Gå til innhold

Livet med magen


B.A.

Anbefalte innlegg

Slenger meg inn her jeg, hvis det er lov :smilyblomst:

Gratulerer så mye!

Jeg satt og leste alle trådene om SA og alt annet som kan gå galt da jeg fant ut at jeg var gravid. Kjeeeempesmart. Kuttet ned på all lesing og hadde det plutselig veldig mye bedre med meg selv. :rolleyes:

Det er bare å "glede" seg til de kommende månedene. Matlysten kommer nok til bake, og du kan faktisk bli kvalmere av tom mage, så prøv å få i deg litt, selv om det bare er tørre kjeks eller litt knekkebrød! Jeg levde på knekkebrød med bringebærsyltetøy og gulost i flere uker :ler:

Nei, de som har et så sykt glorifisert bilde av graviditet kan ta seg en bolle. Bli med i terminklubben som passer din termin her inne, så ser du nok det etter hvert. Jeg fikk tilbakemeldinger i den jeg er med i om at sex 1-2 ganger i uka visst er fantastisk! Jeg er forøvrig straks i uke 28 :fnise:

Håper formen bedrer seg etter hvert! Spennende med tidlig ultralyd! :hoppe:

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen i dagboken Tekola! :kose: Og GRATUELRER til deg også!!

Hvordan føler du gaviditeten har vært frem til uke 28? Har du hatt mange UL?

Gleder meg så til å se lillebaby på tidlig UL, kan knapt vente :hjertesmil:

Godt å høre at det ikke bare er meg som har slitt med å få i meg mat og gjerne "riktig" mat. Nå er jeg konstant kvalm, blir heller ikke bedre av at jeg spiser så lite, men klarer ikke få i meg så mye mat. Blir en skive og litt frukt og kanskje en skive til. Dumme meg!

Føler jeg MÅ spise mer og sunnere siden jeg er gravid og stresser nok meg selv veldig på dette. Føler lille baby ikke har det godt og er redd for at det skal skje noe hele tiden. Selv om jeg vet med meg selv at det ikke er farlig om jeg har dårlig matlyst en liten stund og baby mest sannsynlig har det bra. Har litt og ta av også så baby får vel det hn trenger.N

Nå er jeg kjempelei av å være syk. Er bedre i form men fremdeles kjempe sliten, hodepine og kvalm og litt feber. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke blir frisk når jeg hadde så mange planer denne uken og mange folk å treffe :kjefte: Urettferdig er det!

Skal prøve meg ut en liten tur idag. Må uansett på butikken så kan likegjerne gå en liten tur for å teste formen. Så det var mine planer for dagen, håper dere er bedre i form enn meg idag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg ikke fikk svart før nå! Men med moddehelg så ble fokuset litt utenfor forumet, ironisk nok :fnise:

Jeg har bare vært på ordinær UL. Fant ut at jeg hadde ikke behov for noe mer, selv om jeg jo er litt misunnelig på dem som kan ta seg råd til 3D og slikt. Du kommer kanskje til å få tilbud om litt ekstra på bakgrunn av din medisinske historie? Det var uansett helt magisk å "møte" henne. :rodmer:

Jeg er overvektig (som jordmor er så himla glad i å påpeke) og etter at kvalmen ga seg har jeg vært flinkere til å passe litt på hva jeg spiser. Men samtidig, man skal trives, så alt med måte. Men så lenge jeg var kvalm lå fokuset i å bare få ned noe. Samme faen hvor mye sukker det evt var i det. Legen min var veldig enig i at det var det viktigste. Ta vitaminer/omega 3 hvis du klarer, og det går faktisk helt fint. Ikke stress med at du må spise "riktig" nå i starten :kose:

Jeg gikk faktisk ned 6 kilo fra første kontroll hos legen i uke 10 i september (det var 12 utifra det jeg hadde beregnet da, men ble flyttet ca. to uker tilbake på UL) til desember. Men har man litt å ta av, så har man litt å ta av. Fosteret vil ta det h*n trenger uansett hva du har i deg.

Håper du har hatt en fin helg! Jeg har vært småsjuk siden oktober føler jeg, så jeg er så lei av det! :ler:

Og i løpet av den tiden jeg brukte på å skrive dette har vesla massert magen min godt igjen. Det er fortsatt himla sært å kjenne noe bevege seg der inne, men innmari koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KVALM, KVALM, KVALM!!!!!

Er så sinnsykt lei av å være kvalm nå. Vil ikke mere! Alle tips taes imot med STOR takk!

Har prøvd Sea Sick Band, eplejus, ingefær og noe som føles som alt annet.

Har hatt en fin helg med sykdom og gutten som passer så utrolig godt på meg. Han er så søt. etter at vi fant ut om babyen er han blitt så omtenksom med alle disse ekstra tingene; lager mat til meg, bærer alt når vi handler, henter alt jeg vil ha, kommer inn på kvelden om jeg har lagt meg tidlig og ikke han bare for å sjekke at jeg har det fint :rodmer: :rodmer: :rodmer:

Idag har jeg fortalt venninnen min om graviditeten. Var kjempekoselig og dele det med noen som blir så glad! Er godt at noen vet det sånn at jeg har noen å prate om det med.

Tekola; Åhh, så misunnelig på deg som allerede har sett lille vakre babyen din! GLEDER MEG SÅ!! Har bestillt privat Ul vi om noen uker. Får ikke ekstra UL så lenge jeg er kreftfri nå. Det blir kun om man finner ut at kreften er tilbake eller jeg får andre komplikasjoner grunnet all cellegiften jeg fikk dengangen. Håper jeg slipper det.

Er sånn super typisk amerikansk sykehusdrama at den blivende mammaen får kreft som er så alvorlig at hun MÅ ha cellegift og stråling, som babyen ikke kommer til å overleve, med en eneste gang for å klare seg. Så velger hun å ikke få behandling sånn at mannen kan ha en baby når hun dør. :sjenert: (sett litt mye tv jeg ser du....)

Tror du har rett i at det viktigste er å få i sen noe i det hele tatt før en tenker over hva det er. Idag har jeg klart å spise 3 små pizzastykker!! :duskedame: Føler meg superflink...:) Tar ikke ekstra vitaminer, men tar folsyren. Vet du hvor lenge man skal ta det? Har hørt at man kan slutte når man er 3mnd på vei?

Håper alle har det bedre enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingefær, anti-sjøsykebånd og tørre kjeks var det som hjalp meg, i hvert fall! Stakkar :kose:

Noen klarer grønne epler, kanskje det hadde vært noe å prøve?

Åh, det er så gøy når man begynner å fortelle folk det!

Vel, da håper jeg faktisk at du ikke må ha flere enn den ordinære og den private. Sånn for din skyld, altså! Så får du bare ha en litt mindre amerikansk drama-graviditet :fnise:

Det er jo kjempebra at du har fått til å spise såpass! Jeg hadde dager hvor jeg ikke spiste mer enn to knekkebrød! :ler:

De er liksom så himla uenige, men jeg tok vel folat frem til uke 12 tror jeg. Og så gikk jeg over til å prøve å huske å ta omega 3 og multivitamin annenhver dag (altså, en av dem en dag og så den andre dagen etter). :sjenert:

Håper det letter litt for deg etter hvert! Det er så slitsomt å være kvalm hele tiden. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kos og oppmuntrende ord. Skal prøve eple, er ikke så glad i grønne epler da, men kanskje gule epler har samme virkning? Om ikke annet så er det veeeldig godt da :)

Har sett altfor mye tvserier i det siste ( ikke annet å gjøre når kvalmen tar en) så blir kanskje litt livlige tanker og ideer i mitt stakkars hode innimellom :fnise:

Må bare spørre deg Tekola; hvordan kjennes det ut når du merker babyen? Vet at du kan sikkert ikke sammenligne det med noen verdens ting men kanskje likevel..?!

Er noe av det jeg gleder meg maller mest til utenom å se lillebaby, å kjenne at det er liv der inne :gravid:

Har en rar følelse av at det er lørdag idag og at jeg burde ha vært på fest. Bøle faktisk så usikker på om det egentlig var lørdag n¨å at jeg måtte sjekke pc-kalenderen :fnise: Dumme mandagen! Vil at uka skal gå fort frem til helgen for da skal vi...noe som jeg kan fortelle om litt senere. Føler det er litt hemmelig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt er verdt et forsøk! Jeg har ikke hatt noen skikkelige "diller" i løpet av svangerskapet enda, men har foretrukket sure ting. Klementiner for eksempel :rodmer:

Jeg synes det er himla vanskelig å forklare det uten å bli makaber. I starten var det som om det rumlet i magen (sånn som når du er sulten). Men det var liksom på feil sted. Etter hvert så ble det sterkere. Skal legge min beste forklaring i spoiler, så folk ikke blir helt ødelagte av det :ler:

Om man har hatt kolonoskopi (undersøkelse av tarmene... nedenfra) så husker man kanskje følelsen av da kameraet kom langt nok inn til at legen kanskje måtte dytte litt på magen for å få det til å komme lenger opp i systemet. Følelsen av det kameraet som beveget seg i magen er det nærmeste jeg kommer :hoho:

Ellers blir det for Alien-referanser, og det er jo ikke så koselig det heller...

Men første gangen magen beveget seg på grunn av bevegelsen der inne, det var det snåleste. Jeg lå og døste i badekaret og var dritsliten. Og plutselig beveger magen seg på en helt annen måte enn før. Jeg skvatt som faen! :hoho:

Det har fortsatt ikke gått helt opp for meg at det er en faktisk baby der inne. Men at det er bevegelser som responderer på at jeg dytter litt tilbake, det er det. Og det er utrolig koselig! Sikkert bare hodet mitt som ikke helt har skjønt at jeg om noen måneder faktisk sitter med ei lita jente i armene :fnise:

Jeg har fredagsfølelse hver dag, helt til det faktisk er fredag. Da er jeg overbevist om at det er mandag :bond::ler:

Hemmeligheter er spennende! Satser på at uka går fort! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for spoiler med veldig god forklaring Tekola!! Første gang jeg har fått det forklart slik, kan faktisk forstå litt :).

Har vært i byen idag med familie og måtte prøve alt jeg kunne å skjule at jeg er så kvalm som jeg er (for da hadde de jo skjønt det) og det var ikke lett når man er bleik som et laken og så dårlig at for hver meter en går ønsker en at noen kommer å skyter en i armen for da har man iallfall en unnskyldning for å legge seg ned og hvile :) ellers fikk jeg jo ikke kjøpt noenting idag. Hadde superlyst til å se på babyting men kan jo ikke det enda!

Åh...nå må jeg prøve å lukke øynene litt, blir litt dårlig av data-lyset.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med graviditeten. :)

Spennende å følge noen som er neeeesten like langt, selv om du er nesten 3 uker lenger enn meg ;)

Gleder meg til å følge din og guttens vei mot en liten baby :fnise:

Bor du forresten i Aust eller Vest-Agder? Hvis du vil si det da, du må ikke ;)

Bor selv i Aust :)

Ønsker deg en riktig fin dag.

Håper kvalemn din går over snart! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg kjempelei av å være gravid, fordi jeg er lei av å ikke orke noenting! Er så mye trøtt, vil gjerne sove litt midt på dagen hver eneste dag jo! Er virkelig ikke noe sove menneske til vanlig, men etter jeg ble gravid har søvnbehovet mitt steget med mange timer om dagen. Noe jeg syns er ufattelig kjedelig! Vil jo ikke bare sove og sove hele tiden, vil være våken og frisk og gjøre ting!

*Sutre*

Hei og velkommen til min dagbok boks. Gratulerer så masse med graviditeten!!

Er veldig spennende å følge med på noen andres vei mot et lite nurk ja :)

Hvordan er formen din? Hatt mange plager til nå?

(edit; bor forresten i V. Agder :) )

Jeg føler jeg bare sutrer og klager om dagen, og det er virkelig ikke meningen. Jeg elsker lillebaby og gleder meg masse til å bli mamma, håper ingen misforstår meg på det.

Får jo kjempedårlig samvittighet de gangene jeg tenker at jeg ikke vil være gravid, men da vet jeg også at det er fordi jeg er så dårlig i form og er lei av å være kvalm.

Er så glad jeg har gutten hele tiden, han er verdens snilleste når jeg er så dårlig. Har faktisk ikke trengt å gå på kjøkkenet i det hele tatt etter at kvalmen kom siden han ordner alt for meg. *smelter* fine gutten som har vært med meg gjennom alt! :rodmer:

Har lyst til å kjøpe babyklær og utsyr nå med en eneste gang. Har kikket på nett og blir jo helt syk etter å shoppe til min lille nydelige skatt. Kjøpte litt i London men prøver å vente til det nærmer seg litt mer sånn at vi ikke blir sittende tilslutt med en hau av ting og klær vi aldri får brukt.

Synes vong og bilsete jungelen er det vanskeligste å sette seg inn i. Hvordan vet man hva man trenger og hva som er best? Ser for meg at de i butikken bare vil selge det dyreste og ikke nødvendigvis det beste... :dry:

Jaja, tenker ikke mer på det iklveld iallefall. Nå tar jeg meg en dusj og legger meg i sofaen med en god film så kan alt annet bare være til senere :)

Endret av B.A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! :) og gratulerer så mye med graviditeten ;)

Håper kvalmen gir seg og at søvnbehovet kanskje avtar litt ;):)

Har du vært på UL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre som jeg sliter. Orker ingenting om dagen, er bare dårlig og kvalm konstant og sliter mer og mer med å få i meg mat.

Hater at jeg bare klager over det samme hele tiden, men jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Må nok bestille meg en legetime om det ikke blir bedre. Hørte på apoteket idag at noe med kanel kunne hjelpe, men blir jo ekstremt kvalm bare av tanken på kanel så tror ikke det skjer akkurat :)

Godt gutten holder ut med meg midt oppi dette!

Helgen var grusom med bare dårlig hele tiden og egentlig generelt lite som skjer om dagen da jeg ikke orker noe. Vært ute en liten tur idag, og siden jeg spiser så lite blir jeg totalt utslitt av å gå på butikken og må sove 1 time når jeg kommer hjem Hahaha!

Nei, håper bare kvalmen kan gi seg snart sånn at jeg kan glede meg litt mer over å være gravid. Orker ikke å være så glad når jeg er så dårlig hele tiden. Da får jeg dårlige tanker om at babyen er dum og kresen i matveien allerede og ikke vil ha annet enn det lille jeg får i meg. :sjenert:

Hei Frk. Tyttebær! Lenge siden. Takk for gratulasjoner. Skal på tidlig privat UL neste uke og gleder meg SÅ masse. Meg og gutten har nedtelling og snakker om det hver kveld før jeg sovner :)

Hvordan har du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du er så kvalm B.A! :( Håper det gir seg snart slik at du får igjen gleden ved å være gravid! :)

Skjønner hva du mener med å være sliten, sover hele tiden selv :ler:

Så spennende med tidlig UL, hvor skal dere hen? Vurderer å bestille på Elvebredden i Krsand selv i uke 12 når mannen kommer hjem! :)

Gleder meg til å høre hvordan det gikk med dere! :)

Ønsker deg en riktig god kveld. Krysser fingrene for at kvalmen henger i i toppen 2 uker til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, det er ikke noe godt å være kvalm, nei! Men man venner seg til det meste. Ingefær skal jo hjelpe, jeg kjøpte fersk ingefær og hadde et par skiver i kaldt vann. Prøvde også sånne akupunkturarmbånd fra apoteket for folk som plages med morgenkvalme. Det hjalp nok til at jeg kom meg på jobb i hvert fall! Men er ikke alle det fungerer på, da. Er du kvalm eller kommer det meste opp igjen også?

Det er det fine med KG, her inne kan man klage og sutre i dagboka si uten at noen dømmer! Tror jeg sutra litt i min i starten også, tør ikke gå tilbake for å sjekke :fnise:

Så spennende med tidlig UL! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg tilbrunget hele dagen i senga og på sofaen. Godt når en har anledning til det må jeg si, iallefall når formen er så som så,

Bok; takk for fine tanker og gode ønsker :) Satser på at det gir seg til uke 12 ja :) Skal på Elvebredden på ul, tror de er nesten de eneste i krsand som utfører tidlig ul uten henvisning. er jo unødvenidg å si igjen hvor mye jeg gleder meg :)

Gruer meg også, er så redd for at det skal vise seg å ikke være noe liv eller noe alvorlig galt med lillebaby (gjerne som følge av at jeg har spist så lite i løpet av de siste ukene :( ) Lover å gi beskjed om hvordan det var og alt :)

Tekola; Så bra seabandene hjalp for deg. er nydelig når en finner noe som fungerer! De hjalp meg veldig da jeg var syk, tror ikke jeg hadde klart meg uten de da,men tar bare ikke denne typen kvalme på meg. kanskje jeg har brukt opp effekten? :)

Kaster ikke opp, er bare så kvalm at jeg nesten ikke får spist. Godt meg får det meste av mat server nå om dagen :)

Hvordan er dere andre gravide i form? Fått noen rare lyster?

Hadde det ikke vært for kvalmen hadde jeg vært i kjempe god form, har jo ingen andre plager....enda iallefall :) Har ingen rare lyster heller egentlig, men spiser jo litt saftis siden det er sååå godt og hjelper litt mot kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse::biggrin::hoppendeglad: Idag våknet jeg opp og var ikke kvalm!!!!!!! :hoppendeglad:

For første gang på sikkert en mnd! Er det beste i hele verden akkurat nå. Har spist 2 ganger idag! og vært ute i mange timer allerede og skal ut ikveld og alt er bare helt nydelig akkurat nå!

Håper dette varer, er livredd for å bli kvalm igjen men krysser alt jeg har for at det ikke skjer :)

Ha en super fredag alle sammen!!!!!!!

Endret av B.A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hatt en ganske rolig helg og det har vært nydelig. Nå håper jeg bare at dagene går kjempefort frem til torsdag og UL!! Er så spent og gleder meg så mye til å se lillebaby.

Vi skal fortelle det til familien når vi bare har vært på Ul og fått vite at alt er bra. Gleder meg!

Er så masse som skjer her om dagen og kan endelig fortelle det neste uke :) Lover å dele det med dere da.

Har holdt på å rydde loftet idag, at vi klarer å samle sammen så mye rusk og rask er jo helt utrolig. Men så godt det er å kaste og få litt orden i alt en bare har lagt på loftet fordi en får jo bruk for det senere... Liker å ha kontroll på hva som er i kassene og vite hvor ting står. Merker alle kasser med innhold og samler det som hører sammen i ulike deler av loftet :)

Er så mye mindre kvalm idag, kjenner det jo men er ikke helt i nærheten av hva det var igår da jeg kastet opp og hadde det ille. Veldig glad for "fridagen" på fredag :)

Har pottet om noen planter idag, noe som alltid gjør meg nervøs for jeg tror aldri de overlever det. Hater å gjøre det men tror det er bra for blomstene mine til syvende og sist.

Ha en fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 2 dager til jeg får se lillebaby!!

Grugleder meg masse. Er så redd for at det skal vise seg å være noe galt, ikke være en baby der, gravid utenfor livmoren ...ja egentlig alt som kan gå galt.

Samtidig gleder jeg meg så mye til å se min vakre lille baby at jeg knapt klarer å vente.

Utrolig hvor motstridende følelser en kan ha om en stor/liten ting.

Imorgen er jeg heldigvis opptatt nesten hele dagen så jeg kanskje ikke tenker så mye på det. Håper bare tiden går kjempefort frem til torsdag og UL, og krysser alt jeg eier og har for at min lillebaby er der og lever i beste velgående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på ultralyd idag og sett verdens mest perfekte baby!!!

Var en helt fantastisk opplevelse og totalt verdt pengene :)

Ble satt tilbake slik at istedet for 11 uker idag så er jeg 9+4 idag.

Babyen beveget seg kjempemasse, vinket og sprellet med de små bena sine og det var kjempegøy å se. Hn var helt frisk og hjertet slo som besatt.

Er vel det beste jeg noengang har sett :hjerte: :hjerte:

Legen sa at vi nå trygt kan fortelle det til folk og det skal vi! Familiene får vite det i løpet av uken og gleder meg så til å dele denne fantastiske nyheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...