Frk. Belle Skrevet 28. januar 2013 #21 Skrevet 28. januar 2013 Denne squashsuppa med nøtter (jeg bruker peanøttsmør) er en av mine favoritter. Ja, nøttene bidrar med litt kcal men jeg synes også det gjør at den metter...
Daraya Skrevet 29. januar 2013 #22 Skrevet 29. januar 2013 En enkel oppskrift fra min barndom. 1 pakke kjøttdeig 2 løk 1 hvitløksfedd 500 g poteter, fastkokende 1 boks hakkede tomater 2-3 paprika 3 ss tomatpurre 3 ss rømme Brun kjøttdeigen i en gryte. Putt i knust hvitløk og hakkede løk og la det frese litt. Tilsett poteter, kuttet i terninger. 0,75 l oksebuljong, 1 boks hakkede tomater. La det koke til potetene er nesten møre. Ha i paprika i grove terninger. Salt, pepper, paprikapulver, oregano. Til slutt blander du litt tomatpurre med rømme, men da skal det ikke koke lengre. Jeg liker ikke når paprika er myke, hvis du vil ha de møre også må de inn tidligere. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #23 Skrevet 29. januar 2013 En enkel oppskrift fra min barndom. 1 pakke kjøttdeig 2 løk 1 hvitløksfedd 500 g poteter, fastkokende 1 boks hakkede tomater 2-3 paprika 3 ss tomatpurre 3 ss rømme Brun kjøttdeigen i en gryte. Putt i knust hvitløk og hakkede løk og la det frese litt. Tilsett poteter, kuttet i terninger. 0,75 l oksebuljong, 1 boks hakkede tomater. La det koke til potetene er nesten møre. Ha i paprika i grove terninger. Salt, pepper, paprikapulver, oregano. Til slutt blander du litt tomatpurre med rømme, men da skal det ikke koke lengre. Jeg liker ikke når paprika er myke, hvis du vil ha de møre også må de inn tidligere. Nam! Takk for oppskrift kommer til å bytte ut kjøttdeig med karbonadedeig for å gjøre den sunnere, samt en del av potetene med grønnsaker. Anonym poster: 7ffa7e0f3571371a03278d98ecf83f4b
PecanPie Skrevet 29. januar 2013 #25 Skrevet 29. januar 2013 Jeg lager suppe på slump, i går ble løk, hvitløk, chili og ingefær hakket og frest i bunnen av en jerngryte før jeg tilsatte potet og kålrot delt i terninger og pastinakk og masse gulrot som var skiver og freste det litt også. Vann så det nesten dekket alle grønnsakene, 2 "begre" med grønnsaksfond. Koke til alt er mørt. Kjøre i blender. Smak til me salt og pepper. Jeg tilsatte noen skvetter melk også, men det er ikke nødvendig På denne måten kan man lage mange forskjellige supper, og tømme kjøleskapet for rotfrukter som har ligget litt 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå