Gå til innhold

Hvordan ser invitasjonene deres ut?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei.

Jeg er endelig ferdig med å lage invitasjonene våre, og jeg må si jeg ble ganske fornøyd. Men nå lurer jeg på: Hvordan ser deres invitasjoner ut, har dere klipt og limt, scannet bilder, tegnet, malt, kjøpt ferdige invitasjoner eller fått et trykkeri til å lage?

Selv har jeg klipt og limt til den store gullmedaljen, synes jeg.

Våre invitasjoner består av kremhvite kvadratiske kort. Utenpå har jeg limt rødt, tynt morbærpapir på den venstre siden. I tillegg har jeg gullklistremerker med teksten "innbydelse" og "bryllup". Som prikken over i-en har jeg limt på pressede firkløvere (kjøpt på Panduro). Inni skal jeg lime ark med teksten på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også ganske stolt. Har klippet og limt jeg da, men det ser ikke amatørmessig ut syns jeg!

Kvadratiske mørkerøde kort. Utenpå har jeg først limt bølgepapp (kvadrat), oppå den er det limt kvistpapir (grovt , beige papir) litt mindre enn bølgepappen. Kvistpapiret har jeg revet slik at det får en ujevn kant. Oppå der ligger det tre løvblader (i forskjellige brune nyanser). Løvbladene er satt på med tykk tape slik at de heves litt opp. Inni limes innbydelsen. Den er skrevet på det samme kvistpapiret.

Konvolutter i samme mørkerøde farge.

Er fornøyd! Har kosa meg fælt! :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Chiquita, dine invitasjoner ligner i grunn ganske mye på mine, bare at jeg har brukt rødt tynt papir istedet for rosa stoff.

Kanskje jeg må bruke bordkortene dine som inspirasjon, så langt har jeg nemlig ikke kommet ennå.

Ingeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre innbydelser er A4-papp, brettet på midten. Fargen er gyllen lysbrun, høstbryllup.

Silkebånd som går i stripene gull, hvitt og brunt, limes på forsiden i venstre hjørne (som en skjeiv stripe.....). På silkebåndet limes det fast en liten brun calla (falsk blomst). På callaen limes det på en bitteliten sløyfe i brunt og hvitt bånd.

På høyre side øverst skal vi ha vårt monogram i mørkt brunt og gull.

Nederst til høyre limes "innbydelse" på i gullbokstaver.

Inne i innbydelsen limes champagnefarget ark m/ teksten som er klippet til med kantsaks. Det knytes et tynt silkebånd i hvitt rundt hele midten av innbydelsen, m/ 2 gullringer hengende inne i innbydelsen. Vi skal legge en haug med gullhjerter (confetti) i innbydelsene før de sendes. Når mottaker åpner, ramler de ut.....

Bordkortene blir nesten like innbydelsen.

På sanghefte blir førstesiden av samme gyllen lysbrune farge. Kirkeprogrammet er også i den fargen. Er utrolig fornøyd blitt vi altså :danse::wink: :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaare invitasjoner ble laget i to versjoner; en for de norske gjestene og en for de engelske. Den norske versjonen var mer uformell, med et veldig fint (om jeg faar si det selv!) bilde av min kjaere og meg paa fjellet, printet paa et kremfarget kort (det er saanne standard kort man faar i en serie i bokahndelen - veldig fine). Teksten var i burgunder. De engelske invitasjonene var storre og besto av et brevark i samme serien som kortene, brettet som et kort. Det var kun burgunder tekst.

Det var mye jobb, men vi har fatt mange hyggelige tilbakemeldinger saa det var verdt alle timene foran pc'en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiquita, dine invitasjoner ligner i grunn ganske mye på mine, bare at jeg har brukt rødt tynt papir istedet for rosa stoff.

Vårt stoff er egentlig ikke rosa (er bare litt dårlig bilde)

Stoffet er tynt, og litt "gjennomsiktig", og i en vinrød farge....

Så egentlig blir det ganske likt da

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til planlegging, har vi nesten lagt aller mest arbeid i invitasjonene. Vi har laget dem etter modell av en gammel filmplakat (To Have and Have Not med Lauren Bacall og Humphrey Bogart).

Vi tok proffe bilder i 40-tallsstyling før de ble behandlet til den store gullmedalje i Photoshop. Deretter skrev jeg teksten (som er en slags innbydelse til en film noir-premiere av filmen "Gift" med oss i hovedrollene), mens min kjære lagde layouten. Legger siste hånd på verket i disse dager, så nå er det bare å få sendt ut spetakkelet. Har til og med laget to varianter: en romantisk til familien, og en litt frekkere til venner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er invitasjonene våre

Selve invitasjonsteksten er printet ut på A5-ark (teksten står på høyre side av kortet når man bretter det ut) som er festet inni kortet med en tynn sølvtråd i ryggen.

Er akkurat ferdig med dem, de sendes ut i morgen. :hoppe:

Jeg skal også lage bordkort i noe av den samme stilen, som skal henges på glassene med små klyper. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *-*Pinky*-*
Her er invitasjonene våre

Selve invitasjonsteksten er printet ut på A5-ark (teksten står på høyre side av kortet når man bretter det ut) som er festet inni kortet med en tynn sølvtråd i ryggen.

Er akkurat ferdig med dem, de sendes ut i morgen. :hoppe:

Jeg skal også lage bordkort i noe av den samme stilen, som skal henges på glassene med små klyper. :-)

De var veldig pene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må skryte litt, for venninnen min har designet våre og jeg synes de er kjempe stilige! Har de som pdf-fil her, men jeg vet ikke om det er mulig å legge de ut noe sted her! Er liksom ikke så flink til å forklare :oops:

Kan jo prøve..

Forside: rosa med to hjerter på midten, i underkant av hjertene er monogrammet vårt!

Bakside: Kun monogrammer vårt

Innside: På venstre side er teksten til From this moment on og en rosa rose øverst i hjørne og på høyre side over teksten samme hjertene som på forsiden..Printes på kremfarget ark!

De er veldig fine, men som sagt er ikke såååå god til å forklare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken min elskede eller jeg er særlig fingernemme, eller har særlig god tålmodighet :oops: når det gjelder å klippe, lime og fikse.

Så vi gjør det temmelig enkelt. Vi har funnet et nydelig ark på en bokhandel, det er lysere enn kremhvitt, men ikke helt hvitt, med små "biter" av sølv strødd utover hele arket. Falt helt pladask for det arket. Veldig stilig og dekorativt, uten å bli "glorete".

Ett A4 ark deler vi til to innbydelser, og bretter arket til A6(?) format. På forsiden skriver vi:

-Invitasjon (til vårt bryllup, -ikke helt sikker på dette) med sølvgrå tekst.

-Inni skal det stå litt praktisk info på venstre siden; båten går fra kaien..., adr til selskapslokalet, tlfnr til toastmaster.

-På høyre side står selve invitasjonen, litt høytidlig formulert, rammet inn i en sølvgrå ramme.

Jeg skal ha en enkel og stilren kjole, og har valgt en klassisk bukett i rødt og grønt med små perler i. Både borddekorasjon, sanghefte og bordkort blir holdt i samme stil.

Klemmer fra Fortunateangel

Gifter meg med drømmeprinsen min 7.august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...