Gå til innhold

-Ja, jeg har høy lønn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Bare å finne frem spyposen......

http://www.nettavise...icle3556388.ece

Er din høye inntekt fortjent?

- Ja, jeg har høy lønn. Men deler du inntekten på antallet arbeidstimer tjener nok ikke jeg mer enn de fleste. At jeg tjener mye gir meg og familien min muligheter vi ikke ville hatt uten god økonomi. Samtidig er jeg klar over at jobben min er et verv som kan forsvinne når som helst.

Pisspreik. Det finnes mennesker i dette landet som jobber MINST like mye som henne og tjener betraktelig mindre, for ikke å snakke om de dårlige pensjonsordningene de har i forhold til disse menneskene.

Benytter også anledningen til å fortelle om hjernevaskingen av datteren også:

Får hun også velge sitt politiske engasjement selv?

- Jeg skal være så ærlig å si at jeg ville nok blitt skuffet om hun engasjerte seg i Fremskrittspartiet. Maud skal selvsagt få velge helt selv, men jeg håper jeg har gitt henne den nødvendige ballasten i ryggsekken til at hun ikke velger det.

Med andre ord har hun mislykkes totalt som mor om datterne engasjerer seg borgerlig? Hersketeknikk i stor stil.

Så flott at hun synes hun fortjener millionlønn som leder for en fagforening. Mens mange Norges hardtarbeidende kvinner og menn har en brøkdel av lønna, kan hun meske seg med sine millioner og "gi henne og familien muligheter de ikke ville hatt uten god økonomi" som hun så pent sier det selv...

Sosialismens sanne ansikt kaller jeg det. De roper om moderasjon til høyre og venstre, men selv bader de i penger og pensjonsordninger de vanlige bare kan drømme om.

:kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble faktisk litt kvalm av innlegget ditt, ja.

Anonym poster: 11f5057e49a27ea4569514b1568b076c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg orker å gå alt for mye i detaljer, men er du klar over hva det vil si å være en leder på landsbasis?

Lønna er som regel den den er for en grunn. Om du jobber som frisør med fast arbeidstid, lite ansvar og fleksibiliteten som det medfører... Så får du lønna du fortjener. Akkurat som en leder ikke har fast arbeidstid, mye ansvar og lite fleksibilitet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Hun er som LO pamper flest. Når det gjelder seg selv og den engere krets er lønn og andre goder selvsagt fortjent. Samtidig som de tordentaler når sykepleiere og barnehageassistenter ikke har mer enn en fjerdedel av finansanalytikere og hjernekirurger.

Dessuten går også hun i den usmakelige likestillingsfella, som hun selv sier, sitat;

"Vi har jobbet aktivt innad i LO for å sørge for likestilling på flere nivå. Du kan gjerne kalle det for kvotering, men det vi har vedtektsfestet kaller jeg kjønnsbalanse. Kvinner er halvparten av befolkningen, selvsagt skal vi ha halvparten av innflytelsen. I våre råd, utvalg og delegasjoner skal minst førti prosent være av et annet kjønn."

Greit nok å være ærlig å kalle det kvotering men den der "vi er halvparten" retorikken er i beste fall meningsløs. Den dagen kvinner mener det skal gjelde motsatt vei med tanke på rettigheter for menn til egne barn, muligheter til å være hjemme, permisjoner ++ da kan vi diskutere. Problemet til kvinner er at de "krever" halvparten av menns arena uten å knapt fire en tomme på egen arena.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg orker å gå alt for mye i detaljer, men er du klar over hva det vil si å være en leder på landsbasis?

Lønna er som regel den den er for en grunn. Om du jobber som frisør med fast arbeidstid, lite ansvar og fleksibiliteten som det medfører... Så får du lønna du fortjener. Akkurat som en leder ikke har fast arbeidstid, mye ansvar og lite fleksibilitet

Den er det den er av en grunn ja, men ikke av grunner du oppgir og heller ikke aktuell LO-leder. Det handler lite om tid, og ikke så mye om ansvar heller. Det det handler aller mest om, og som gjør at de dyktige næringslivslederne får stadig mer, er rett og slett en normal og fornuftig markedstilpassing. De er verdt det, rett og slett. De får den samme lønna et annet sted, for å gi det inn med teskje for de som ikke skjønner hva som menes med verdi. MEN: Ingen må fortelle meg at denne dama hadde fått en million hvor som helst i næringslivet. At en fagforeningspamp (med unntak av Flåthen) skal ha million lønn er bare tullete. Omtrent som denne lederen for det kommunale eiendomsselskapet som fikk 4-5 mill for å forvalte våre eiendommer. Man får endel for stillingsnivå, endel for det store ansvaret men i hovedsak betales folk 1,2 og flere mill fordi de rett og slett kan få det ellers i markedet. Og vil man ha akkurat den personen som betaler man det, fordi bedriften eller org. ser at det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, LO.... Dersom alle medlemmene som ikke er enige i politikken deres melder seg ut ville de bli en liten fisleforening. Men det gjør de ikke, fordi LO har monopol på flere områder. De er en maktfaktor .

Gjør som vi sier , ellers......

Høres ut som noe annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sitat:

- Hvem ønsker du dit peppern gror?

- Jeg har vært der peppern gror, og der er det godt og varmt, det er mange jeg unner en ferie dit. Men jeg skjønner hva du mener, og skulle gjerne sendt Tybring-Gjedde en tur ut av landet. Han hadde nok hatt godt av litt varme og å se at det finner mye flott kultur også andre steder enn i Norge.

Jeg lurer fryktelig på hvorfor hun synes det er greit å si slikt.

Kjære Trine Lise Sundnes; Mobbing, inkludering, toleranse, hva betyr de ordene egentlig for deg, er det greit å ønske de som har andre meninger enn deg dit pepper'n gror? Er det toleranse kun når andre er enig med deg?

Jeg er egentlig ikke så veldig enig med Tybring Gjedde, men det er slik dobbelmoral som hun utviser, og mangelen på å kunne se det hos seg selv som virkelig skremmer meg.

Anonym poster: b698afd2740d1494e0005fd5ba604ae9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tjener hun egentlig??

Anonym poster: 362045fdba7a12a42f036eb82502b47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, LO.... Dersom alle medlemmene som ikke er enige i politikken deres melder seg ut ville de bli en liten fisleforening. Men det gjør de ikke, fordi LO har monopol på flere områder. De er en maktfaktor .

Gjør som vi sier , ellers......

Høres ut som noe annet.

Jeg ble kvalm av å lese artikkelen. Jeg ville skamme meg fullstendig hvis mine foreldre uttalte seg slik. Herregud, jeg er så heldig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Summers

Hun får sikkert lønna hun fortjener, men det blir for dumt å si at hun ikke tjener mer enn de fleste, selv om hun skulle jobbe dobbelt så mange timer som normalt ville hun tjent mer enn de fleste.

Forstår ikke at en mor kan bli skuffet over at datteren velger et annet parti enn henne selv, og heller ikke at moren tør å si det høyt, både med tanke på hvordan andre vil reagere og presset det kan sette på dattera.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer skremmende at man ikke kan bli leder i LO om en ikke er ihuga AP tilhenger. At hun sier at Tybring-Gjedde kan dra et vist sted. Er nok populært og det uker sjansene for å bli gjenvalgt.

Ellers kan jeg knapt tenke med noen større hyklere en norske soialister. Kan de sope inn penger så bruker de alle muligheter de har. Bare se på vennene til Giske eller tidligere AP politikere som får topplønn.

Anonym poster: 5f13fdef7ffc92528eae607fdcc573dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får sikkert lønna hun fortjener, men det blir for dumt å si at hun ikke tjener mer enn de fleste, selv om hun skulle jobbe dobbelt så mange timer som normalt ville hun tjent mer enn de fleste.

Forstår ikke at en mor kan bli skuffet over at datteren velger et annet parti enn henne selv, og heller ikke at moren tør å si det høyt, både med tanke på hvordan andre vil reagere og presset det kan sette på dattera.

Har du ikke tenkt på at jobben hennes krever mye jobbing etter arbeidstid. Og det er en ansvarsfull jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ikke tenkt på at jobben hennes krever mye jobbing etter arbeidstid. Og det er en ansvarsfull jobb.

Den dagen jeg hører en sosialistisk politiker si dette om private bedriftseiere tror jeg det snør i helvette. Og for å si det slik - de jobber langt mer og med dårligere betingelser enn dette mennesket som lever på andres verdiskapning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen jeg hører en sosialistisk politiker si dette om private bedriftseiere tror jeg det snør i helvette. Og for å si det slik - de jobber langt mer og med dårligere betingelser enn dette mennesket som lever på andres verdiskapning.

Hun skatter da ikke mindre enn private bedriftsledere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun skatter da ikke mindre enn private bedriftsledere.

Du er ikke så smart du... La meg forklare, det offentlige er lønnet av det private. Tok du den? Altså, det offentlige skaper ikke verdier, det gjøres i det private. Skatt i det offentlige kunne egentlig vært avskaffet og de kunne oppgitt lønnen i netto.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Summers

Har du ikke tenkt på at jobben hennes krever mye jobbing etter arbeidstid. Og det er en ansvarsfull jobb.

tror du hun jobber mer enn dobbelt så mye som andre?

Ja det er en ansvarsfull jobb, men spørsmålet var om hun hadde høyere timelønn enn folk flest, det har hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke så smart du... La meg forklare, det offentlige er lønnet av det private. Tok du den? Altså, det offentlige skaper ikke verdier, det gjøres i det private. Skatt i det offentlige kunne egentlig vært avskaffet og de kunne oppgitt lønnen i netto.

Men det spiller ingen rolle for henne. Hun mottar lønn og skatter av den like mye som en bedriftsleder i det private. Mye i det offentlige drives også som bedrifter hvor kunder som bruker tjenesten betaler for bruken. LO får en stor del av inntektene fra de som velger å betale medlemsavgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Du er ikke så smart du... La meg forklare, det offentlige er lønnet av det private. Tok du den? Altså, det offentlige skaper ikke verdier, det gjøres i det private. Skatt i det offentlige kunne egentlig vært avskaffet og de kunne oppgitt lønnen i netto.

Det du skriver er helt riktig, og det er utrolig hvor mange som ikke forstår dette.

MEN hva angår Trine Lise Sundnes så er hun faktisk ansatt i i privat sektor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...