Gå til innhold

Livet med magen


B.A.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blødde litt igår. Skrekk og gru og snørr og tårer! Var ikke så mye og pratet med legevakten som sa at det var normalt og jeg måtte følge med på om det ble mer. Sinnsykt så redd en kan bli.

Tror jeg for første gang virkelig kjente på det at jeg VIL dypt og inderlig ha babyen min. Har jo gledet meg hele tiden og sånn, men det ble bare helt utrolig hvor sterkt det ønsket ble plutselig når jeg var redd for at det var noe galt.

Blør ikke idag så regner med at alt er bra. Skal til legen senere denne uken så får ta det opp da.

Har fortalt familien om vår nydelige baby i helga! Var så utrolig koselig med alle de gode reaksjonene. Hadde aldri i mitt liv sett for meg at noen kom til å gråte av glede for oss. Fine familien :)

Har en sofadag, orker ikke noenting og det er litt dumt siden jeg må komme igang å pakke og rydde. Vi skal nemlig flytte! Har kjøpt hus :) :) Er ikke så lenge til vi flytter og jeg gleder meg masse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei B.A. :klemmer:

Her vil jeg følge med!

Jeg skjønner godt at det ikke er noe gøy å blø, jeg har nemlig blødd masse i dette svangerskapet, og det forrige vellykkede svangerskapet mitt. Men så lenge det kun er litt, og det gir seg, så er det ikke farlig. Det er mye rart som skjer, og det kan godt hende at forklaringen er så enkel som tørre slimhinner. :)

Vi er jo like langt på vei (jeg har termin 2. oktober). Når vi snakker om blødning så er jeg veldig glad jeg fikk vite at jeg var gravid først for en uke siden: Jeg blødde nemlig tre dager i strekk i midten av januar, og var sikker på at det var mensen... men da var jeg allerede gravid :fnise: Godt jeg da ikke visste jeg var det, for da hadde jeg bekymret meg masse!

Gratulerer så mye med hus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei B.A., jeg ble så glad over å se deg i graviditetsforumet, og enda gladere når jeg oppdaget link til denne boken. Så stas!! Jeg fulgte den forrige boken din fast, og er veldig glad for å se at det går bra med deg.

Blødninger er ikke noe gøy. Jeg hadde noen tidlig i mitt svangerskap og fikk jo hjertet langt opp i halsen hver gang, men det gikk bra. Kjenner meg veldig igjen i det å ikke helt tørre å begynne og handle ting til babyen av skrekk for å jinxe. Og også i tankene om hvordan i all verden finne ut hva man egentlig trenger og hvilke ting som er gode (nok) for de behovene man har. Vi brukte mange ganger mere tid på å finne ut hva slags barnevogn vi skulle ha enn da vi skulle kjøpe bil. Riktignok påstår samboeren at han på forhånd hadde redusert utvalget av biler til tre merker før han innvolverte meg i prosessen, men likevel ;) Om jeg blir gravid igjen håper jeg at jeg klarer å glede meg over graviditeten i større grad enn sist. Da var jeg litt for bekymret av diverse grunner.

Jeg gleder meg til å følge deg videre her.

Håper du slipper flere blødninger og at du har en flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noe energi til å skrive her, og har det egentlig ikke nå heller.

La meg bare si det først som sist; Jeg liker IKKE å være gravid!

Syns det er dørgende kjedelig og forstår meg ikke på alle som skal ha det til å være det beste i hele verden.

Er ikke sånt man egentlig kan si siden det gjør man bare ikke. "Alle" elsker å være gravid virker det som. Er iallefall ingen som sier noe annet.

Er vel sånn nå fordi det føles som om det ikke er noen fremgang, skjer egentlig ingenting før jeg skal på ordinær ultralyd etterhvert, og går bare her å venter på at det skal skje noe.

I tillegg er vi midt i pakking av alt vi eier og bor i totalt kaos, noe som heller ikke hjelper.

Håper jeg snart vil synes det er fint og koselig å sånt å være gravid :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Velkommen i klubben! Gled deg til du får høre mer om hvordan du "gløder" og hvor lite du selv føler at det passer, om du har havnet på samme spor som meg :ler:

Men det blir veldig koselig når du kjenner spark. Da blir du litt mer "ånkli" gravid og litt mindre bare ubehag (uten at det blir noe mer komfortabelt nødvendigvis, men :ler: )

Tror alle som titter i graviddagboka mi har fått med seg at jeg ikke nødvendigvis synes det bare er fryd og gammen, men nå som det ikke er så lenge igjen kjenner jeg at jeg egentlig er litt stressa for at jeg ikke har "kost" meg mer. Men det skal nå bli godt å bli "herre over egen kropp" igjen :fnise:

Flytting gjør ingenting bedre. Noen gang! Vi flyttet først i slutten av juli i fjor og så igjen i romjula, og jeg er så drittlei! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Heihei! Kom over dagboken din, så måtte bare innom for å si gratulerer!

Jeg fulgte med i den forrige dagboken din, selv om jeg ikke har skrevet så mange innlegg der.

Følger deg gjerne videre!

Edit: Jeg er forresten ut av de som virkelig stortrivdes med å gå gravid. Det var jo et par småplager, men det gikk ganske greit, egentlig. :) Men kan likevel skjønne at det er værre for andre. Jeg hadde jo et drømmesvangerskap, så kanskje ikke så rart. Tror jeg hadde misslikt det veldig dersom jeg også hadde slitt med kvalme, dårlig hud etc. etc. Eneste jeg slet med var voldsom vektoppgang (24 kg) :fnise:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oi...da var det over en mnd siden jeg skrev her sist..

Har vært uten internett noen uker da vi har flyttet så det er jo en av grunnene. Andre grunner... jo, har ikke hatt det greit i det hele tatt med å være gravid. Liker ikke å være gravid og skulle av hele mitt hjerte ønske at graviditeter hos mennesker varte i 3 mnd.

Er mye trist og har dårlige dager, men håper det bedrer seg fremover nå da jeg føler at gode ting kommer til å skje.

Ellers...føler jeg meg ekstremt tykk. Lagt på meg ca 3 kg til nå og syns det er helt grusomt urettferdig! Vet det sikkert ikke er så mye men føler meg utrolig ukomfertabel med det.

Var på ultralyd i dag og så babyen som var frisk og alt. Dumme meg blir ikke overlykkelig av det nei for jeg er bare irritert fordi jeg vet at jeg må hjem og rydde...:(

Dumme dager og dum B.A. og dumme graviditeten som gjør alt annet dumt.

17 uker and counting.

Håper alle har det bedre enn meg om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Aww, du da! :klemmer:

Først og fremst, gratulerer med en frisk baby!

Det er først de to siste månedene at jeg har klart å være oppriktig entusiastisk og glad. Det er litt tabu å si det, men det er helt lov. Alle takler det der forskjellig! Det er heller ikke feigt eller skummelt å be om en samtale med jordmor eller lignende om det. Det er bedre det, enn å gå rundt med det inni seg! De har alltid hørt ting som er verre uansett. :kose:

Vet ikke hva jeg skal si ellers, jeg. Men jeg sender deg masse gode tanker! Du er langt fra den første gravide som har det sånn. Dessverre. Jeg håper det lysner litt for deg etter hvert! Det har du fortjent! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode tanker Tekola. Er nok ikke bare meg i denne verden som har det sånn om dagen, men kan føles litt slik siden det absolutt ikke skal prates om at graviditet ikke er gøy/fint/nydelig.

Ikke vært hos jordmor enda så kommer litt ann på hvordan hun er og kjemien mellom oss om det er greit å prate med henne da. Ordner seg vel etterhvert.

Er godt å høre at det har løsnet for deg og at du klarer å være glad for å være gravid nå. Er jo sånn jeg håper det blir for meg også snart.

Du har jo termin før meg og misunner deg det noe veldig. :)

Teriyaki; Takk for gratulasjoner.

Er nok ikke sånn at det er bare fordi jeg har plager i svangerskapet at jeg misliker å være gravid så mye som jeg gjør. Så blir litt feil å si det. Er mange grunner til dette som jeg ikke kommer til å gå inn på i en dagbok her, men har ingen plager om dagen så ville bare at det kommer gjennom, ikke alle elsker å være gravid.

Skal ha besøk idag av noen venner og gleder meg kanskje...litt.. prøver iallefall å glede meg. Blir litt sånn "vise frem huset besøk" så kan gå bra det, iallefall når jeg har orket å lage kake i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en myye bedre dag idag og det føles deilig :) Hjelper at gutten er verdens beste og kjøpte fine, perfekte sko til meg :) Hurra for snille gutten!!

Håper humøret holder seg bra fremover og at alt bare går seg til.

Fikk foresten vite kjønn på ultralyden forrige uke og etter at vi fortalte familien det så maser jo alle om navn. Har valgt navn men vil ikke si det tio noen enda, kanskje ikke før baby er født. Er kanskje litt rar, men føler jeg vil at noen ting bare skal være mellom oss. Alt annet er jo på en måte på utstilling og alle får vite alt. Får tenke litt på det og se hva vi bestemmer oss for.

Lurer på når dere fikk mage da dere var/er gravide? Jeg er 4 og 1/2 mnd (tickeren min viser vel noen dager eller en uke feil tror jeg) nå og har nesten ikke mage i det hele tatt, noe jeg synes er helt topp. Har prøvd gravidbuksene jeg har kjøpt men de er ganske store enda og toppene er jo enorme på magen. Er så glad for at jeg kan bruke vanlige klær enda:) Bare ikke de strammeste buksene, blir litt for ømt i magen. Eneste stedet jeg har lagt på meg til nå er vel puppene :D noe gutten vet å sette pris på...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at du har fått vite kjønn og valgt navn!! :)

Vil du fortelle om det er jente eller gutt her?

Godt å lese at du føler deg litt bedre! :klem:

Er selv 16+5 og vil at tiden mot UL skal gå liiiiitt fortere :fnise:

Om det med mage har jeg fått tydelig gravidmage selv om jeg ikke har gått opp et eneste gram. Veldig fornøyd med det! Så bra gutten er fornøyd med puppene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Så bra at det går bedre!

Vi har hatt navn klart fra nesten før jeg ble gravid, men jeg er fan av "navnemagi" og vil se at det passer før vi sier noe, så her har vi holdt det hemmelig hele veien, til min fars store ergrelse :fnise:

Magen min begynte vel å komme etter uke 20 en gang. Men ordentlig mage fikk jeg vel først nærmer 30. Kjøpte meg gravidbukser på nett (bruker 48/50 og fant ingen fine, gode i butikk, så da måtte jeg ha litt marging på evt. å kjøpe nye) rundt uke 18/19. Men jeg er rimelig bredbygget. Og så er det jo stor forskjell på folk når de får mage! Jeg synes denne siden har en fin "oversikt" over hvor forskjellige folk kan være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var meg og gutten på kjøretur og ble stående i kø en god stund og da plutselig kjente jeg noe veeeldig rart i magen. Er sikker på at det var lille babyen, og det var helt sånn magisk å kjenne det. Alt ble så mye mer virkelig. Har ikke følt det slik på ultralyd da jeg har sett babyen, men plutselig var det helt merkelig fint å være gravid.

Er ikke sånn helt overlykkelig idag, men tror kanskje ikke jeg er like negativ som jeg var om det gir mening .?

Heldig du er boks, som ikke har lagt på deg noenting! Har riktignok ikke lagt på meg mer enn 2 kg, men alt teller :ler:

Når er det du skal på ultralyd? Skal dere vite kjønn om dere kan?

Kjempefin side du linket til Tekola. Litt fint å se hvor forskjellig en er. Føler "alle andre" har perfekte kropper med små flotte babybuler, å så sitter jeg her med bare litt mer flesk på magen.. :plystre: .

Syns dere ikke skal si noe om navnet selv om det irriterer folk. Ble dere raskt enige om navn? Vi har vært enige om navn hele tiden og hadde navnet klart nesten før jeg ble gravid..

Får forresten en gutt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med liten gutt i magen! :)

Jeg fikk pittelitt mage så jeg selv kunne se det rundt uke 19/20, men den kom ikke sånn at den vistet ordentlig utenpå klærne før jeg var 23 uker på vei. Bare fra uke 22 til uke 23 var magen blitt dobbelt så stor. ;)

Skjønner det føles mer ekte når du har kjent liv! Det er en helt fantastisk følelse, som jeg tror de aller fleste setter pris på, uansett om de trives med å være gravid eller ikke. :) Føles kanskje litt mer virkelig nå som du vet at det er en gutt også? Da kan man jo si "han" i stedet for "den". Ble mer virkelig for meg i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gutten i magen!! :duskedame::klem:

Veldig fornøyd med å ikke ha gått opp noe ja. 2 kg er virkelig ikke galt det heller. Mange har jo fått 6 kg og mer alt! :) Vi har UL time den 16.mai, så 14 dager! Gleder oss sånn! Vil vite kjønnet ja, så håper de ser!

Ønsker deg en riktig fin dag! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Gratulerer så mye med den lille gutten i magen!

Må innrømme at jeg ble rørt da jeg leste at du skulle ha en liten en (har sniklest en god periode i den andre boken din - bare ikke skrevet noe i den).

Her var det forresten ikke synlig mage før jeg var rundt 19-20 uker på vei, da begynte jeg visst også å vagge (og forloveden ba meg stoppe, da han trodde jeg tullet :fnise:). Det føles helt spesielt når man kjenner liv. Hadde et flott svangerskap, men det psykiske satte en demper på det hele. Jeg kastet opp og slikt, men den redselen for å miste jenta satt langt inne og jeg greide ikke glede meg helt før mot slutten. :sjenert: Nå er jentungen hele 1,5 år gammel og kommanderte meg nettopp til å fylle flaska hennes med vann! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner alle sammen! Begynner å venne meg til tanke på at det er en virkelig baby inni der, men synes ikke det føles mer virkelig fordi det er en gutt. Ble først mer virkelig da den beveget seg. Vi kaller babyen egentlig bare for babyen så følte ikke det hadde så mye å si.

Håper tiden går fort mot ultralyden deres boks. Mai er jo en måned hvor det ofte skjer mye så da går tiden kanskje enda raskere :)

Delphina; Takk for fine ord og at du fortalte historien din.

Det er veldig vanskelig å forholde seg til hele graviditeten når man ikke er helt på topp selv, og det føles som om ingen kan forstå hva det hele dreier seg om og hvorfor man ikke er overlykkelig hele tiden.

En er glad men bekymrer seg så mye og tenker så mye at en ikke orker.

Idag sorterer jeg bort klær som jeg ikke kan gå med på en stund og det er jo kjempetrist :( Har jo ikke klær igjen jo....(føles det som, selv om gutten mener jeg har masse!) Er optimistisk nok til også å finne frem sommerskoene:) Må bare innrømme det, at jeg elsker sko og kommer aldri til å synes jeg har nok!

Imorgen er "Den store grilldagen"! Håper dere alle får fint vær og kan grille og kose dere masse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...