Gå til innhold

NÅR FÅR DYR RETTIGHETER???

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Poirot

Kommer jeg ikke til å få svar på det jeg har spurt om?

Synes det er litt viktig, i og med at dere ser ned på alle som er artsrasister, og jeg lurer på om dere ikke er det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[

Helt enig.Gerotten, dette var rett og slett grusomt

Tenk at det virkelig er så grusomt!

Stakkars disse dyrene

Klarer ikke tenke på noe annet etter denne videon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

Helt enig.Gerotten, dette var rett og slett grusomt

Tenk at det virkelig er så grusomt!

Stakkars disse dyrene

Klarer ikke tenke på noe annet etter denne videon

Kan jeg spørre hva denne videoen viste?? Jeg orker ikke å se selv (ja, er kanskje feig),men jeg blir så dårlig av det at jeg orker ikke mer, etter å ha sett tyrefektning på tv for noen dager siden.... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gerrotten... hørt nok jeg nå... godt jeg ikke åpnet linken, det hadde blitt en ny søvnløs natt :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOFFEN

Poirot eller hva du het:Menneskearten ER jo artsrasister.Vi mener at vi,fordi vi er av en bestemt rase, har rett til å ta andre arters liv for vår egen (unødvendige)bruk!Det går fint an å overleve uten kjøtt,pels,egg,forskning.sirkus, og alt det der.

Slutt å vær så useriøs!Det går ikke an å ta deg alvorlig lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Er du vegetarianer Mossa?

Nei det er jeg ikke.

Men jeg har heller aldri sagt at jeg har problemer med at vi spiser dyr...jeg har problemer med hvordan dyrene behandles.

Og jeg avskyr all form for pelsoppdrett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
Poirot eller hva du het:Menneskearten ER jo artsrasister.Vi mener at vi,fordi vi er av en bestemt rase, har rett til å ta andre arters liv for vår egen (unødvendige)bruk!Det går fint an å overleve uten kjøtt,pels,egg,forskning.sirkus, og alt det der.

Slutt å vær så useriøs!Det går ikke an å ta deg alvorlig lenger!

Jeg sier ikke at mange mennesker er artsrasister. Jeg spør om DU er en artsrasist. Men du vil jo ikke svare på mine spørsmål. Dt er DEG det ikke går ann å ta seriøst, når du ikke vil svare for å få en klarhet i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei det er jeg ikke.

Men jeg har heller aldri sagt at jeg har problemer med at vi spiser dyr...jeg har problemer med hvordan dyrene behandles.

Og jeg avskyr all form for pelsoppdrett!!

Da er vi helt på linje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg sier ikke at mange mennesker er artsrasister. Jeg spør om DU er en artsrasist. Men du vil jo ikke svare på mine spørsmål. Dt er DEG det ikke går ann å ta seriøst, når du ikke vil svare for å få en klarhet i dette.

Ikke så mye tvil om hvem som er vanskelig å ta seriøst her, nei! (og ja, jeg mener dere; Loffen og Gerotten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TRUDE

Synes poengene til Loffen og Gerotten er bra

Selv er jeg ikke vegetariener, men er på vei i den retningen

Det er fryktelig for dyrene at det er sånn

Synes du er litt barnslig Poirot

Ikke vondt ment altså :wink:

det virker bare litt useriøst :wink::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Synes du er litt barnslig Poirot

Ikke vondt ment altså :wink:

det virker bare litt useriøst :wink::wink:

Det skal du få lov til å mene.

Jeg synes det er barnslig å skrike opp om at andre gjør forskjell på arter, uten å kunne svare på spørsmål jeg stiller om de også gjør forskjell på arter...

Burde være lett å svare ja/nei.

Men når det ikke kommer noe svar tolker jeg jo det som at de også er srtsrasister, akkurat som de fleste andre av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen "artsrasist". Jeg synes vi bør unngå å tukle med naturen såfremt det er mulig og prøve å bevare dyrs naturlige habitat. Pelsoppdrett er forkastelig og jeg mener vi spiser alt for mye kjøtt.

Forøvrig synes jeg kjæledyr er diskriminert av flyselskap. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
Jeg er ingen "artsrasist". Jeg synes vi bør unngå å tukle med naturen såfremt det er mulig og prøve å bevare dyrs naturlige habitat. Pelsoppdrett er forkastelig og jeg mener vi spiser alt for mye kjøtt.  

Forøvrig synes jeg kjæledyr er diskriminert av flyselskap.   :-?

Kan kanskej du svare på spørsmålene jeg har stilt tidligere i tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOFFEN

Takk til Luna og Trude

Og til deg Poirot:

Gerotten svarte jo på spm ditt!

Når det gjelder meg mener jeg at menneskerasen ER artsrasistisk

du spør masse om er en katt like mye verdt for meg som ett menneske osv, og om man skulle hatt 21års fengsel for å drepe en mygg osv.

Det er ikke det dette temaet handler om

Dette handler om at menneskers syn på dyr gjennom tider har vært preget av at vi utnytter dem.

Og en ting var i steinalderen når de ikke hadde muligheter slik vi har nå.Nå er det ingen grunn til å mishandle dem lenger

Faktisk ville vi også profitert på det.

Når det gjelder strafferammer for hva som skulle ha vilken straff. så skjønner du sikkert hvor dumt det blir å spekulere mer i det

Det eneste jeg vet er at et dyr blir født for en mening.Menneskene vil helst glemme det.Jeg går ikke løs på deg som person her Poirot,jeg oppfordrer kun til en litt annerledes tankegang enn det som samfunnet prakker på folk

Hvorfor skulle vi gidde å tenke på dyrene?

De fleste av oss har ikke dårlig samvittlighet .vi trenger jo aldri stå til rette for dyrene

Ingen andre gjør noe med det, så hvorfor gidde?

Dyrenes rettigheter har aldri ekistert.Hvorfor?Fordi de aldri kan si i fra ,

fordi de er hjelpesløse mot oss mennesker

Det betyr ikke at ett hjerte ikke banker, at ett ønske om å få leve ikke eksisterer.det å frarøve dem livet,og la dem "leve" som maskiner for vår profitt er så grusom att jeg ønsker den samme skjebnen for de som står bak drapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celtic

Har vært veggis i 2 år nå og anbefaler det!!

Jeg er friskere og sunnere.huden min er penere, pluss at jeg gikk ned 8 kg uten å gjøre noe annet enn å kutte ut kjøtt/fisk

BEST AV ALT:Jeg kan se på dyr med god samvittlighet og tenke:Jeg spiser deg ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Poirot
Og til deg Poirot:

Gerotten svarte jo på spm ditt!

Når det gjelder meg mener jeg at menneskerasen ER artsrasistisk

du spør masse om er en katt like mye verdt for meg som ett menneske osv, og om man skulle hatt 21års fengsel for å drepe en mygg osv.

Det er ikke det dette temaet handler om

Nei, jeg har ikke fått svar. om jeg har ovwersett det ber jeg deg klippe det ut og vise det til meg.

Jeg mener også at vi er artsrasister. Men jeg ser ikke noe galt i det. JO, det er disse spørsmålene det handler om, når man slenger masse dritt om at folk synes mennesker og dyr bør behandles ulikt.

Kan man ikke svare på mine spørsmål er man en artsrasist selv.

Hittil har INGEN av de/den som påstår de ikke er artsrasister svart ja/nei på spørsmålene. Det sier sitt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes disse diskusjonene om dyr blir mer og mer merkelige.

Artsrasistisk!?! Hva slags ord er det? Jeg skjønner ikke helt hva dere mener med det?

De aller, aller fleste raser/arter har som sin målsetting å overleve som art, uansett på hvilken måte det måtte gå ut over andre arter. Er det det som er artsrasisme?

Og når det gjelder å klusse med naturen, så er det de menneskene som vil trekke seg ut av næringskjeden som er på ville veier.

Vet dere i det hele tatt hvordan naturens system virker? Har dere satt dere tilstrekkelig inn i det?

Eller lever dere i en slags Disneyverden, hvor fisk kan snakke og alt går bra til slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skam i mine øyne.

Har INGEN problemer med å være artsrasist.

Loffen og gerotten: synes dere det er ok å skyte et påkjørt dyr? Ville dere godtatt at noen gjorde det med deres mor?

Håper dere børster veien for deres føtter slik at dere ikke tråkker på insekter. Det er en del hinduer som gjør dette, for å unngå å tråkke på evt tidligere sletninger.

Er det like ille å spise sardiner på boks som å gasse jøder ?

Bør man risikere 21 års fengsel for å slå en mygg?

Her er mine personlige svar på dine spørsmål, Poirot, siden du etterlyste det:

Det er ikke ikke mer OK å skyte dyr enn mennesker.

Det er ikke like ille å spise sardiner som å gasse jøder, sardiner gir en næring, å drepe folk uten grunn er ingen til nytte.

Man bør ikke få 21 års fengsel for å slå en mygg, det er selvforsvar. (En clean fight er det også! :Nikke: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om mange ikke tenker over at hvis ikke naturen trives (økosystemer osv er som de skal være) trives ikke menneskene heller og det danner et dårlig livsgrunnlag for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...