Gå til innhold

Sovner du på sofaen etter skole/jobb?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det vanlig å sovne på sofaen etter skole/jobb?

Jeg er i midten av 20-årene og i det siste har jeg har utrolig mye å gjøre på studiet. Og hver ettermiddag sovner jeg på sofaen :sjenert: tror ikke jeg sover så lenge, 15-30 min kanskje. Vil dette bedre seg etterhvert, eller er det noe jeg kan gjøre for å unngå å sovne etter skolen? En 25-åring burde vel strengt tatt ha nok energi til å holde seg våken en hel dag? :P

Anonym poster: f144ccaabd26510150061deac7250f66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg sovne kl 21 (nesten uansett om jeg har vært på jobb/eller om jeg skal på jobb...) (Står opp tidligst 6:40) Føler dette er unormalt tidlig og er en plage i forhold til sosialt liv og kveldsjobbing som gjør meg uvel dager etterpå pga søvnmangel (våkner uansett senest i 9-tiden og klarer ikke å sovne igjen...) Tar gjerne i mot gode råd... (Trener og spiser relativt sunt)...

Anonym poster: cecf7c2b335d567ffa16be0e7d57bd98

Skrevet

Ganske ofte så gjør jeg det ja.. Sover generelt lite, og etter en lang dag med forelesninger er man bare supertrøtt av og til :)

Skrevet

åh jaaa.. jeg står opp kl 7, kommer hjem fra skolen mellom 2 og 4. sover gjerne 2 timer på sofaen. våkner og er helt ødelagt..

• Liker 1
Skrevet

Spørs jo på hvor mange timer med søvn du får på natta.

Jeg pleier ikke å sove når jeg kommer hjem. Til gjengjeld så kan jeg godt legge meg rundt 20-21 sånn at jeg for nok søvn. Klokka mi ringer 5.30.

I perioder hvor det har vært veldig hektisk og jeg kun har fått rundt 6 timer med søvn på natta så har jeg gjerne sloknet rundt kl. 18 på fredagen.

Anonym poster: 929abce487b7c2deb82d08a473cd4405

Skrevet

Ja, jeg gjør det :) - power nap er bare fint så lenge det ikke hår utover nattesøvnen!

Skrevet

Ja, jeg gjør det utrolig lett. Nettopp av denne grunnen jeg IKKE kan sette meg til rette i sofaen på ettermiddagen. Sovner utrolig lett og vips har jeg sovet 1-2 timer, dette ødelegger resten av døgnrytmen min da jeg ikke har sjangs til å sovne før langt utpå natten igjen.

Skrevet

Tja, jeg sovner ikke - jeg tar meg en lur med vilje. Etter en lang dag med trening, skole eller jobb er det naturlig å bli trøtt. Jeg trenger 8-9 timer i døgnet for å ikke være trøtt om dagene. 6 timer om natten i en uke, og jeg er død.

Skrevet

Jeg er i starten av 20-årene, og pleier å sove et par timer hver ettermiddag når jeg har vært på skolen. Vil gjerne slutte med det, men jeg har så utrolig lite energi...

Skrevet

Ja, jeg sover nesten hver dag etter middag. Er fantastisk godt, men skulle nok heller lagt meg litt tidligere (ca nå!).

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg sover generelt alt for mye på dagtid. Er jeg hjemme hele dagen for å lese pensum sover jeg gjerne i 3-4 omganger pluss natten. Men det har blitt bedre etter at jeg begynte å trene igjen, så jeg håper på at jeg skal få en normal døgnrytme snart. Sliter med å sove om natten uansett om jeg sover på dagtid eller ikke, så jeg tror det er det som er grunnen til at jeg blir så latterlig akutt trøtt på dagtid.

Hadde en lang periode der jeg la meg rundt 21-22, og stod opp halv seks om morgenen, det føltes utrolig bra så jeg har veldig lyst til å komme dit igjen.

Skrevet

åh jaaa.. jeg står opp kl 7, kommer hjem fra skolen mellom 2 og 4. sover gjerne 2 timer på sofaen. våkner og er helt ødelagt..

Sånn er jeg og! Og så klarer jeg ikke å komme meg i seng før 00-01-tiden, og da forsover jeg meg gjerne, må stresse meg ned på skolen, er kjempetrøtt, og sovner når jeg kommer hjem igjen. Det blir en slags ond sirkel.

Skrevet

Sånn er jeg og! Og så klarer jeg ikke å komme meg i seng før 00-01-tiden, og da forsover jeg meg gjerne, må stresse meg ned på skolen, er kjempetrøtt, og sovner når jeg kommer hjem igjen. Det blir en slags ond sirkel.

sant ! er så sykt vanskelig å komme ut av den og ! jeg skulka skolen, sov hele dagen, la meg på kvelden og dagen etter trengte jeg ikke sove på dagen og sovnet tidlig på kvelden ! :)

Skrevet

nei, sover bare på dagtid om jeg er syk. sover ca. 6-7 timer om natta og det holder i massevis :)

Skrevet (endret)

Jeg sover alltid når jeg får tid mellom hver skoletime. Så jeg sover gjerne på sofaen et par timer på ettermiddagen!!

Jeg er 21.

Endret av Tibbie
Skrevet

trener og sover natten i stedet.

Jeg legger meg rundt halv elve og slapper av med iPad eller ser tv fra sengen, sovner og har ikke behov for å hvile etter jobb.

Skrevet

Jeg går en time hver dag, det gjør meg mye mindre trøtt. De dagene jeg ikke går, merker jeg at trøttheten kommer, og det er lett å sovne på sofaen.

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drar opp denne tråden i håp om å få noen råd.

Noen dager jobber jeg bare halv dag, og likevel kommer trøttheten snikende i 3-4 tiden. Må virkelig jobbe med å holde meg våken. Hvis jeg prøver å ta en lur blir det ofte altfor lenge.

Jeg har også litt innsovningsproblemer og legger meg alltid tidlig. Føler dermed jeg får den søvnen jeg trenger, men har en stressende jobb hvor jeg er på 100% (lærer).

Er veldig slitsomt å alltid være trøtt om ettermiddagen. Mister lysten på å finne på ting etter jobb, for jeg føler ikke at jeg har noe energi.

Noen råd? Jeg sitter aldri med pc/mobil rett før leggetid.

Anonymous poster hash: b19d7...26e
Skrevet

vel godt sovehjerte har jeg, men med en leken hund og 9 åring så er det klin umulig å få sovet middag

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært veldig trøtt på ettermiddagen, og fortsatt sover jeg nesten hver dag 1 time eller 2 på sofaen. Spesielt hvis jeg trener etter jobb er jeg helt utslitt. Skjønner ikke de som får energi av trening, det har jeg aldri opplevd. Ingen problem å legge meg i 23-24-tiden selv om jeg har sovet litt på kvelden.

Anonymous poster hash: c58e7...af6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...