Gå til innhold

Hva skjer med BSU?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fyller 34 år i år, så min tid som BSU-sparer er forbi. Det jeg lurer på er hva som skjer med BSU'en, er det en felles rutine for hvordan dette håndteres eller varierer det fra bank til bank.

Hvis jeg lar pengene stå, hvor lenge kan jeg regne med å få den gode renta?

Håper det er noen som vet hvordan dette fungerer :)

Anonym poster: ff864b19061f57dfbca0b863f0262880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ganske sikker på at kontoen blir i banken med samme gode rente så lenge du ikke tar ut pengene. For banken er dette god butikk siden pengene er relativt låst. Tror også du har mulighet til å ta ut rentene som påløper etter fylte 34 uten at du bryter betingelsene for kontoen.

Anonym poster: d7f2f2461d0784c39585ababb083fcc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at kontoen blir i banken med samme gode rente så lenge du ikke tar ut pengene. Tror også du har mulighet til å ta ut rentene som påløper etter fylte 34 uten at du bryter betingelsene for kontoen.

Dette er riktig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Hva bør jeg tenke på når jeg skal vurdere om det lønner seg å la dem stå kontra betale ned på lånet?

Anonym poster: ff864b19061f57dfbca0b863f0262880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis renten er høyere på BSU-kontoen enn boliglånet (ta høyde for 28% skatt) kan det lønne seg å la dem stå.

Renten på boliglånet kan bestemmes av flere ting, blant annet størrelse på lånet og finansieringsgrad. Du kan se på om det vil påvirke renten på lånet hvis du betaler ned med BSU-penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...