Laina Skrevet 25. mars 2004 #81 Del Skrevet 25. mars 2004 Uansett synes jeg det var fine ord Alexx det eneste jeg har å si er at vi trenger ikke FORBEDRING i slakteriene vi trenger AVSKAFFELSE Er du vegetarianer Alexx? Sånn at du vet det- Poirot er bare ute etter å kverulere, ikke bry deg om det Kanskje du vil svare på hvordan det skal løses i praksis? Og dette med jakt, dersom det også er et stort problem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gerotten Skrevet 25. mars 2004 #82 Del Skrevet 25. mars 2004 Kanskje du vil svare på hvordan det skal løses i praksis? Og dette med jakt, dersom det også er et stort problem... Det er da virkelig ikke noe problem du kjenner jo politikere. Hvis det virkelig hadde blitt fakta at politikere bestemte at all utnyttelse av dyr skulle oppheves, ville det jo ta en tid før det blir realitet Det ble bestemt at hanngriseungene skulle få bedøvelse ved kastrering(som skjer ved at menneske brutalt skjærer i grisen.Det hele tar ikke så lang tid.Men det betyr ikke at det ikke er vondt.Grisene skriker i smerte og redsel)Dette ble vedtatt for to år siden.Men blir ikke i verksatt før i 2009!! Altså hadde det blitt satt en dato all slakt skulle opphøre, og da ville men sannsynligvis ha regnet dette ,og rett og slett sluttet og avle opp så mange dyr en stund før datoen loven skulle iverksettes. En annen mulighet er å rett og slett bare la dyrene gå.La naturen gå sin gang.Dyrene klarer seg da fint i naruren, det er jo tross alt her de er ment til åvære Når det gjelder jakt, så skjønte jeg ikke helt, men hvis du mente at det ble får mye elg, så ville jeg slappet av litt var jeg deg.. Elgen gjør da ingen fortred, og gjør den det er det ingenting vi kan gjøre med det.Den hører til i skogen og der skulle den få vært i fred for vår innblanding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 26. mars 2004 #83 Del Skrevet 26. mars 2004 Det er da virkelig ikke noe problem du kjenner jo politikere. Hvis det virkelig hadde blitt fakta at politikere bestemte at all utnyttelse av dyr skulle oppheves, ville det jo ta en tid før det blir realitet Det ble bestemt at hanngriseungene skulle få bedøvelse ved kastrering(som skjer ved at menneske brutalt skjærer i grisen.Det hele tar ikke så lang tid.Men det betyr ikke at det ikke er vondt.Grisene skriker i smerte og redsel)Dette ble vedtatt for to år siden.Men blir ikke i verksatt før i 2009!! Altså hadde det blitt satt en dato all slakt skulle opphøre, og da ville men sannsynligvis ha regnet dette ,og rett og slett sluttet og avle opp så mange dyr en stund før datoen loven skulle iverksettes. En annen mulighet er å rett og slett bare la dyrene gå.La naturen gå sin gang.Dyrene klarer seg da fint i naruren, det er jo tross alt her de er ment til åvære Tror du virkelig at sauer, kuer og griser ville klart seg i naturen på vinterstid? Uten mat? Dette er dyr som er vant til å være i fangenskap, og det er ikke bare å slippe de løs. De er ikke vant til å klare seg selv, ihvertfall ikke på vinterstid.Dessuten ville det gått utover veldig mange andre dyr, dersom husdyrene våre skulle begynne å beite der det ikke er naturlig. I tillegg ville det trolig blitt et stort problem når disse tamme dyrene gikk fritt omkring. Jeg lurer på hvor mange som ville blitt påkjørt? Dessuten ville det rett og slett vært dyreplageri å slippe griser løs i den tilstanden griser er nå for tiden. (Griser er dessverre avlet frem for å produsere mest mulig kjøtt. De er mye lengre nå enn de er fra naturens side, og dersom en hanngris parrer en hungris, knekker hungrisens rygg... Nok et makabert eksempel på hvor langt husdyrholdet i Norge har gått.) Når det gjelder jakt, så skjønte jeg ikke helt, men hvis du mente at det ble får mye elg, så ville jeg slappet av litt var jeg deg.. Elgen gjør da ingen fortred, og gjør den det er det ingenting vi kan gjøre med det.Den hører til i skogen og der skulle den få vært i fred for vår innblanding. Ja, elgen hører til i skogen, men dersom den ikke finner nok mat der, trekker den til tettbebygde strøk. Dersom elgstammen skal få formere seg fritt uten vår innblanding, vil nok elgen etterhvert gjøre noen fortred. (Mannevonde elger er det flere eksempler på...) Og du kan da umulig mene at det er bra for dyrene å sulte? Eller bli påkjørt fordi de må lete etter mat der det bor massevis av mennesker? At dyr i Norge har krav på langt bedre levekår enn de har i dag er det ingen tvil om. Men jeg blir litt oppgitt over "lettvinte løsninger" som er lite gjennomtenkt. Dersom man tenker på dyrenes ve og vel, må man tenke litt lenger enn hvordan de har det i dag. Man må finne en løsning på problemet, og prøve å tenke hvilke konsekvenser denne løsningen vil få for dyrene i ettertid. Og også hvilke konsekvenser det vil gi for samfunnet, og Norges natur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gerotten Skrevet 29. mars 2004 #84 Del Skrevet 29. mars 2004 Vet du hva vi skal nok finne en løsning.Det viktigste er å befri dyrene, resten er bagateller i den store sammenheng. Vi må nok bare belage oss på å gi noe av territoriumet tilbake til dyrene.Vi lar dem være i fred, og er du så heldig å komme over ett, skal du bare betrakte denh fra avstand, og være glad for det du nettopp så Først må torturen stanses.Det blir en lang og vanskelig kamp, men alt avhenger av oss mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOFFEN Skrevet 30. mars 2004 #85 Del Skrevet 30. mars 2004 Vet du hva vi skal nok finne en løsning.Det viktigste er å befri dyrene, resten er bagateller i den store sammenheng. Vi må nok bare belage oss på å gi noe av territoriumet tilbake til dyrene.Vi lar dem være i fred, og er du så heldig å komme over ett, skal du bare betrakte denh fra avstand, og være glad for det du nettopp så Først må torturen stanses.Det blir en lang og vanskelig kamp, men alt avhenger av oss mennesker Ja men først og fremst politikerne!De er jo ikke akkurat inntressert Det blir bare snikk snakk i det lange løp De driter i dyrene De er bare pingler og streber etter å bli populære hos de store gutta Æsj jeg blir kvalm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 31. mars 2004 #86 Del Skrevet 31. mars 2004 Ingen av dere svarer konkret på hvordan problemet skal løses. Det er flott med folk som engasjerer seg, men prøvå engaser dere i å løse problemet i stedet for bare å skrike opp om hvor forferdelig det er! Lettvinte løsninger som "bare å slippe dyrene løs" vil ikke gi dyrene noe bedre liv. Og for all del! Tenk litt lenger enn bare på dyrene som lever i fangenskap. Prøv å tenk over hvilke konsekvenser det vil gi for de dyrene som lever fritt i landet vårt. Problemløsning består i handling og konsekvens. Er ikke konsekvensen av handlingen god, er heller ikke handlingen god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 31. mars 2004 #87 Del Skrevet 31. mars 2004 Ingen av dere svarer konkret på hvordan problemet skal løses. Det er flott med folk som engasjerer seg, men prøvå engaser dere i å løse problemet i stedet for bare å skrike opp om hvor forferdelig det er! Lettvinte løsninger som "bare å slippe dyrene løs" vil ikke gi dyrene noe bedre liv. Og for all del! Tenk litt lenger enn bare på dyrene som lever i fangenskap. Prøv å tenk over hvilke konsekvenser det vil gi for de dyrene som lever fritt i landet vårt. Problemløsning består i handling og konsekvens. Er ikke konsekvensen av handlingen god, er heller ikke handlingen god. Godt sagt! Det er ikke bare å komme med lettvinte løsninger som å slippe dyra fri. Det er ugjennomtenkt og dumt, og vitner om hvor naive dere er! (Gerotten og Loffen). Hvor mange kuer tror dere hadde overlevd første vinteren? Jeg har gris selv, og vet at de elsker varme. (Min gris har "fast plass" klint inntil oljeovnen). Grisunger må ikke være utendørs om det er under 10 grader, da får de veldig lett lungebetennelse. (og dør uten behandling!). Det blir til opplysning kaldere enn 10 grader i norge, vinterstid... Hvorfor ikke heller kjempe for at dyr skal få det bedre hos oss mennesker? :klø: Det hadde det jo vært fornuft i, og dere hadde fått mange med dere. Bare sånn av nyskjerrighet,- vil dere slippe fri alle dyr? Hunder, katter, rotter...alle? I så fall må jo selv dere skjønne at det hadde blitt massedød av dyr! En sen og pinefull død! Er det ikke det dere vil unngå da, eller er det liksom greit, siden dere ikke direkte har stukket kniven i dem pesonlig? (Noe som nok hadde vært bedre for dem enn en sen sulte og fryse i hjel død). Og hvis dere ikke vil slippe f.eks hunder fri,- hvorfor? Tror du f.eks at rotta di, Gerotten, hadde klart seg i det fri? I så fall er det rart at du ikke alt har latt den få friheten alle dyr fortjener. Selv de som jobber med å redde apeunger som har mistet mødrene sine, og gjør alt for å få dem tilbake til naturen, (sitt naturlige miljø, vel og merke), må innse at enkelte individer ikke kan klare seg i naturen, og vil derfor ha det bedre i fangenskap. Og dere som er så imot dyreparker,.. før var det kanskje ille, men nå til dags er dyreparker, med deres avlsprogram og bevistgjøring av publikum, den eneste reddningen for enkelte utryddningstruede arter. Og til slutt,- Tror det var Loffen som skrev at mennesker til alle tider har utnyttet dyr. Det stemmer jo det,- akkurat som dyr har utnyttet de artene som er under dem igjen i næringskjeden, til alle tider! Er ikke de like mye artsrassister og like "onde" som oss da? Forstår dere ikke at dette er naturens gang? Dere overser jo bare glatt naturlovene, og kaller det for "steinaldersk". Det blir omtrent som å snakke om at tyngdekraften er gammeldags, og kjempe for å få den opphevet, spør du meg! !! (Håper dere kan svare på spørsmålene mine i stedet for å ro dere vekk med utenomsnakk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå