, så vil det jo ikke fungere på noen, men ikke på andre. Da ville det ikke fungert på noen (med unntak av sånne placeboeffekter, men placebo fungerer jo ikke på cellene, og spesielt ikke hos et menneske som ikke veit hva produktet skal gjøre en gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det du kjem til viss du trykker på lenka lurine la ut. Og les heilt ned.

Jeg leste den da hu la den ut ista. Leste slutten igjen nå, men jeg tror ikke jeg skjønner hva du sikter til. Er det det at det har stoppa opp i statene?

Jeg har også fortalt deg at jeg har lest det, og referert til deler av det som står der... Har du ikke lest innleggene mine?

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig BEVISER ikke dine blodprøver noe som helst, Yme.

De beviser det for meg. For alle andre er det anekdoter... Jeg føler at jeg har lagt ganske mye vekt på at det er det jeg mener.

Når jeg drikker det vannet, har cellene mine høyere oksygenopptak. Det er et godt nok bevis for meg, selv om det ikke er noe jeg kunne fått publisert i en vitenskapelig artikkel.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du snakkar som om du veit kva eg meiner om lykkepillar. Eg meiner ingenting om lykkepillar, eg har aldri brukt dei og eg kjenner ingen som brukar dei så vidt eg veit. Så vidt eg kjenner til har både norske og internasjonale helsestyresmakter ganske strenge krav til kva medisin som vert slept inn på apotek og ikkje minst i blåreseptordningane, men lykkepillar kan eg ikkje seie noko spesifikt om, eg har ikkje satt meg inn i det.

Fakta om antidepressiva

  • Antidepressiva er legemiddel som blir brukt i behandling av en rekke psykiatriske tilstander, først og fremst depresjon, angst og tvangslidelser.
  • Antidepressiva av typen Selektive serotoninreopptakshemmere (SSRI) blir populært kalt «Lykkepiller».
  • Pillene fungerer slik at de påvirker serotonin-nivået i hjernen. Serotonin er et transmitterstoff som regulerer humøret.
  • Kjente bivirkninger av antidepressiva er i følge Norsk legemiddelhåndbok kvalme, hodepine, svetting, skjelving og vedvarende seksuelle bivirkninger. Av sjeldnere, men alvorligere bivirkninger nevnes kramper og hypnatremi.
  • Enkelte studier har hevdet at medikamentet kan øke risikoen for selvmord, men forskningsresultatene er ikke entydige på dette feltet og har blitt tilbakevist i andre studier.

Kilde: Wikipedia, Norsk legemiddelhåndbok, Statens legemiddelverk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje eg skal satsa på ekte Aasen-vatn? 1000 kr månaden.

Bruk destillert sukkervann isteden da, siden salt allerede er oppbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau. med Aasen-vatnet innanbords freistar det å kryssa landet både på langs og på tvers.

Endret av Rskre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau. med Aasen-vatnet innanbords freistar det å kryssa landet både på langs og på tvers.

Også begynner man å dikte opp fantasispråk, fordi man får helt skinnsyk bra oksygenopptak i hjernen! ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...