Gå til innhold

Hodepine i vel en uke...Bihulbetennelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt hodepine nesten konstant fra morgen til kveld i vel en uke nå. Den sitter fremme på pannen og rundt øynene, og forverrer seg når jeg kaver eller bøyer meg.. Ibux og paracet virker ikke. Tok Cataflam (migrenemedisin) i går og idag, den løsnet litt på smertene i pannen, men ikke rundt øynene. Er litt bedre i dag, men det pleier å forverre seg utover ettermiddag kvelden.

Nå (lørdag) har jeg hatt vondt i hodet konstant siden tirsdag.

Jeg har vært inne på bihullbetennelse, men kan jeg ha det når jeg bare er småtett i nesen?

Kan det være jeg trenger pc-biller? Det blir ikke akkurat bedre av å se på TV eller sitte forran pcen..

Var hos kiropraktoren min på torsdag, hun pleier alltid å løse opp hodepinen (sliter med spenningshodepine), men denne gangen hjalp det ikke. Og smerten er annerledes. Den pleier ikke å sitte i øynene å..

Hun nevnte det kunne være at blodtrykket mitt variere og blir for høyt til tider og det kan være årsaken til smertene.. Men ikke vet jeg..

Litt mange spm nå, men er rådløs.. Vil ikke fortsette å ta flere piller heller, og føler ingenting hjelper..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ha det høres veldig bihulebetennelse ut.. sliter mye med det. har det opp til flere ganger i året.. gjærne i etterkant av en forkjølelse, men trenger ikke alltid være forkjøla heller.. det er bihulene som er tette og betennte, trenger ikke ha noe med nesa å gjøre.. smertene mine sitter i panna, rundt øye og spesiellt øyenbryn partiet..er det riktig ille får jeg vondt i jekslene også (oppe) har blitt rådet til å bruke nesespray flittig, men det har ikke pleid å hjulpet meg. kan være en ide å ta en varm dusj å stå i dampen en tid, det kan løsne litt på slimet så det kommer ned i nesa/halsen og smertene forsvinner ;) det vil gå over men kan ta en tid. blir smertene helt utholdelige fikses det med antibiotika :) go bedring

Skrevet

ha det høres veldig bihulebetennelse ut.. sliter mye med det. har det opp til flere ganger i året.. gjærne i etterkant av en forkjølelse, men trenger ikke alltid være forkjøla heller.. det er bihulene som er tette og betennte, trenger ikke ha noe med nesa å gjøre.. smertene mine sitter i panna, rundt øye og spesiellt øyenbryn partiet..er det riktig ille får jeg vondt i jekslene også (oppe) har blitt rådet til å bruke nesespray flittig, men det har ikke pleid å hjulpet meg. kan være en ide å ta en varm dusj å stå i dampen en tid, det kan løsne litt på slimet så det kommer ned i nesa/halsen og smertene forsvinner ;) det vil gå over men kan ta en tid. blir smertene helt utholdelige fikses det med antibiotika :) go bedring

Takk for svar:) Så jeg kan ha det uten at jeg har mye slim som kommer ut? Det gir egentlig mening, merket nå også når jeg tygget en hard snop at det presset veldig under øyet..

Noe annet enn nesespray og varm dusj som hjelper?

Vet du hvorfor det føles verre når jeg har satt litt på pcen?

Skrevet

Ja! Dvs. hvorfor det føles verre ved PC'n aner jeg ikke, men gå på apoteket og kjøp et "nesehorn". Det er vel lovlig sent i dag med mindre du bor i en stor by med vaktapotek, men "first thing" mandag. Så skyller du med saltvann (oppskrift følger med hornet). Jeg gikk halve fjoråret med en gjenstridig bihulebetennelse, (hadde to sinna forkjølelser på rad) og den gav seg ikke før jeg omsider kom på at "Herregud, jeg har jo et nesehorn liggende". Jeg skylte morgen og kveld i en måned og betennelsen måtte etterhvert gi tapt.

Ble forkjølet i jula igjen, men da begynte jeg å skylle med en gang, og selv om jeg kjente tegn til bihulebetennelse noen dager så gav den seg i løpet av en ukes tid.

Skrevet

Takk for svar:) Så jeg kan ha det uten at jeg har mye slim som kommer ut? Det gir egentlig mening, merket nå også når jeg tygget en hard snop at det presset veldig under øyet..

Noe annet enn nesespray og varm dusj som hjelper?

Vet du hvorfor det føles verre når jeg har satt litt på pcen?

det kan jo tenkes det har noe med at du anstrenger området rundt betennelsen..men det vet jeg ikke..kan jo også tenkes du har dårlig syn separert fra bihulebetennelsen :)
Skrevet

Jeg har hatt en del bihulebetennelser, og det har alltid vært mulig å løsne opp litt slim ved å holde fjeset over en bolle med glovarmt vann. I tillegg har jeg alltid vondt i kjeven/tennene i tillegg, samt at Paracet og neseskylling hjelper godt. Har aldri hatt det uten å være forkjølet først.

Anonym poster: cbf8b2c48c3208102c57bc42dbf00eb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...