AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #101 Skrevet 31. januar 2013 ikke greit... men er livstidsstraff bedre for uskyldige da? Livet deres blir like ødelagt da Da har de i alle fall en mulighet til å renvaske seg, da. Anonym poster: d6a2d525622c9b55af4b59251fb2a0b5
waco Skrevet 31. januar 2013 #102 Skrevet 31. januar 2013 ikke greit... men er livstidsstraff bedre for uskyldige da? Livet deres blir like ødelagt da Så du mener det er bedre å bli henrettet uskyldig enn å sitte inne et helt liv uskyldig? Siden du er for dødsstraff lissom?
Gjest BettyBoop Skrevet 31. januar 2013 #103 Skrevet 31. januar 2013 Så du mener det er bedre å bli henrettet uskyldig enn å sitte inne et helt liv uskyldig? Siden du er for dødsstraff lissom? det kommer an på øyet som ser
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #104 Skrevet 31. januar 2013 det kommer an på øyet som ser Sterke meninger med substans... Hva blir det neste? "Alt er relativt lissom da" Anonym poster: cb56f814129fec21dda14af777783081 3
Petra75 Skrevet 31. januar 2013 #105 Skrevet 31. januar 2013 Men man har jo faktisk gjerningspersoner man er 100% sikker på er skyldige. Man har også personer way beyond rehabilitering. For meg kan disse avlives.
waco Skrevet 31. januar 2013 #106 Skrevet 31. januar 2013 Men man har jo faktisk gjerningspersoner man er 100% sikker på er skyldige. Man har også personer way beyond rehabilitering. For meg kan disse avlives. Og man kan tilgi, gi amnesti og forståelse for de skyldige slik at de blir bedre mennesker. Å ønske andre mennesker straff og vondt er også å være et dårlig menneske.
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 31. januar 2013 #107 Skrevet 31. januar 2013 ikke greit... men er livstidsstraff bedre for uskyldige da? Livet deres blir like ødelagt da Da kan de jo slippes fri når det blir oppdaget, og få erstatning.
waco Skrevet 31. januar 2013 #108 Skrevet 31. januar 2013 (endret) Da kan de jo slippes fri når det blir oppdaget, og få erstatning. Ja for poenget er å holde folk lengst mulig inne for å slukke straffelysten. Visste du at i usa så sitter det senile demente oldninger i fengsel, mennesker som har sittet innesperret fra tredvetallet, - før annen verdenskrig, - og enda så finner mennesker rom for mer straffelysthet?! Aldri tilgi. California slapp ut en haug gamlinger for en tid tilbake, ga de allemsannen amnesti. Man trodde på tredvetallet at dersom man straffet strengt nok så ville ingen flere ønske å få en straff. Det ble mye bråk, men fengsel jo ikke fungere som industrigamlehjem for den tilsiktede pine og påføring av en tenkt smerte? Visste du at straffen for narkotika har 40-doblet seg i norge siden 1965 og enda så lurer folk på hvorfor folk er mer kriminelle idag? Endret 31. januar 2013 av waco
Gjest BettyBoop Skrevet 31. januar 2013 #109 Skrevet 31. januar 2013 Sterke meninger med substans... Hva blir det neste? "Alt er relativt lissom da" Anonym poster: cb56f814129fec21dda14af777783081 kan jo hende at det største helvetet for noen ville være å bli sperra inne på livstid.
Gjest BettyBoop Skrevet 31. januar 2013 #110 Skrevet 31. januar 2013 Da kan de jo slippes fri når det blir oppdaget, og få erstatning. og oppleve stigma fra alle som tror personen ikke var uskyldig likevel
waco Skrevet 31. januar 2013 #111 Skrevet 31. januar 2013 kan jo hende at det største helvetet for noen ville være å bli sperra inne på livstid. og oppleve stigma fra alle som tror personen ikke var uskyldig likevel Så nå forstår du kanskje jeg er en motstander av straff og den tilsiktede pine for å lage et bedre samfunn?
Gjest BettyBoop Skrevet 31. januar 2013 #112 Skrevet 31. januar 2013 Så nå forstår du kanskje jeg er en motstander av straff og den tilsiktede pine for å lage et bedre samfunn? hva skal man gjøre med de som gjør kriminelle handlinger da mener du?
waco Skrevet 31. januar 2013 #113 Skrevet 31. januar 2013 hva skal man gjøre med de som gjør kriminelle handlinger da mener du? Først og fremst finne ut hvorfor de er kriminelle. Mennesker som har det bra blir sjeldent kriminelle og sjeldent ønsker å skade andre. Mennesker som har det vondt og dårlig blir lettere kriminelle og ønsker lettere å skade omgivelsene sine. Så nå kan du tenke hva som lønner seg mest.
waco Skrevet 31. januar 2013 #114 Skrevet 31. januar 2013 hva skal man gjøre med de som gjør kriminelle handlinger da mener du? Om du gjøre en dum handling, - hadde du selv blitt bedre av fengsel og glattcelle? Du vet jo mest sannsynlig at du hadde forverret deg selv, ikkesant? Sånn tenker jeg om andre også. Ingeh har lyst til å være kriminelle om de ikke må. Det er stressende å være kriminell og man blir lovløs av å være kriminell. For eksempel en kvinne som har blitt voldtatt hjemme, men om har cannabis liggende må regne med å bli politianmeldt for cannabisen dersom hun anmelder voldtekten. Ergo har samfunnet allerede fra begynnelsen på grunn trussel om straff utelukket en rekke mennesker.
Gjest BettyBoop Skrevet 31. januar 2013 #115 Skrevet 31. januar 2013 Først og fremst finne ut hvorfor de er kriminelle. Mennesker som har det bra blir sjeldent kriminelle og sjeldent ønsker å skade andre. Mennesker som har det vondt og dårlig blir lettere kriminelle og ønsker lettere å skade omgivelsene sine. Så nå kan du tenke hva som lønner seg mest. men hva skal man gjøre for at de får det bedre? Folk med psykiske problemer blir jo totalt oversett her i landet. Da må psykiatrien bli hundre ganger bedre
waco Skrevet 31. januar 2013 #116 Skrevet 31. januar 2013 (endret) men hva skal man gjøre for at de får det bedre? Folk med psykiske problemer blir jo totalt oversett her i landet. Da må psykiatrien bli hundre ganger bedre Jeg synes vi skulle hatt flere sykehjemsplasser og behandlingsmuligheter enn fengsler, men det er da min sak. Fjerner vi tredve fengsler kan vi bygge tredve behandlingplasser. Idag fjerner man behandlingsplassene for å bygge fengsler. Helt gærent. Endret 31. januar 2013 av waco
Gjest BettyBoop Skrevet 31. januar 2013 #117 Skrevet 31. januar 2013 Jeg synes vi skulle hatt flere sykehjemsplasser og behandlingsmuligheter enn fengsler, men det er da min sak. Fjerner vi tredve fengsler kan vi bygge tredve behandlingplasser. Idag fjerner man behandlingsplassene for å bygge fengsler. Helt gærent. sykehjem? Nå er nå sykehjem for eldre folk da. Det de burde ha er flere institusjonstilbud for UNGE mennesker.
waco Skrevet 31. januar 2013 #118 Skrevet 31. januar 2013 sykehjem? Nå er nå sykehjem for eldre folk da. Det de burde ha er flere institusjonstilbud for UNGE mennesker. Blir man automatisk bedre av å bo på institusjon da? Det man blir aller friskest av er ikke det egen bolig, egen økonomi og eget liv? Problemet med institusjon er mange vil heller bo der hele livet?
Gjest BettyBoop Skrevet 31. januar 2013 #119 Skrevet 31. januar 2013 Blir man automatisk bedre av å bo på institusjon da? Det man blir aller friskest av er ikke det egen bolig, egen økonomi og eget liv? Problemet med institusjon er mange vil heller bo der hele livet? ja jeg vet ikke jeg, man må da gjøre av de et sted. Jeg vet iallefall at på psyk så kommer de og går de igjen så det tyder jo på at de ikke blir bedre av å være hjemme
waco Skrevet 31. januar 2013 #120 Skrevet 31. januar 2013 ja jeg vet ikke jeg, man må da gjøre av de et sted. Jeg vet iallefall at på psyk så kommer de og går de igjen så det tyder jo på at de ikke blir bedre av å være hjemme Ta for eksempel han psykisk sjuke trettisyv åringen som drepte sigrid jenta på oppsal i oslo. Her har vi et eksempel på hvordan samfunnet i stedet for å forebygge forsøker å skade mennesker. Hva hjelper det sigrid å gi han trettisyv åringen tjue års fengsel når fyren har blitt kasta ut av et behandlingsted fordi han hadde rusmidler! Når behandlingssteder kaster folk ut fordi man ruser seg, selv om behandlingstedet er mot rus, - er for meg altfor dumt og menneskeforakt. En halvdau kreftpasient som røyker blir jo ikke kasta ut av behandling hvis han skulle finne på å røyke sigaretter inne på et sykehus?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå